3 augustus 2025, 07:04:55

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

carco

Hoi Monique

Ik ben hier ook eens begonnen met lezen :-[ :-[
Het jaar is inderdaad niet echt goed begonnen voor jullie zeg, en het zal ook wel heel lang duren tot het 3.00 uur is en je Erwin deze moeilijk boodschap kan brengen. Niet echt leuk thuiskomen :-\
Het lijkt wel of iedereen hier op het forum moeite heeft met het nieuwe jaar.
Heel veel sterkte, gelukkig gaat het met je moeder al stukken beter.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Jeetje Monique,

Je schreef het al in mijn dagboekje, het volgende familiedrama heeft zich aangekondigd.  :-\

Wat verschrikkelijk eenzaam voor die man, zeg.
En net nu kun je Erwin niet bereiken, wazig ook dat hij zijn mobieltje niet mee mocht nemen.  :-X

Nog een kleine 5 1/2 uur, wow hou je dat nog wel vol, wakker blijven tot zo laat. Ook een stomme tijd voor Erwin trouwens.
In de winter hebben we toch geen tijd verschil met de Canarische eilanden??

Geweldig dat het zo goed gaat met je moeder dat je alweer bijna je "ouwe" moepie terug hebt. Geniet daar dan maar lekker van en natuurlijk van je Whoosy en de foto's van de 2  ;) Gara(th), is het trouwens Gara voor een meisje en Garath voor een jongentje ?? Of is de (th) om een andere reden??

Nou ik ga stoppen nog nog even elders bladeren,

Wakker blijfse voor nu en truste voor straks als je je mannetje aan de foon hebt gehad.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Kirsten,
Bedankt voor je lieve woorden. Het doet me goed. Ik zal het de komende tijd hard nodig hebben, denk ik  :-\
Ik kan me voorstellen dat Meg supertrots was  ;D Ze is ook een supermooi valkje. Ik hoop toch stiekempjes dat het een popje wordt. Maar als het een man is, is het natuurlijk ook goed. Het gaat uiteindelijk toch om de karakter :D

Hi Caroline (carco)
Gezellig dat je ook even komt kijken...misschien niet helemaal de meest vrolijke moment, maar desalniettemin toch welkom  :D

Hi Caroline,
Ik was ook een beetje kwaad dat hij zijn mobiel niet mee mocht nemen. Het was bijna alsof ik wist dat we het nodig zouden hebben. De tijdsverschil is 1 uur geloof ik.
Gara is inderdaad voor een popje en Garath is voor een mannetje. Ik heb het uit een boek. Het is eigenlijk Polgara en Belgarath, maar dat vind ik iets te lang en net niet leuk. Gara en Garath zijn lekker kort en verschillen maar heel weinig... ;D

Het is nu kwart over 2 uur en ik heb een uur geleden een sms gekregen dat hij over 2 uur thuis is. Om 3 uur dus. Ze landen in Belgie, dus moeten ze ook nog eens helemaal terug naar Nederland rijden  >:( Het is eigenlijk te gek voor woorden  :censuur Ik benijd het ze niet  :(

Ik heb de tijd gevuld met foto's maken. Ik heb van al mijn dieren close-ups gemaakt. Ik moet zeggen dat het me best aardig is gelukt.
Kijk maar. Lang leve de digitale camera  ;D

Whooshy

Lulac

Jocko

Rossa

Istello

Lumpi

Poofy

Dormili

Nutty

Zotty

Ze zijn helaas niet allemaal even scherp, maar ja, het is niet anders.

Nou ik ga me eens klaar maken voor bed.
Erwin zal ongeveer over een half uurtje thuis zijn.
Volgens mij ga ik morgen uitslapen... Oeps, ik bedoel vandaag  :P

Groetjes,
Monky

Ik hoor hem net thuis komen!!!

