3 augustus 2025, 21:57:59

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Caroline

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst in maart.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Nel,
Ik heb je advies opgevolgd  ;D  Men is van mening dat het een Bonte Lutino is. Dan weten we dat ook weer  ;D
Het zette me gewoon even aan het denken. Ik zag zoveel Lutino's en ik dacht, mijn Lulac is niet zo egaal als de anderen. Wat is het dan ??? Dat weten we nu dus.
En bedankt voor de felicitaties.

Jij ook Caroline.

Het geeft me iets leuks om naar uit te kijken.
Anders had ik waarschijnlijk nog een jong van Karin genomen. Ik heb er nog lang over na gedacht van wat ik nou met Lulac wil. Moet ze tammer worden of ga ik haar in de grote voliere doen. Het antwoord is...ik weet het niet  :-\
Als ik Gizmo weer vertrouwen in handen kan geven...geen flauw idee of dat nog kan, dan is hij ook weer supertam ...Lulac kan dan alsnog van hem afkijken. Stel dat dat inderdaad zo is, dan kunnen ze misschien wel met z'n vieren in een kooi. Daar zijn mijn beide binnenkooien groot genoeg voor. Maar dit is alleen op voorwaarde dat Gizmo echt weer helemaal tam wordt. Ik wil niet dat Whooshy en Gara(th) verwilderen. En zo dubben we weer vrolijk verder.
Misschien blijft die voliere van Rick wel binnen...dan gaan er weer hele andere deuren open  ;D

Even weer een aanpassing in mijn verlanglijstje...

1   Cinnemon gepareld (Whooshy)
2   Witmasker cinnemon gepareld (Gara(th))

3   Geelwang lutino
4   Geparelde fallow
5   Bont gepareld/witmasker
6   Bont (Gizmo)
7   Cinnemon witmasker
8   Fallow
9   Bonte Lutino (Lulac)
10 Lutino
11 Gewoon gepareld
12 Witmasker gewoon gepareld
13 Lutino gepareld

We blijven gewoon door wensen  ;D

Mijn zus had me net een foto opgestuurd.
Het was van ons dagje in Oberhausen Duistland voor de kerst.

We hebben toen enorm gelachen  ;D ;D ;D

Ik ga weer aan het werk.

Groetjes,
Monky

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Monky

Hi Lin,
Ik had het gisteravond doorgenomen. Ik had het niet eerder gezien. Bedankt.

Verder heb ik nog even de mogelijke witmaskertjes bij elkaar gezet. Het zijn wel twee doppeltjes.

Groetjes,
Monky

Monky

Erwin's opa is overleden  :'( :'( :'(

carco

Hoi

Ach da;s wel heel snel gegaan zeg.
Gecondoleerd met het verlies.
Gelukkig dat Erwin net op tijd thuis is.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Heel veel sterkte Monique ! Ook voor Erwin.

Veel liefs, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Ach  :'(. Gecondoleerd allebei Monique.

Dat is wel heel snel gegaan. Inderdaad fijn dat  Erwin weer terug is.

Heel veel sterkte allebei.

Groetjes, Nel

Monky

6 februari 2006, 23:03:05 #368 Last Edit: 6 februari 2006, 23:09:30 by Monky
Hi Caroline, Karin en Nel,

Bedankt voor de medeleven...Het is net alsof niet anders doe dan bedanken voor jullie medeleven... :'(

Het ging allemaal dus heel snel.
Het bleek dus dat hij woensdag al was opgenomen in die "bijna thuis huis". Een paar dagen later kon hij al niet meer naar de wc. Erwin's moeder had gezegd dat ze verwachtte dat hij niet direct zou overlijden. Misschien volgende week, maar zeker niet eerder. 
We hadden in overleg met Erwin's ouders besloten niet zondag langs te gaan, want het was zo al veel te druk voor opa. We wilden vanavond gaan. Nu zijn we te laat... Erwin heeft zijn opa voor het laatst gezien bij de crematie van zijn andere opa... :'(  Hij had het er wel even moeilijk mee. Hij is uiteindelijk aan een zuurstof tekort in zijn hersenen overleden. Hij heeft gelukkig niet lang geleden. Hij was heel erg bang voor de dood en durfde al niet meer te slapen. Het is dus waarschijnlijk beter zo. Hij had het anders toch niet lang volgehouden.
We zijn meteen naar Zoetermeer gereden om de familie bij te staan. We hebben ook nog even bij opa gekeken en hij zag er erg bleek...bijna geel uit. Een naar gezicht.

We zullen morgen wel horen wanneer de crematie zal plaatsvinden. We krijgen wel zijn kanarie. Ik hoop dat die dieren lang leven. We hebben dan voorlopig een mooie levende aandenken aan hem.

Opa, voor jou...
[/color][/b][/size][/i]

Caroline

Jee Monique,

Ik schrik er eventjes van, zat net te genieten van de foto's van een van de toekomstige Gara(th). En ineens lees ik dat de opa van Erwin al is overleden.

Dit is inderdaad wel heel erg snel gegaan, gelukkig heeft hij niet heel erg lang hoeven te lijden.

Fijn dat Erwin thuis is en dat jullie samen de familie hebben kunnen op vangen.

