5 mei 2025, 03:09:06

valkparkiet

Gestart door anneke, 25 oktober 2005, 15:14:58

« vorige - volgende »

anneke

Goede middag wij hebbeb sinds 14 dagen een jonge valkparkiet . Binnen een week ging hij al op onze schouder zitten en vloot vrij rustig .Nu sind zondag kunnen wij niet meer bij de kooi komen of hij begint vreselijk te krijsen dit blijft hij doen tot we helemaal uit het zicht zijn . We hebben geen idee wat er kan zijn weet iemand hier iets van. groetjes anvdgeer

Riny

Hallo Anneke
Kun je ook niets bedenken waar je valkje van geschrokken kan zijn?
En anders zal er niets anders op zitten als weer helemaal vooraan beginnen met zijn vertrouwen terug te winnen.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

anneke

Hallo Riny , bedankt voor je berichtje. Helaas heb ik geen idee waarvan hij geschrokken moet zijn .We zijn zondag middag niet thuis geweest ,en toen we er weer waren reageerde hij zo .Het is echt geen gehoor.Zo gauw we bij de kooi komen begint hij te krijsen .Hij komt ook niet meer naar boven en blijft op de grond heen en weer lopen en krijsen wat er is ik weet het niet groetjes Anneke

Roosje

Is het een soort krakend krijsen? Misschien is hij nog erg jong en krijst hij om eten.

anneke

Ja dat klopt het iskrakend krijsen , hij is 9weken oud en de eerste 2 weken heeft hij dat nietgedaan toen vloot hij heel gezellig

Riny

Hoy Anneke
Probeer eens als je valkje dat geluid weer maakt of hij gaat eten als je hem/haar bij het etensbakje neerzet.
Of je geeft hem een stukje trosgierst dan.ik denk toch dat die dan honger heeft .
Of misschien wil die wat extra aandacht.
Groetjes Riny :D :D :D

anneke

Dank je Riny, ik heb hem nu wat meer voer gegeven en hij is nu wat rustiger geworden.ik had het voer volgens de verpakking gegeven ditwas tekort denk ik dus blijf dit maar geven en wacht af hoe hij verder reageert nogmaals bedankt he!!!!prettig weekend. gr anneke

Riny

Hopy Anneke
Valkjes laten de schilletjes vaak terug in het bakje vallen en dan lijkt het of er nog veel in zit maar ze hebben dan niets meer.
Geef hem maar rustig meer in zijn bakje ,ze overeten zich niet.
groetjes Riny :D :D :D

anneke

hoi Riny je had gelijk hoor gisteren is het geweldig gegaan hij begon weer te fluiten en kwam weer bij hetdeurtje zitten .we konden hem er zo weer uit halen en hij bleeg rustig zitten alleen vandaag begon hijweer zo tekrijsen .ik denk dat het nu komt omdat ik de kooi schoon hebt gemaakt dan neem ik ook zijn voer bakje eruit om schoon te maken toen is hijweer begonnen ,ik wacht nu maar af wanneer hij weer rustig wordt .bedankt voor al jou tips he!!!!!!!!!!!11 gr anneke

Riny

Hoy Anneke
Je mag hem ook wel een stukje bruin brood in de kooi leggen daar knabbelen ze ook graag aan,en wat trosgierst.
En een schaaltje of bakje met wat eikrachtvoer vinden ze ook lekker en ze groeien er goed van.
Zo leer je iedere dag je valkje wat beter kennen en als er iets is wat je niet snapt geef je maar een gil.
Groetjes Riny :D :D :D

anneke

Oke Riny bedankt en dat zal ik zeker doen Gr. anneke