3 augustus 2025, 20:59:36

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Ha Monky,

Jullie zijn ook al helemaal in de kerststemming, zie ik!

Wat lief, lekker vrijen met Whooshy en dan knuffelen met de neus!!! Hahaha, bij ons vinden ze dat ook altijd fijner dan handen! Voor handen moeten ze echt in de stemming zijn, met de neus of kusjes geven mag altijd! Zeker als er toevallig een klein stukje kaas tussen je lippen zit....! Vinden ze heerlijk!

Groetjes,
Petra

Caroline

Hoi Monique,

Wat een leuke foto's zeg, en wat fijn dat het zo goed gaat.
En ja lekkere troep hè, trosgierst, ik moet het hier ook altijd snel opruimen, onze Thomas(ruim 2 jr.) vind het altijd heerlijk om er met zijn autootjes door heen te rijden, en dan zelf languit erin te liggen.  :P

En het gelijk samen zetten is gewoon een kwestie van je gevoel volgen, als ze niet eerst in quarantaine hoeven. Net als bij mij, Noa komt bij dezelfde kweker vandaan als haar mijn 3 andere valkjes, en hoefde dus niet in quarantaine, vanaf de allereerste dag deden ze superlief tegen elkaar en kropen ze ook al samen in de grote kooi vandaar dat ik het aandurfde ze na 1 nachtje apart slapen, ze bij elkaar te zetten. Toen Fleur & Pablo bij mij kwamen had ik Binky al, die was 2 1/2 jaar en had vanaf dat hij 6 weken oud was geen vogel meer gezien. Die moest ze dus echt even leren kennen en snapte er niks van in het begin, die hebben dus toen ook 2 weken in een aparte kooi gezeten, maar eenmaal samen ging ook dit meteen goed.

Veel plezier samen en sterkte met het wachten op een maatje voor Whooshy.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Agossie die wooshy, het is wel lief hoe ze vaak niet met vingers willen kroelen. Maar zo'n neus is dan vaak toch minder eng ofzo... ::)

Monky

Hi allemaal,

Echt ik vind het heerlijk om met mijn neus te kroelen. Die beestjes zijn zo zacht en ze ruiken zo lekker....

Zo dat scheelt een hoop als ik ze bijna meteen bij elkaar kan zetten. Fantastisch. Wat een meevaller.

Wat een dag, wat een dag....
Het begon al heeeel vroeg. Mijn vader kwam vanochtend met de vliegtuig aan...om kwart over zeven  :P :( :-\ We waren om zes uur opgestaan en om half zeven reden we hier weg.
Erwin moest rijden, want ik heb geen rijbewijs. Gelukkig was het niet al te glad en konden we goed doorrijden. We hebben hem bij mijn moeder afgezet en zijn na een paar uur weer naar huis gereden. We waren echt bekaf en het was pas half elf!! Op een een of andere manier blijf je dan zo'n dag moe. Stom he.
Ik heb de kooien allemaal nog moeten verschonen en kerstkaarten geschreven. Poeh... Ach ja, je hebt van die dagen... :-\
Ik ben echt heel blij dat mijn vader weer in Nederland is met kerst. Mijn broer met verloofde komen woensdag (om 7.15 uur) aan. Het is ongeveer 20 jaar geleden dat we echt met het hele gezin kerst en nieuwjaar hebben gevierd. Het gaat heel speciaal worden. Ik weet het zeker.

Even wat anders...Ik heb min of meer besloten om de voliere van Rick voor binnen te houden... 8)
Als ik na de verhuizing genoeg geld over heb kan ik een echte buitenvoliere aanschaffen met dak, sluis en nachthok en alles verder erop en eraan. Erwin en ik zijn geen van beide echt handig en om het toch zo veilig mogelijk te maken, moeten we wel het een en ander aan deze voliere maken/ bouwen.
Aan de ene kant vind ik het heel leuk. Ik heb de vogels toch altijd liever binnen.... vraag me niet waarom, maar dat is mijn gevoel. Aan de andere kant heb ik altijd een buitenvoliere gewild, zodat als ik buiten ben, ik ook van mijn vogels kan genieten. En het is ook prachtig om te zien... Dus ik denk dat die buitenvoliere er wel komt, maar het hangt van het budget af hoe snel.

Hmmm, wel een lap tekst....Nou ja, het is niet anders... :-X

Ik denk dat ik nu mijn bed in kukel.... Anders ga ik straks nog achter de pc slapen...daar krijg je zo'n stijve nek van  :-\

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes monky

ook een drukke dag achter de rug zou ik zo zeggen en ja daar kan je erg moe van worden  :P en achter je pc in slaap vallen !!!!!! ojeeeeeeee ik heb dat ook eens meegemaakt en als je dan wakker wordt zo stijf als een plank en overal pijn  :-\ niet te doen hé in je bed is het veel beter  ;)

groetjes marilyn

ps een fijne kerst met de ganse familie is altijd leuker hé

Monky

Hi Marilyn,
Gelukkig is het bij mij niet zo ver gekomen dat ik daadwerkelijk achter de pc in slaap val. En anders word ik wel gewekt  ;D
Kerst met de familie is heel belangrijk voor me. Dat we nu dan ook echt met z'n allen zijn is dan ook heel speciaal.
Doen jullie nog iets aan kerst?

