3 augustus 2025, 21:58:55

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

marga

hoi monky
ach wat  is die lief  echt een schatje
moeilijk is dat he een naam verzinnen
is er mischien een naam die leuk is en wat met erwins opa in verband staat
groetjes marga

Mariska

Hoi Monique,

Allereerst nog gecondoleerd met Erwin zijn opa :'(
Ik hoop dat jullie je er een beetje doorheen weten te slaan en inderdaad hebben jullie nu een heel mooi aandenken aan hem.
Die er ook nog lekker zonnig en fleurig uitziet.
Dat vind ik symbolisch gezien wel heel mooi ;)

Lief dat je mij even op de hoogte houd in mijn eigen dagboek ;)
Ik vind het een poepie :-*
En ze zijn inderdaad supersnel ;D
Maar je houd hem dus lekker in zijn eigen kooitje ;)
Goeie keus en volgens mij gaat samen los prima met de grasjes en valkjes.

Wat dacht je van Sunny, Yellow, Luna?
Ben hier niet zo goed in ::) ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Monky

Hi allemaal,

Dankzij Mariska heb ik een leuke naam gevonden voor de kanarie.
Het wordt Giallo. Dit is Italiaans voor geel. En geel is ie  ;D

En Marga,
Ik heb heel erg lang zitten nadenken, bijvoorbeeld de eerste letters van de namen van zijn kinderen en zo, maar daar kwam eigenlijk niets leuks uit. Maar toch bedankt voor de tip.

Het is wel grappig dat Whooshy zo waar jaloers was op Giallo. Dat belooft straks wat als er een andere valkje bij komt. Ik hoop dat dat geen problemen geeft.

Verder is de crematie op vrijdag om 16.30 uur. Ik vind het persoonlijk wat laat, maar ja, het is niet anders.

Dat is het weer eventjes voor nu.

Groetjes,
Monky

marga

hoi monky
ik vind het een hele mooie naam
en sterkte vrijdag
groetjes marga

Kirsten

Hoi Monique,

Ik vind Giallo ook een hele mooie naam,.En het is zeker een hele mooie kanarie. Toch een mooie gedachte dat jullie hem een thuis kunnen bieden vind ik.

Veel sterkte vrijdag

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Och jee, ik ben helemaal vergeten dat Nutty jarig is vandaag...

Ik kan me nog heel goed herinneren toen ik hem kocht. In eerste instantie dacht ik aan 1 konijn... Ik woonde toen nog in Duivendrecht en ik ben toen helemaal naar Veenendaal gegaan om daar mijn konijn te kopen. Eerst naar het centrum. Daar was ik meteen verliefd op Nutty. Het was zo'n lieverd. Ik zag ze daar natuurlijk allemaal samen en ik dacht toen bij mezelf...ik neem er nog een bij. Het enige probleem was dat ze alleen maar zwart-witte hangoortjes hadden en die leken te veel op Sockey, dus ik naar Veenendaal-West naar de dierenwinkel daar. Ik deed dit allemaal lopend, want ik had daar geen fiets meer. Toen ik daar bij de dierenwinkel zat zag ik Wolly liggen... Wat een pluizebuis was dat. Ik ben nog even naar mijn moeder gegaan om ze te laten zien en ik ben weer op de trein gestapt naar Duivendrecht. Het probleem was echter dat er weer stemmingen waren, dus ik moest via Amsterdam. Erwin dacht dat ik met 1 konijn thuis kwam, maar ik verraste hem met 2 hahahaha. Hij moest even aan het idee wennen, maar was  ook gauw verkocht aan de twee klein droppies. Nutty en Wolly waren dan ook vrienden voor het leven...nadat ik ze had laten castreren... :P
Helaas was Wolly een product van de overfokkerij. Hoe lief hij ook was om te zien, hij zat anatomisch niet goed in elkaar. Hij is dan ook niet ouder na 5 jaar geworden.
Nutty daarentegen was nog zo levendig als ik weet niet wat. Maar al gauw merkte ik dat hij zijn maatje miste. Ik heb toen besloten Dormili erbij te nemen en dat is nu zijn vriendinnetje geworden.

Nu is Nutty alweer 7. Wat gaat de tijd toch hard. Ik hoop dat ik nog heel veel jaartjes van hem kan genieten.

Dan nu nog wat fototjes van toen...

En een fototje van nu...

Groetjes,
Monique

bobbie

Gefelciteerd met je verjaardag Nutty. :D

bobbie

Hoi Monique,

Een schitterende kanarie met een schitterende naam.
Ik hoop dat je nog vele jaren plezier van hem zult hebben.

Onze kanarie vliegt gewoon los in de huiskamer. De kooi staat altijd open, of het raampje moet open staan, dan gaat zijn kooi dicht.

Vrijdag wordt weer een zware dag voor jullie. :-\ Morgen ben ik nog even op de site maar vrijdag niet (Renzo-dag). Dus ik wens je alvast veel sterkte komende vrijdag.

Groetjes, Nel

marga

hoi monky
gefeliciteerd met nutty
wat een lief konijntje
allebei trouwens
je hebt er heel wat voor moeten reizen en lopen maar het zijn prachtige konijntjes
groetjes marga

Caroline

Hoi Monique,

Leuke naam heb je voor de kanarie van opa bedacht, ik hoop dat jullie nog een tijdje van hem mogen genieten.

Nutty, gefelicteerd met je verjaardag. 7 jaar alweer!!

Monique, ik hoop dat je ook van hem nog een tijdje kunt genieten.

Heel veel sterkte voor jou en Erwin,ik hoop dat jullie vrijdag de dag een beetje door kunnen komen.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Nel, Marga en Caroline,

Jullie krijgen een snuffelje en een likje van Nutty.

Nou, ik zit nu thuis...Ik heb boven op alle andere dingen ook nog een klein griepje erboven op gekregen  :(
Normaalgesproken werk ik gewoon door met lichte verhoging, maar op dit moment kan ik de energie niet vinden.

Karin heeft weer prachtige foto's gemaakt van de jongen dus daar kan ik nu lekker van genieten...

Ik ga straks weer even mijn bedje in.
Misschien tot straks.

Groetjes,
Monky

bobbie

Hoi Monique,

Van harte beterschap meis. Neem wel de tijd om op te knappen. Al die toestanden vergen ook zoveel energie. :-\

Groetjes, Nel :)

Karin

Als je in mijn dagboek kijkt zie je welk jong voor jou wordt Monique  ;D Ik had je eigelijk vanavond willen mailen, maar zo heb je iets om van te genieten met je griepje. Ik heb geen verhoging ( heb ik nooit, hoe ziek ik ook ben, laatste keer koorts gehad op de kleuterschool ) maar ben ook ziek : snipverkouden, keelontsteking en net ook nog eens overgeven, maar waarschijnlijk door de slijmophoping. Vreselijk dit weer. IK WIL VOORJAAR !!!!

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Gefeliciteerd met Gara(th).

Hij is echt leuk, lief en super!!

Ik heb hem al gezien, weet jij al welke het wordt??

Ga dan maar gauw kijken.  ;)

Beterschap met je griepje!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Bedankt Nel.

Bedankt Karin.
Dit fleurt me inderdaad weer een beetje op.
Wat een leuke verrassing!!!!

Bedankt Caroline.
Ik zie net je berichtje  ;D
Kijk maar hieronder, je ziet dan de foto van hem/haar  :D

Nou dan wil ik jullie allemaal voorstellen aan Gara(th)  ;D

Is het geen droppie  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky