6 augustus 2025, 11:59:22

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Bianca

ik kan je geen im sturen hij is vol bij jou....
als je 'm ff leegt kan ik ff reageren op je........hihihihi.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Monique,

Leuk dagje gehad op Schipjol met je zus? Het uitzwaaien is minder leuk maar gelukkig zie je je vader weer als je broer gaat trouwen.

Groetjes, nel :)

Caroline

Hoi Monique,

Leuke foto's!!

Je vroeg mij iets in mijn dagboekje en ik heb daar al geantwoord, ik zal hier ook even antwoorden.

Even over Lulac, je vraagt mijn mening. Lulac is niet tam zeg je maar komt wel bij je zitten om trosgierst te eten. Ik persoonlijk zou daar nooit een wilde valk bij zetten. Je vindt het zonde van het werk als de kweker een valkje voor jou moet tam maken en het wordt later weer wat wilder omdat Lulac niet echt tam is. Maar je betaald er toch meestal extra voor, om een valkje tam te krijgen. Stel je zet er een wilde bij, dan kun je er vanuit gaan dat Lulac nog wilder wordt, hij zal dit gedrag deels over kunnen nemen. Maar stel dat je een tam maatje voor hem gaat zoeken dan zal hij zijn maatje zeker gaan volgen, je hebt dan wel de kans dat het tamme maatje ietsje minder tam wordt maar als je dit goed onderhoud, heb je ook goede kans dat Lulac straks zonder trosgierst bij je komt zitten, omdat hij zijn maatje volgt. Deze kans acht ik persoonlijk zeer klein met een wild maatje erbij.
Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt, als er mensen anders over denken, mogen ze hier op reageren of desnoods Monique zelf advies geven.  :D

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Petra,
Ik heb tegen Whooshy gezegd dat je hem/haar een prachtvalkje vindt... ;D Whooshy begon zich spontaan te wassen...wat een ijdeltuit  ;D Als we niet uit kijken stijgt het nog naar zijn/haar hoofd  ;)

Ik ben niet meer naar Harry Potter gegaan, maar het gaat nog wel komen!!!

Hi Marilyn,
Dat kun je wel zeggen ja! Komisch is het zeker hahaha. Toen ze op de gordijn belandde, kan je het geloven dat ze echt verontwaardigd was  ::) Ze zat maar tegen de muur te pikken hahaha  ;D Maf beest.

Hi Lin,
Nogmaals bedankt voor je verdere uitleg. Ik heb er veel aan gehad. St. John is een klein eilandje in de buurt van St. Maarten in het caribbisch gebied. 2/3 van de eiland is nationaal park. Het heeft prachtige bountystranden en heeeerlijk weer. Je kan er mooie wandelingen maken in het bos en op het strand. Je kan ook lekker snorkelen. Het is daar gewoon heel relaxed. Ik heb nog nooit zo'n gave vakentie gehad. Werkelijk! Hmm, ik draaf een beetje door, geloof ik  :P :-[ :-X 8)

Hi Nel,
Ik heb inderdaad een heel gezellig dagje gehad met mijn zus. Normaalgesproken moet ik altijd wel een traantje laten bij de afscheid, maar het idee dat ik hem weer in oktober zie, maakte het allemaal dragelijker. Het bleef bij een brok in mijn keel  :-[ :P ::)

Hi Caroline,
Wat ben je een schat! Bedankt voor de uitgebreide advies.
Zeker met de hoofdpijn en alles. Ik waardeer het heel erg.

Het is al laat....
Nou toch maar een paar fototjes dan... Ik kan het niet laten...

Whooshy's eerste kennismaking met Lulac...

Ik ga nu naar bed...
Tot morgen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monique

Caroline

Ach wat een lieve foto's!!

Ik ga nu ook maar slapen, om 7 uur gaat de wekker!!  :o

Welterusten!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Monique
Wat een leuke foto's van de eerste kennismaking ,heel erg lief.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes monique

je foto's zijn heel erg mooi geworden  :D de eerste kennismaking is dus ook al achter de rug  :P

groetjes marilyn

Monky

Even om het af te leren...

Voordat Whooshy eruit mocht zat ze in de ring... Ze wist niet hoe snel ze eruit moest komen...

Hoezo hooghartig... :P

Whooshy wilde geloof ik erg graag bij Lulac zijn... Hij/Zij vloog bijna van mijn hand naar de kooi...

Eventjes nog een fototje van Jocko...

Jocko is enorm in de rui. Kan je het je voorstellen dat hij op de rug van Lulac wilde klimmen in een hitsige bui  ??? :P :)

Zo dat was het dan weer even...

Ik ga eventjes wat eten.

Tot later.
Monique

Monky

Hi allemaal,

Ik voel me een beetje down...

