7 augustus 2025, 03:45:32

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Bedankt Maris. Het was een hele vermoeiende dag. Erg emotioneel allemaal. 

Bedankt Marilyn. Ik geniet zeker van mijn lieve schat.

Ja Lin, het is inderdaad een hele zware dag geweest. Erg lang ook. Mijn ogen zijn nog droog van het huilen. Het was wel een mooie dienst.
De uitbreiding worden valkjes. Ik heb de foto's van velen hier gezien en ik heb zelf de voliere van Rick in het echt gezien. Echt ik vind het zo mooi eruit zien. Ik kan daar echt van genieten. En dat wil ik dus ook  :D Leuk dat je weer even langs bent geweest ;D

Tja zo'n dag is altijd erg vermoeiend. Ik heb een klein beetje hoofdpijn ervan gekregen. Gelukkig is mijn vader er, dus ik heb met hem er over kunnen praten.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun. Het heeft heel veel voor ons betekend. Dat verdient een bloemetje...

Liefs,
Monique

Caroline

Hoi Monique,

Ik ben wel een beetje laat.
Maar wilde toch nog even laten weten dat het een goed gevoel moet hebben gegeven dat de opa van Erwin er zo vredig bij lag. Geen pijn uitdrukking op zijn gezicht.

Probeer lekker even te slapen en te ontspannen dan zakt de hoofdpijn vast wel andere even lekker kroelen met Whooshy.

Oh ja dat was ik ook nog vergeten te schrijven, ik vond je 2 serietjes met foto's echt genieten.

Liefs Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Hoi Monique,

Raar he, dat na zo'n begrafenisdienst de wereld gewoon weer door draait. De winkels zijn open, de mensen naar hun werk, honden worden uitgelaten, net of er niets aan de hand is terwijl jullie leven even flink op zijn kop staat. :-\

Gelukkig is je vader er nu en kan je goed met hem praten, dat is wel wat waard.

Je foto's heb ik van genoten. En groener dan het groen van je grasdametje bestaat niet volgens mij :o. Zijn de eitjes die ze heeft gelegd bevrucht?

Sterkte met alles verder en geniet maar van je beestenboel.

Groetjes, Nel :)

Monky

Bedankt Caroline.

Hi Nel,
Het is inderdaad apart hoe er ook gewoon tussen de stoet door gereden wordt zonder respekt of wat dan ook. Ach ja, ik kan natuurlijk niet verlangen dat de hele wereld in rouw is  :)
Poofy is inderdaad lekker groen hahaha Lumpi is knal geel en Istello is mooi grijs. Wel een aparte kleurencombinatie zo, maar ja, deze vond ik toen de mooiste en ze zagen er schetig uit. Tja dan ben ik snel verkocht  ;D Ik weet niet of de eitjes bevrucht waren. Iedere keer als ik ze vond, waren ze al helemaal leeg. Er was 1 eitje die praktisch heel was, maar ik weet niet hoe je kan zien of het bevrucht is. Het eitje was sowieso al helemaal koud. Het lijkt alsof ze het eitje legt terwijl ze op een stok zit  ??? DIe eitjes zijn nog kleiner als die van valkjes. Wonderbarlijk toch daar van die mooie vogeltjes uit kunnen komen  :-*

Wat ik nou dan toch weer heb gezien. Lulac was kippetje aan het staan. Je raadt nooit wie er bijna op haar rug klom  ??? ??? ???
Jocko de rosella  :o :o :o Ik wist niet wat ik zag  :o :o :o Nou aparte combinatie... Ik wist niet dat rosella's het met een willekeurig soort deed. Wel heel apart.  Het wordt denk ik hoog tijd dat ik een maatje voor Lulac erbij krijg. Alleen jammer dat die niet meteen in de voliere erbij kan, maar in quarintaine moet  :(
Ze moet nog eventjes geduld hebben  ;D

Zo dat was het vogelbulletin van vandaag...

