De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Mariska

Van kweken enzo heb ik nog geen verstand (van andere dingen ook niet hoor ;D ),dus daar ga ik me niet in mengen. dat laat ik aan de ervaringsdeskundige hier over. Als het zover is komt dat vanzelf wel !
Ik wilde je alleen even zegeen dat ik vandaag ,als het goed is langs je huis ben gefietst ,maar ik wist niet op wel nr. je woont  :-\. Ik heb nog geluisterd of ik 6 valkjes hoorde ,maar mooi niet dus !
Ik weet nu in ieder geval hoe ik moet fietsen en dat ik goed te doen !!!  :D.

Groet van Ankie en succes met je gepuzzel !

Petra en Cheeky

Ook ik houd me niet met het kweekdeel bezig, dus voor mij is alles eveneens abracadabra... hoe dan ook, ik wens je veel succes ermee!

Ooooooo ja... ik wilde alleen ook nog ff zeggen dat Mike er een mooi broedhok van gemaakt heeft!  ;) ;D

Lieve foto's bij de palm....!!! Kwijl....

Liefs,
Peet

Riny

Hoy M&M
Ik ben eruit wie ik aan wie moet koppelen.
Terzijnertijd zal ik een gil geven dan kun je het zien in mijn dagboek.
Ik heb me gek gezocht naar een M&M met roze pantoffels maar die is op het hele internet niet te vinden. :o :o :o
Groetjes Riny :D

Mariska

Citaat van: Roosje op  1 december 2005, 16:43:33
Vind ik ook! Ik heb toevallig vannacht een heel toepasselijke droom gehad. Het was hier aan het overstromen en m'n moeder en ik haasstten ons naar de auto om naar hoger gelegen gebied te gaan. Tot ik opeens aan de beesten dacht :o Die moesten ook mee! Dus de cinqueciento van mijn moeder werd een beetje de ark van noach ;D

Zeker heel toepasselijk ;D.
Ik droom heel vaak over me beesten en haal dan de gekste dingen uit ;D Die vertel ik hier maar niet ::) :-X ;D
Ik heb een seicento gehad, maar daar kreeg ik heel wat in hoor. Voor 6 volwassenen en 1 baby bagage toen we op vakantie gingen :o. Plus mijn schoonzusje en ik natuurlijk om te rijden ;)

Citaat van: Ankie op  1 december 2005, 17:57:24
Hoi Mariska

Van kweken enzo heb ik nog geen verstand (van andere dingen ook niet hoor ;D ),dus daar ga ik me niet in mengen. dat laat ik aan de ervaringsdeskundige hier over. Als het zover is komt dat vanzelf wel !
Ik wilde je alleen even zegeen dat ik vandaag ,als het goed is langs je huis ben gefietst ,maar ik wist niet op wel nr. je woont :-\. Ik heb nog geluisterd of ik 6 valkjes hoorde ,maar mooi niet dus !
Ik weet nu in ieder geval hoe ik moet fietsen en dat ik goed te doen !!! :D.

Groet van Ankie en succes met je gepuzzel !

Hoi Ankie,

Ik woon op 57!
Met grind en een steen waar water uit komt in de voortuin ;).
Kan kloppen dat je niks hoorde, alles lag hier plat inlcusief Mike en ik :-[ ;)
Ik hoop dat je het leuk heb gehad en bedankt voor je Im ;)
Ben blij dat je het leuk vind en we moeten zeker gauw afspreken.

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op  1 december 2005, 20:12:19
Ook ik houd me niet met het kweekdeel bezig, dus voor mij is alles eveneens abracadabra... hoe dan ook, ik wens je veel succes ermee!

Ooooooo ja... ik wilde alleen ook nog ff zeggen dat Mike er een mooi broedhok van gemaakt heeft! ;) ;D

Lieve foto's bij de palm....!!! Kwijl....

Liefs,
Peet

Hoi Peet,

Mooi is die geworden he ;)
Ben echt trots op hem!