Petra en Cheeky

Fijn dat hij weer lekker bij je thuis is, Monique! Ga maar lekker samen genieten! En samen de ellende delen, da's altijd fijner dan alleen! Tja, 2006 is voor een hoop mensen (helaas ook voor mij) niet echt heel prettig begonnen! Maar goed... wat niet is, kan komen.... denk ik dan maar!  :)

Je hebt je wachttijd goed besteed: prachtige close-ups van al je dieren! Zotty (mijn favoriet door Gizmo) staat er ook weer supermooi op! Lief hoor!  ;D

Groetjes en sterkte!
Peet

Caroline

Fijn dat ie weer veilig is thuis gekomen.

En je hebt je tijd zeker leuk besteed, voor ons tenminste  ;D Erg leuke foto's en ......  onscherp?? Ik zag niks hoor.  ;)

Slaap lekker uit, truste!!  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes monique

hoe gaat het nu met jullie vandaag ? nog een klein beetje nachtrust kunnen krijgen ? ik hoop het voor jullie  ;) en je hebt idd je wachttijd goed besteed want nu heb je van al je lieverds een prachtige close up  ;).

doe het vandaag maar rustig aan en probeer het gebeurde samen met erwin te verwerken denk maar eens goed aan jullie zelf  ;)

groetjes marilyn

carco

Hoi

En hoe is het gegaan vannacht?

Wat een prachtige foo's, vooral van Lumpi die mooie kleur geel.Die spat van het schrem af!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Ssssssssssssst!!

*fluistert* Die slapen nog.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

*fluisterend*

Ik vind de foto's heeeeeeeeel errug mooi Monique.

Slaap maar lekker verder

groetjes, Nel :-*

Monky

Hi allemaal,

Ik was aan het dromen en ik hoorde gefluister  ???
Toen ik goed luisterde hoorde ik het uit mijn dagboek komen  ;D

Nee hoor ik ben al vanaf 11 uur wakker.

Dank jullie allemaal voor het meeleven. Het doet me echt heel erg goed.

Ik had het ook erg hard nodig. Het valt dan niet mee om dan alleen te zitten. Gelukkig kon ik het hier kwijt  :-*

Ik heb de wachttijd inderdaad zinnig besteed. Het hielp wel de tijd te overbruggen  :P Ik ben blij dat jullie van de foto's genoten hebben.
Erwin schrok natuurlijk wel even toen ik het hem vertelde. Hij vervloekte zijn werk nog even dat hij zijn mobiel niet mocht gebruiken  :-X We zijn uiteindelijk pas om 4 uur gaan slapen. Toen ik opstond had ik wel een superzwaar hoofd en hoofdpijn. Ik heb echt ontzettend vast geslapen. Het gaat nu gelukkig weer. Even een lekkere douche genomen en we kunnen er weer even tegen  :)

Ik heb nog een klein verrassinkje  ;D ;D ;D
Toen ik even mijn mail checkte zag ik dat ik een berichtje had gekregen van Rick, of ik misschien interesse had in een bonte man. Die staat op de verkooppagina.
Ik heb het heel even met Erwin besproken en we vinden het een goede maatje voor Lulac. Dat mannetje is ook nog maar half tam, dus in mijn mening zou dat perfekt gaan met een half tamme Lulac. Ik stond eigenlijk op het punt nog een jong van Dizzy en Jazzy te nemen bij Karin, want die heeft daar nog eieren van liggen, maar ze stopt er altijd heel veel tijd in om ze tam te krijgen. Deze bonte kerel lijkt dan eigenlijk een betere optie voor Lulac, omdat de vorige eigenaar (niet Rick natuurlijk, maar die daarvoor) niet helemaal goed met het diertje is omgegaan, hij dus niet meer supertam is.
Hm, een beetje lange zin geloof ik  ::)  maar ja, je snapt wat ik bedoel.
We krijgen dus sowieso in maart ergens de bonte kereltje erbij.
En natuurlijk Gara(th)  ;D ;D ;D
Dit compenseerd de minder leuke dingen van het leven weer.
We krijgen er trouwens ook een kanarie bij  :-\
Die opa vroeg of ik hem wilde verzorgen. Ik kon daar nu geen nee tegen zeggen.