Groetjes,
Monique

marga

hoi monky

ja je zal toch opzoek moeten gaan
ik heb nog wel hier 2 wildkleur mannetjes
split voor cinamon en gepareld

groetjes marga

Petra en Cheeky

Lief van je Monique, je woorden in ons dagboek!  :-*
Dus jullie gaan ook in mei/juni verhuizen! Ook nieuwbouw? Enne... ik neem aan vanaf een huurhuis, omdat je schrijft dat jullie niets te verkopen hebben? Nou, dat scheelt wel een hoop gedoe hoor, huis uitmesten, kopers die langskomen en jij die dan je huis uit moet zijn etc... Maar goed, zo ver is het nog niet bij ons, we zitten nog in de heerlijke uitmestfase! En zo'n zolder is dan ineens heeeeeeeeel groot!  ;)

Maar wat lees ik nu bij jou, opa van Erwin overleden? Nog gecondoleerd! Ik ga zelf eigenlijk nooit bij overledenen kijken, juist omdat ik ze graag in gedachten houd zoals ik ze me herinner. Toen mijn vader vorig jaar overleed was het de grote uitzondering voor mij om wel te gaan kijken, en dat deed ik eigenlijk alleen omdat mijn moeder het zo graag wilde. Ik vond het heel bizar... hij lag er wel en niet tegelijk. Alleen een soort omhulsel... nee, van mij hoeft dat niet het kijken, maar da's persoonlijk!

Wat heerlijk dat het goed gaat met je valkjes verder! En dat Whooshy je zo lekker heeft kunnen troosten! Wat dat betreft, lief zijn ze, dieren zijn zo gevoelig!

Leuke foto's, met name die van Whooshy!

Liefs,
Peet

Monky

Hi Petra,
Het is inderdaad nieuwbouw en we zitten nu inderdaad in een huurhuis. Je hebt geen idee hoeveel troep je in een huis kan vergaren...nou, jij misschien wel hahaha  ;D Het gaat ons ook heel veel tijd kosten ook al verkopen we het niet  :-\
Ik vind het ook vaak een naar gezicht om een overledene te zien. Ik doe het ook alleen maar voor de nabestaande. Oma en Erwin's vader vonden het zo ontzettend fijn. Tja dan doe je het voor hun.
Ik heb wel heel lang naar de foto gekeken dien oma in de woonkamer had hangen zoals hij een paar jaar geleden was. Ik wilde hem op die manier herinneren. Hij was toen zo trots dat ze 60 jaar waren getrouwd...

Hi Marga,
Ik zou ze echt heeel graag van je nemen, maar ik kan ze niet apart houden. Het gaat al moeilijk worden met het maatje van Whooshy. Dat is gelukkig voor een korte periode omdat ze bij dezelfde kweker vandaan komen. Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik een beetje bang ben om een wildkleur te nemen. Het doet me te veel aan Mauk denken. Die verdriet zit nog heel diep. Maar bedankt voor je aanbod. In de nieuwe voliere heb ik sowieso nieuwe valkjes nodig en dan kom ik zeker bij je aankloppen  ;D :P :D

Ik wil even de eerste douche foto's van Whooshy en Lulac laten zien.
Oh wat vinden ze het heerlijk...

Lulac  :-*  :-*

Whooshy  :-*  :-*

Misschien morgen meer...

Groetjes,
Monique

Caroline

Hoi Monique,

Even zo maar een vraagje, je hebt het over een maatje zoeken voor Lulac, waarom mag Whooshy het maatje van Lulac niet worden?? Heb je daar een reden voor?? Zal vast al wel ergens hebben gestaan maar toen volgde ik je  misschien nog niet.  :D Nu wel!!  ;D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes monique

prachtig zeg die douchefoto's van whooshy en lulac je ziet zo dat ze genieten zeg  :D

groetjes marilyn

Monky

Ja, Marilyn, ze genieten inderdaad met volle teugen. Zelfs toen ik stopje met spuiten bleef voor al Lulac gewoon zo met de vleugels staan. Hahaha.