Ik ga me steeds meer verdiepen in het kweken, maar er vat zoveel over te leren dat ik nog lange na niet klaar ben ;)

En Misty word steeds ondeugender zals met die palm vanmorgen ::) Wel heel lief :D

Citaat van: Riny op  1 december 2005, 20:17:07

Hoy M&M
Ik heb me gek gezocht naar een M&M met roze pantoffels maar die is op het hele internet niet te vinden. :o :o :o

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Mooi plaatje Riny, ik miste inderdaad alleen de roze pantoffels ;D ;)
Ik wacht op je gil, niet te hard he?! ;)

Liefs
Maris!!  :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Nou wat zal ik eens vertellen over vandaag ::)
Ik was een beetje moe en heb 4 uur liggen slapen :-[
Om 16.00 ging ik pas onder de douche :-[
En nu ben ik weer een beetje tot leven gekomen ;D

Bij Ricky hebben we net de 2 langste veren toch geknipt.
Ze is te angstig en achter haar aanjagen vind ik pas echt zielig :-\ Dat vind ik het ergste wat er is want ze worden zo gestresst dus dan maar even zo. Er zijn er nu 6 af en ze kan nog steeds een stukje vliegen.
Verder gaat het erg goed met de dames.
De afgelopen dagen sliepen ze veel, maar vandag waren ze zeer actief en druk aan het spelen met hun schommeltje.
Die is ook heel leuk (bij Jura gekocht) ;)
Van 18.00 tot 20.30 zijn ze lekker los geweest, maar van de kooi komen ze weinig af. Maar dat geeft ook niet.
Ze reageren heel goed op mijn stem en als ik fluit.
Ricky roept dan terug ;D
Ze eten heel goed en vinden vooral appel en komkommer lekker. Daar eten ze de zaadjes dan uit zodat je een ringetje over houd.
Wel plukt Ricky hier en daar een veertje :-\
Heeft iemand daar toevallig een tip voor. Bijv iets niet schadelijks op die veertjes doen ???
Bij Ricky ontdekte ik trpuwens gisteren dat 1 teentje aan de achterkant een beetje vreemd is. Het lijktniet helemaal goed volgroeid en er zit maar een heel klein nageltje aan dat naar boven wijst ??? Maar ze lijkt daar helemaal geen last van te hebben.

Snowy is verliefd ;D
Op mij en op Binky, maar niet echt op de meiden ;D ;)
Hij fluit heel mooi voor ons.
Voor het eerst zat hij vanavond ook met zijn snaveltje tegen mijn lip aan en maakte een heel lief geluidje dat ik ze heb geleerd  :-* Even later zat hij herlijk in mijn oor te tetteren ::). Ook heel lief, maar toch hoeft dat voor mij niet zo ;)

Binky is heerlijk kroelerig en zit al die tijd dat hij los is toch het liefst bij mij. Wel heel lief natuurlijk. Lekker samen slapen en op de bank hangen :D

Me moeder kwam ook nog even langs om alle kado's voor de kleine meid te brengen. Ze word goed verwend net als de andere kleinkinderen :D.
Zaterdagavond vieren we Sinterklaas bij mijn schoonfamilie dus dan neem ik dat allemaal mee voor haar ;)

Gisteravond ben ik begonnen met een map met allemaal spullen over de valkjes en de voliere.
We gaan er ook een koppel splendidparkieten in doen.
Die zijn heel rustig en maken geen problemen in het broedseizoen. Bovendien vinden Mike en ik ze heel mooi :D
Mike gaat beginnen met de voorbereidingen voor het nachthok. Dat komt in de schuur dus daar kan hij al mee beginnen.
We gaan proberen de voliere 3M lang bij 2.00 breed te maken! Hoog is hij ook zo'n 2 meter.

Nou dat was het wel weer even voor nu :D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ROCKS

Hoi Mariska,

Ohh, wat een verschil van kleur met die twee dames! Wit en wit? Nu zie je de gelige gloed op Ricky, en bij Dopey is het net nog ff geler. Die tak is het wel geloof ik?
Gaat goed he bij jullie? Zoeken ze jouw valkjes al op, of is het nog steeds stroop aan hun kont?
Denk je dat je ze in het voorjaar nog naar buiten kan doen? Ik bedoel dat je er dan niet teveel  aan gehecht bent?

Ben je al begonnen met je handtekening? Ik wel hoor, Petra heeft al wat van mijn gepruts gezien. Het is wel verslavend!!
Als ik er eenmaal aan begin kan ik niet stoppen, het was vannacht weer half drie. Is niet goed voor me.

Als ik een leuke handtekening heb ga ik met een dagboek of verhaal beginnen.