Het vervelende gevoel dat Erwin zijn opa niet meer heeft gezien, kan ik me voorstellen. Ik was een puber van 17 toen mijn oma overleed, 2 dagen voor de kerst. Haar verjaardag was 24 november en ik had geen zin om met mijn ouders 100 km te rijden naar Rotterdam om naar oma te gaan in het verzorgingstehuis. Ik wilde naar mijn vriendje. Later blijkt dat oma, half verlamd na een hersenbloeding, heeft gehuild omdat ik er niet bij was die dag. Ik heb beloofd dat ik met kerst wel mee zou komen, en daar was ze blij om en ze lachte en zei mijn naam, terwijl ze niet meer kon praten.  ::) Helaas, de kerst heeft ze niet meer gehaald.  :-[ Ik heb haar nooit meer gezien. Dit heeft me zo'n pijn gedaan, nu nog heb ik het er moeilijk mee, het is inmiddels 23 jaar geleden.  :'(

Ik wil jou en Erwin dan ook condoleren en heel veel sterkte wensen.

Geniet van de kanarie van opa, ik hoop dat hij mooi kan fluiten.  :)

Liefs Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Monique,.

Heel veel sterkte jullie :'(, wat is het ineens allemaal snel gegaan. Ik ben wel erg blij dat Erwin thuis is,. steun aan elkaar en praten met elkaar helpt verdriet verwerken.

En ik hoop ook dat de kanarie nog lang bij jullie mag leven,.
Ik heb toen ik een heel stuk jonger was eens een grasparkietje 'chico' van mijn oom gekregen, toen hij overlijd heb ik er gek genoeg toch een hoop steun aan gehad.

Ik denk aan jullie
Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Hi Kirsten en Caroline,
Bedankt voor jullie lieve woorden.

Het gaat nu wel weer. Het was alleen toch even schrikken.
Ik kan me voorstellen dat je het er soms nog moeilijk mee hebt Caroline. Zoiets blijft je toch bij.

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Karin gelijk heeft en dat Whooshy een mannetje is.
Hij hangt op zijn kop aan de touw en klappert met de vleugels. Ik heb eigenlijk alleen Mauk dit zien doen. Verder komt er in zijn fluit steeds meer melodie. Ook zoals het bij Mauk toen was... Lulac doet dat dus helemaal niet. Wel jammer dat de pareltjes verdwijnen  :( Maar hij wordt er niet minder lief door. Het lijkt altijd alsof hij het echt aanvoelt. Zotty trouwens ook. Ze worden dan ineens veel aanhankelijker  :)
Wat hou ik toch van mijn beestjes  :-*  :)

Vanavond gaan we naar vloeren kijken. We zouden graag marmerstone op de vloer hebben. Het schijnt zeer onderhoudsvriendelijk te zijn. We hebben het tot nu toe alleen nog maar op een klein monstertje gezien. Nu gaan we bij een andere klant even op een groot oppervlak bekijken. Ik ben heel benieuwd. Daarna gaan we meteen door om het vogeltje op te halen bij Erwin's ouders. Zij hebben 4 katten en die staan de hele tijd te loeren naar de kanarie  :-\ Ze kunnen op dit moment die strijd met de katten niet hebben, dus halen we het zo snel mogelijk op.

Volgens mij heeft het diertje nog geen naam...
Heeft iemand een leuke suggestie. Het is een echte zangkanarie en hij is geloof ik geel.

Ik ga weer even aan de slag.

Groetjes,
Monky

Lin

Even snel vanuit mijn werk. Bij mij hangt elk valkje op zijn kop te wapperen hoor. Dit zegt helemaal niks. Fluit en macho gedrag wel.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Monky

;D ;D ;D Leuk hè werk  ;D ;D ;D

Dat wist ik niet. Ik had het Lulac namelijk nooit zien doen  :-\ Ik dacht ook dat dat onder machogedrag viel... Misschien ben ik toch een beetje blond in plaats van grijs  :-[ :-X ;D

Bedankt voor je reactie Lin.

Groetjes,
MOnky

Monky

Hi allemaal,

Zo we zijn net thuis van het vloer bekijken en de vogel ophalen.

De vloer zag er mooi uit. Alleen was het een beetje moeilijk om door de kleur heen te kijken. Zij hadden zwart en wij willen lichte aardetinten. Het was zeker de moeite waard om te kijken. Ik ben die mensen ook dankbaar dat we even in hun huis mochten kijken.

We zijn daarna het vogeltje op gaan halen. Erwin's zus met man kwamen ook. Ze hadden niet eens het fatsoen om gedag te zeggen. We stonden op het punt weg te gaan, dus dat hebben we maar doorgezet.
Wat een lief beestje is het. Het lijkt ook nergens bang voor. Hij begon zelfs al een beetje te zingen. Ik heb wel even de kooi goed schoongemaakt, want het leek alsof dat al een tijdje geleden was. Hij staat nu boven op de kamervoliere.

Ik heb een paar foto's gemaakt. Ik dacht dat parkietjes al moeilijk waren om te fotograferen, maar kanaries zijn bijna onmogelijk  :-\ :P ::) Ik heb wel een aantal redelijke. De rest was alleen staart of alleen tralies of een wazig gele vlek.

Dames en heren mag ik u voorstellen aan.... (naam moet ik nog bedenken)

Hij is niet helemaal geel. Hij heeft een klein vlekje in zijn nek en bij zijn oog.

Hoe zal ik hem noemen ??? Heeft iemand een idee?

Groetjes,
Monky