Whooshy is soms niet een van de slimste valkjes...ze probeert een speeltje duidelijk te maken dat ze gekroeld wil worden  ::)
Ze gaat gebukt met haar kop tegen het speeltje aan en duwt er af en toe tegen. Hahahaha. Ze heeft het nog niet door dat een speeltje niets terug doet. En dat terwijl ik net een half uur met haar gekroelt heb. Ze kan er blijkbaar geen genoeg van krijgen  ;D ;D ;D
Hahaha...het lijkt net alsof ik niets anders doe met Whooshy...ik heb het steeds over kroelen. Maar het is een nieuwe ervaring voor me dus vandaar.

Ik ga nu lekker in bed lezen (zal wel weer een halve bladzijde worden, want dan vallen mijn ogen alweer dicht)
Mijn intenties waren gisteren goed, maar ik lag er toch uiteindelijk om twaalf uur pas in.

Tot morgen.

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes monky

whooshy is niet de enige die denkt dat de speeltjes gaan kroelen hoor knabbeltje hier bij mij denkt dat ook maar dat is ook zo'n knuffelkont die krijgt er echt nooit genoeg van  :P

en ja met kerstavond gaan wij naar de peter van ons zoontje gaan vieren (familie van mijn man) en op oudejaar komt er familie bij ons vieren (mijn familie) dus goed feest vieren met de familie is ook bij ons een traditie geworden.

groetjes marilyn

Caroline

Hoi Monique,

Misschien een brutale vraag en wil je hem helemaal  niet beantwoorden maar hoe komt het dat jullie als gezin al 20 jaar  :o niet samen kerst en nieuwjaar hebben kunnen vieren?? 1 jaar kan ik me nog voorstellen maar 20 jaar is wel mega veel.

Nou in ieder geval een hele fijne kerst en oud en nieuw dit jaar dan. Geniet er van, misschien duurt het wel weer zo lang voor jullie weer samen de kerst kunnen vieren.

Groetjes van Caroliine  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,
Stel je vragen maar hoor. Als ik ze niet wil beantwoorden dan hoor je dat inderdaad wel. In dit geval wil ik je wel beantwoorden. Ik kan me voorstellen dat het wat vreemd klinkt  ;D
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader woont in Amerika. Mijn broer ook sinds hij afgestudeerd is.
Toen wij klein waren kwam hij nog wel eens naar Nederland zowel met kerst als in de zomer. Later werd dat alleen af en toe in de zomer, want wij vonden het veel leuker om daar naartoe te gaan en familie daar te bezoeken. We hebben hem al een hele tijd gevraagd om een keer met kerst te komen. Hij is nu met pensioen en hij wordt er zelf ook niet jonger op en mijn moeder's gezondheid wordt ook steeds slechter  :'(  Dus heeft hij besloten om dit jaar nu het nog redelijk makkelijk kan hier te komen met kerst. Maar de laatste keer dat we echt als gezin compleet samen waren was dus ongeveer 20 jaar geleden. Het kan inderdaad zijn dat dit de laatste keer is vanwege de gezondheid van beide ouders. Tja ze worden er niet jonger op  :-\ En ik ga er inderdaad heeeeel veel van genieten. Het gaat echt een top kerst worden  :-*

Hi Marilyn,
Ah, dat beloofd dus wat voor straks. Ik hoop dat het een echte kroelkont wordt. Mijn handen jeuken gewoon om met de handen te kroelen en haar lekker te knuffelen.... Oei, ik bespeur daar weer wat ongeduld in mezelf hahaha  :P ;D
Hebben jullie in Belgie eigenlijk ook een tweede kerstdag?

Ik ga weer even aan de slag.

Tot later.

Monky

Caroline

Hai Monique,

Bedankt voor de uitleg.

Ik dacht al zoiets, maar las ook nog ergens dat je je vader af had gezet bij je moeder thuis. Dit is natuurlijk ook uniek na een scheiding, dus ging ik even fwijfelen en dacht ik vraag  het gewoon.

Maar nogmaals heel veel plezier, even weer als compleet gezinnetje.

Groetjes van Caroline  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marga

hoi monky
ik wens jullie een hele fijne top kerst toe
geniet er maar lekker van
en een heeeel gelukkig nieuwjaar
groetjes marga

Riny

Hoy Monique
Dan kan het kerstfeest voor jou nu al niet meer stuk.
Geniet er met volle teugen van.
Maar dat ga je al doen zo te horen.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Een hele fijne, warme kerst toegewenst Monique :D
wat heerlijk is het voor jullie om allemaal bij elkaar te zijn.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Hi allemaal,

Wat een lieve reacties allemaal. Ik word gewoon helemaal warm van binnen. Bedankt  :-*
We hebben heel veel geluk dat onze ouders nog zo veel goed contact met elkaar hebben. Het rare is dat ze gewoon niet langer dan een paar dagen onder 1 dak kunnen doorbrengen, maar ze houden nog wel van elkaar...als hele goede vrienden. Daarom is het zo mooi dat we nu kerst met z'n allen kunnen vieren.

Tot later.
Monky

Monky

YYYYYYEEEEEEAAAAAAAAHHHHHHH ;D ;D ;D

Ik heb net Whooshy voor het eerst met mijn vinger kunnen kroelen.
Werkelijk gaaf!!!!!!  ;D ;D ;D
Super lief  :-* :-* :-*

Het was welliswaar door de tralies, maar het is een goed begin.
Ik hoop echt dat het een lekkere kroelerd wordt. Ik kan daar zo van genieten.... :P

Dat was het even voor nu....
Misschien dat ik er foto's van kan maken  ::) Maar dat zie je wel tegen die tijd...

Jippieieieieieeeeee....

Monky