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mariska

Hoi Nelllie,

Misty is echt spierwit dus als die naast de dames zit zie je heel goed verschil.
Dopey is inderdaad geler als Ricky.
Dat heb ik gisteren eens goed bekeken ;)

Ricky gaat weleens naar hun kooi en er dan gezellig bij zitten ;D En niemand doet lelijk, alleen Kaily de eerste dag.
Snowy is veel op hun kooi te vinden. Hij zoekt ze steeds op en dat is een goed teken. Gisteravond heeft hij samen met de meiden trosgierst uit mijn hand gegeten. Vlakbij elkaar :D
En aangezien hij aan het puberen is valt me dat niks tegen.
Tegen die andere 2 meiden doet hij steeds lelijk, maar die van jou vind hij wel lief :D ;)

In het voorjaar ga ik doen wat voor hun het beste is.
Het gaat erom dat zij gelukkig zijn en dat kan ik op dat moment het beste gaan beslissen.
Ik kan het altijd proberen en als ze het niks vinden kunnen ze altijd weer naar binnen. En gehecht raak ik natuurlijk wel aan ze. Dat raak ik aan alles binnen een dag ;D

Gerda gaat het weekend misschien aan een handtekening voor mij werken. Dus dat wacht ik even af ;)

Groetjes
Maris!!

Gerda

Hoi Maris,

Zet er morgen en zaterdag als je kunt nog maar zoveel mogelijk foto's van je stelletje op. En wat extra van Ricky en Dopey!! Dan kan ik zondag aan de slag  :)
Dan maak ik er eentje als afgeleide van je huidige handtekening, maar ook een hele andere. Kun je kiezen!!!

Veel plezier met sinterklaas voor zaterdag als ik je niet meer 'spreek'.

Groetjes Gerda

Riny

Citaat van: Mariska op  1 december 2005, 21:30:40

Ik kan het altijd proberen en als ze het niks vinden kunnen ze altijd weer naar binnen. En gehecht raak ik natuurlijk wel aan ze. Dat raak ik aan alles binnen een dag.

Hoy Mariska
Met Valkjes in een buitenvoliere kun je net zo een goede band hebben als met valkjes binnenshuis.
Alleen is het buiten een stuk moeilijker om ze op de foto te krijgen.
Dat is ook de reden dat ik wel eens jaloers ben op jullie mooie foto's.

Citaat van: Mariska op  1 december 2005, 21:30:40
Gerda gaat het weekend misschien aan een handtekening voor mij werken. Dus dat wacht ik even af

Lief van Gerda maar jij verdiend het om verwend te worden.

Caroline

Citaat van: Riny op  1 december 2005, 20:17:07

Hoy M&M

Hoi Riny en Maris,

Ik kan eens aan Ed (mijn mannetje) vragen, of ze er zijn met roze pantoffeltjes aan. Hihihihi!!
Hij werkt bij de MARS, chocolade fabriek.  :P

Lekker hoor, altijd Mars, Twix, M & M maar ook celebration's en nog héééééél veel meer.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Nou ik heb weer wat foto's geschoren hoor.
Niet me beste, maar toch ;)

YEEEEH, Dopey op de tak :D

Misty word steeds mooier :D

Ricky en Misty samen op de tak!

Snowy is gek op kiekeboe spelen ;D

YOEHOE vrouwtje, hier zijn wij ;D
Zouden ze al verliefd worden ::)

Aaaah, lief he hoe ze slaapt :-*

Misty heeft de kolder in haar kop ;D

Aaaaah, poepies he?! Ricky achter, Dopey voor ;)

Niks aan toe te voegen!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dopey is een slaapkopje ;)

Mijn lieve Bink :-*

Voor het eerst met zijn vieren op de tak  :D :D :D

Het heeft 5 dagen geduurd maar nou heeft hij het ontdekt :D ;)

Lekker knagen ;D

Deel 2 komt zo, even vast erop zetten voor ik ze kwijt ben ;)

Petra en Cheeky

Het begint goed Maris!!! Leuke foto's!! Ik wacht nog effe op deel II.....

Mariska

2 december 2005, 12:19:06 #1302 Last Edit: 2 december 2005, 12:30:57 by Mariska
Deel 2:

Snowy moet natuurlijk even hetzelfde kunstje doen ::) :D

Dopey slaapt nog steeds ;D

Weer even een spookfoto van Snowy :o ;D

Ricky rekt zich lekker uit ;)

Links Ricky, rechts Dopey ;)

Ons acrobaatje Kaily ;)

Mooi he?! :-*

Kaily!!

Kaily!!

Nou er gaat weer wat fout >:(
Deel 3 komt zo!!

Mariska

Mariska

>:( >:( >:( >:( >:( >:(

Ligt het aan mij of ziet jullie ook dat er van alles weg is, inclusief handtekeningen