Zo dat was het weer even. Ik moet even door mijn truien heen die ik niet meer pas. Ik ben namelijk 20 kg afgevallen dus ik wil gewoon nooit meer in die truien kunnen. Mijn zus komt ze straks ophalen.

Nogmaals bedankt voor alles.

Groetjes,
Monky

Monky

Oh ja, nog een foto van het beestje. Hij heet Gizmo.
Ik weet nog niet zeker of ik die naam hou voor hem. Hangt er een klein beetje van af of hij erop reageert of niet.

Groetjes,
Monky

Kirsten

Hoi Monique

Fijn dat Erwin weer thuis is, dan heb je toch wat steun aan elkaar.
Ik had de bonte man gezien en vind hem prachtig!,.
Gefeliciteerd en met de juiste aandacht krijgen jullie hem weer helemaal tam denk ik,. Het beestje verdiend een super huisje en dat heeft hij op zeker bij jullie :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marilyn

hoikes monique

ik had gizmo ook al gezien op de verkooppagina en ik vind het ook al zo'n mooi valkje, ik ben blij dat hij bij iemand van het forum terecht komt  :D bij jou zal hij zeker positieve aandacht leren kennen en wie weet wordt hij dan niet weer tammer  ;)

groetjes marilyn

Monky

Hi Kirsten,
Ik heb zoiets van, het heeft zo moeten zijn. Ik zat al de hele tijd te dubben over wat het beste was voor Lulac. Ik ben zo blij, ze krijgt er weer een maatje bij!! Er het rijmt ook nog  ;D

Hi Marilyn,
Ik ben ook blij dat hij bij iemand op het forum komt  ;D ;D ;D en ik ken die persoon heeeeel goed  ;D ;D ;D Ik ga in elk geval mijn best doen om hem weer een klein beetje vertrouwen in handen te geven. Ik vind het eigenlijk heel zielig. Hij komt waarschijnlijk in maart.

Hij lijstje is weer wat bijgewerkt.

1 Gewoon of cinnemon gepareld (Whooshy)
2 Witmasker gewoon of cinnemon gepareld (Gara(th))
3 Geelwang lutino
4 geparelde fallow
5 bont gepareld/witmasker
6 bont (Gizmo)
7 cinnemon witmasker
8 fallow
9 Lutino (Lulac)

Het schiet wel op zo  ;D
Straks met de voliere erbij  :P

Ik had even een vraagje...

Lulac is niet helemaal egaal op de vleugels. Ze heeft wat donkergele veertjes. Betekent dat dat ze ook gepareld is, of is dit standaard bij Lutino's?
Op de foto zie je een stukje van de vleugel.

Ik ben benieuwd. De veertjes zijn een beetje rommelig, want ze is in de rui.

Ik had gisteren nog een andere foto gemaakt van Lumpi en Istello. Hij is niet helemaal scherp, maar wel erg apart...

Wat zijn we toch weer lief voor elkaar  ::)

Groetjes,
Monky

bobbie

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe valk. Het is een schitterende valk. Ik ben blij dat ie bij jou komt. Ik had het al gelezen en daarna zag ik in jou dagboek staan dat ie naar jou toe gaat, pak van mijn hart. :)

En wat betreft de foto van Lulac: het was mij ook al opgevallen bij de recente foto's dat ze die vlekjes had.

Als ik jou was zou ik foto's nemen en vragen stellen bij MUTATIES. Daarbij dus de foto's plaatsen, ook van de vleugeltippen. Ze kunnen aan de gele vlekken op de vleugels zien of het bont of gepareld of zo iets is. Zijn de vlekken op de vleugelveren lang en tegen de uiteinden van de veren aan dan is het weer anders dan kleine vlekjes in het midden van de lange vleugelveren.

Succes, Nel :)