We kregen gisteren een telefoontje van Erwin's zus helemaal overstuur en kwaad dat wij niet mee zouden betalen aan het bloemstuk op de kist van opa en dat we helemaal tegen oma's wensen in gingen ... Zonder dat Erwin ook maar iets heeft kunnen zeggen hing ze de hoorn op de haak. We hebben natuurlijk even terug gebeld om te vragen waar ze die onzin vandaan had, maar er viel niet mee te praten en weer werd de hoorn op de haak gegooid... We snappen er niets van.
Erwin had wel van de week zijn moeder aan de telefoon en die zat met het probleem van wie die bloemen zou betalen, want van haar hoorden we juist dat het oma's wens was om zelf de bloemstuk te betalen ... Erwin heeft toen heel duidelijk gezegd, dat ze dat met oma en haar 2 kinderen moesten bespreken en dat hij het niet zijn plaats vond om daar tussen te gaan zitten. We zouden dan wel horen wat daar uit zou komen.

Ik vind het zo verschikkelijk dat hier zo'n ruzie over gemaakt wordt. Ik snap er echt helemaal niets van. Waar dit vandaan komt is me echt een raadsel. Het probleem is ook dat als we Erwin's ouders bellen, dat daar dan weer ruzie ontstaat, omdat die altijd alles ontkennen wat er gezegd wordt. Het is al duidelijk dat we het met Erwin's zus niet kunnen bespreken omdat die iets in hun hoofd hebben wat ze niet uit willen praten...
Ik vind het echt erg... We hebben wel vaker gedonder met Erwin's familie, maar dit is het toppunt! Je gaat hier toch geen ruzie over maken? Je gaat je toch niet over zoiets opwinden. Dit bespreek je dan toch eerst met z'n allen???

Sorry, ik moest dit even kwijt. Ik vind het ook sneu voor de oma... Dit soort dingen gaan altijd de hele familie door...

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Caroline

hè wat vervelend nou voor jullie!!

Heel veel sterkte met deze situatie, hopelijk is het snel opgelost.

Liefs!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Monique
Vreselijk vindt ik het voor jullie dat dit er ook nog bij komt.
Mag ik je een goede raad geven?
Jij en Erwin moeten doen wat jullie denken dat goed is .
Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
En denk maar zo iedereen moet met zijn eigen geweten verder.
Liefs Riny :-*

Monky

Bedankt Caroline.

Hi Riny,
Bedankt voor je oppeppertje.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar Erwin's familie zit een beetje raar in elkaar.

We hebben wel eens een soortgelijk probleem gehad. Dus we hadden ons al voorgenomen geen advies of meningen meer te geven om dit soort dingen te voorkomen. Nu blijkt zelfs als we neutraal blijven, we het niet goed doen... Ik wordt er zo moe van... Je moet altijd op je tenen lopen, want als je iets verkeerd zegt, krijg je het weer op je bord... Zucht... Het is een moeilijke situatie.
En volgende week zien we iedereen bij de receptie van Erwin's vader...Hij gaat met pensioen...Zucht...Hoe kan je er nou voor zorgen dat er op zo'n moment geen spanningen zijn...

Ik krijg er koppijn van  :-\

Ik ga even in de andere dagboekjes struinen... daar staan vaak grappige dingen... straks moet ik nog mijn eigen dipje weg trappen... :P

Monky

Riny

10 januari 2006, 13:33:00 #237 Last Edit: 10 januari 2006, 14:07:11 by Riny
Hoy Monique
Jij kunt er niet voor zorgen dat die spanningen er niet zijn .
Daar moet de rest ook aan mee werken .
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt,Jan zijn familie is ook zo.
Net een hoopje los zand wat bij het minste of geringste zuchtje wind uit elkaar waait.
En ik had zo graag een'' echte'' familie gehad,ook omdat er van mijn kant niets is.
Terwijl een familie juist in moeilijke tijden samen een moeten zijn.
Ik wens je veel sterkte,en denk aan je.
Liefs Riny :-*

Caroline

Ach Riny.  :'(

Gelukkig heb je een hele lieve grote valkjesfamilie, hier op het forum maar ook er buiten.

:-* :-* :-*

Hoi Monique,

Probeer het allemaal een beetje van je af te zetten. Ze zijn het niet waard om koppijn van te krijgen.  :D

Liefs,  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes monique

in elke familie zijn er strubbelingen maar ik vind ook dat er over zoiets niet moeilijk gedaan moet worden. maar jullie zitten nu wel met die problemen hé  :-\ ik ben het volledig eens met wat riny zegt: het is niet met hen dat je moet verder leven maar wel met je man  ;) zorg dat jou gezin in harmonie kan leven en voor de rest tja neem hen zoals ze zijn jij kunt er niets aan veranderen jullie zijn niet de oorzaak van de ruzie  ;) geniet maar van je gezin en van de birdie's  ;) die kunnen je zinnen wel even verzetten . wie weet kan je deze avond zelfs nog een lachje op je gezicht toveren  :D

groetjes marilyn