Hi Caroline,
Ik heb al in je eigen dagboek geantwoord op deze vraag  :)
En leuk dat je regelmatig even komt snuffelen  :D

Zo ik heb even heel veel dagboekjes afgestruind en nu even tijd maken voor mijn eigen dagboek...ook al is er verder weinig nieuws.
We zijn vandaag uit eten geweest bij de Japanner. Het was echt super gezellig. Morgen is helaas al weer de laatste dag dat mijn vader hier is. Wat gaat de tijd toch snel  :'(

We gaan morgen waarschijnlijk nog 's avonds naar de laatste film van Harry Potter. Dat wordt ook vast heeeel gezellig.
Zondag komt mijn zus hier en gaan we samen mijn vader naar het vliegveld brengen. We maken dan altijd er een gezellige tijd van. Gelukkig zie ik iedereen in oktober weer bij de bruiloft van mijn broer. Hmmm, dan zit ik ook al weer in ons nieuwe huisje...
Leuke vooruitzichten.

Morgen ga ik weer proberen wat foto's te maken. Ik krijg echt de smaak te pakken  ;D ;D ;D

Ik val eigenlijk bijna om van de slaap. Aaaahhhh, morgen zaterdag....dat betekent UITSLAPEN

Slaap lekker allemaal en tot de volgende keer...

Groetjes,
Monique

Kirsten

Hoi Monique,

Jij was ook nog zo laat op vanavond,. hihih kwam je overal tegen ;)
Wat jammer dat je vader alweer teruggaat zondag,. maar gelukkig ook een leuk voorruitzicht :D
Wat een lieverd is Whooshy zeg(Lulac uiteraard ook :D),. daar heb je inderdaad een hoop steun aan,.

Heb heerlijk genoten van je foto's

Groetjes en trusten
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Hi Kirsten,
Ik merkte dat ik bij veel dagboeken achter liep. Ik had alleen niet door dat het me zoveel tijd had gekost. Voor ik er erg in had was het 1 uur...  :P  ::)

Vandaag hebben we een rustige dag gehad. Mijn vader had niet zo veel zin meer om er vanavond uit te gaan, dus hebben we de bios in huis gehaald en hebben dus een dvd gehuurd. Allemaal lekkere hapjes erbij en languit op de bank. Heeft toch ook wel wat.
Het was een hele gezellige avond.
We hebben wel al stiekem plannen gemaakt om met z'n allen een keer naar St. John te gaan in 2007/2008. Ver weg nog, maar we moeten heeel erg hard gaan sparen voor die reis, want het is daar stervens duur. Het is het meer dan waard.

Morgen gaat hij dus weer terug en gaan mijn zus en ik er een gezellig dagje Schiphol van maken.

Vanochtend heb ik Whooshy er weer lekker uit gehaald. Ik laat haar meestal 's avonds vliegen dus het was een en al nieuwsgierigheid toen ze met daglicht het huis kon verkennen. Het ging niet altijd even goed...

Coordinatie is nog niet Whooshy's sterke punt  :P Hij/Zij belandde naast de bank  ::)

De kooi van Rossa was een redelijke landingspoging. Rossa was er iets minder van gediend, maar het ging goed.

Landingspoging nummer 3... Niet erg handig Whooshy :-*  Niet echt mooi uitzicht zo'n muur...

Even de vleugels strekken... Hoe komt hij/zij hier nou weg...

Landings poging nummer 4...tussen de dinosaurus... Terug naar de prehistorie... Jammer dat het niet zo'n scherpe foto's zijn geworden.

Zo dat was het weer even voor vanavond.

Morgen weer een lange dan.

Groetjes,
Monky

Petra en Cheeky

Lieve foto's Monique! Whooshy is echt een prachtvalkje! Maar ook Lulac zat er heerlijk bij op de douchefoto's!

Veel plezier bij Harry Potter, als je er nog heen bent gegaan/gaat...!

Liefs,
Peet

marilyn

hoikes

wat een snoezig valkje is whooshy toch geworden zeg  :D en ja landen moeten ze ook leren hé hihihih met soms erg comische situatie's tot gevolg  ;)

groetjes marilyn

Lin

Hey,

Wat een lieve fotos. Maar lulac bespringen door je rosella? dat zou rare combinaties opleveren. Jammer dat je geen valkje in quarantaine kan houden. Of je moet een valkje van iemand kopen die binnen kweekt. Dan heb je minder kans op ziektes. Maar je wil in de toekomst naar st john. Waar ligt dat dan?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)