De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Mariska

1 december 2005, 00:23:50 #1275 Last Edit: 1 december 2005, 11:26:24 by Mariska
Ik zit nu met een ander dilemma.

Kaily is zo goed als zeker een man.
Vanaf dag 1 zijn Kaily en Misty onafscheidelijk!
Je zou denken leuk koppel dan en dat is ook zo.
Maar vanavond heb ik alle mogelijke combinaties in huize Maris uitgerekend en de mooiste jongen krijg ik uit Snowy en Misty ::)
Wat nu?!
Moet ik ze tegen die tijd toch gewoon samen apart zetten of is dat zielig. Als het nutteloos zou zijn kan ik het ook net zo goed niet doen.
Kaily en Misty zijn onafscheidelijk dus in mijn ogen is het zielig als ik haar apart zet met Snowy :-\
Ik ben benieuwd wat de kenners vinden?!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Hoi Mariska,

Wel spannend en tegelijkertijd ook wel heel erg zielig. Maar volgens mij als het niet klikt dan klikt het niet. Binky van mij, wilde ook alleen maar Fleur en de andere bekeek hij niet. Als je haar nu helemaal naar iemand anders zou doen(dat doe je natuurlijk niet maar even als voorbeeld) dat ziet ze Kaily niet meer en dan zal de overstap naar een andere man makkelijker zijn maar als ze Kaily nog steeds kan horen, ik weet niet of het je dan wel lukt.

En daarbij hoe wil je het in de volière doen volgend jaar, denk je dat ze luisteren als jij zegt dat ze niet mogen n**ken samen, Misty & Kaily. Hhihihi!! Ik denk ik niet hoor!!

;D ;D ;D Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Gewoon bij elkaar laten. Bij mij hebben alle koppels ook elkaar gekozen en dat geeft vaak leuke verrassingen  ;D En 2 gelukkige valkjes is belangrijker dan de mooiste mutaties toch ? Ik had ook mooie koppels in mij gedachte hoor, maar de valkjes denken er zelf altijd anders over  ;D ;D ;D Daarnaast zal het heel moeilijk worden om ze uit elkaar te halen en beide een andere partner te geven, want als ze in dezelfde ruimte zitten zullen ze naar elkaar gaan schreeuwen en naar elkaar proberen te komen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Citaat van: Caroline op  1 december 2005, 00:31:55
Hoi Mariska,

Wel spannend en tegelijkertijd ook wel heel erg zielig. Maar volgens mij als het niet klikt dan klikt het niet. Binky van mij, wilde ook alleen maar Fleur en de andere bekeek hij niet. Als je haar nu helemaal naar iemand anders zou doen(dat doe je natuurlijk niet maar even als voorbeeld) dat ziet ze Kaily niet meer en dan zal de overstap naar een andere man makkelijker zijn maar als ze Kaily nog steeds kan horen, ik weet niet of het je dan wel lukt.

En daarbij hoe wil je het in de volière doen volgend jaar, denk je dat ze luisteren als jij zegt dat ze niet mogen n**ken samen, Misty & Kaily. Hhihihi!! Ik denk ik niet hoor!!

;D ;D ;D Caroline

:o :o :o Caroline  :censuur :censuur :censuur ;D ;D ;D

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik vind dat ook zielig :-\
Maar ik kon daar dus witmasker geparelde popjes mee kweken en ALBINO MANNEN ::)
Dat gaat me nu dus waarschijnlijk niet lukken.
Of ze moeten spontaan met elkaar gaan :censuur ;)

Liefs
Maris!!  :-*

Hoi Karin,

Jij denkt er dus ook net zo over als ik.
Wel heel erg balen als je albino mannen en geparelde witmaskers kan kweken :-\
2 dromen van me die nu in duigen vallen.
Maar ja, er komt wel weer iets anders op mijn pad ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kirsten

Hoi Maris,

Allereerst, wat een prachtig broedhok,. Ik vind een lade wel handig denk ik, maar dat moet je gewoon uitproberen. Het makkelijke ervan is dat je inderdaad snel kan verschonen. Ik ben ook met ideeën bezig voor nieuwe broedhokken buiten en hou deze tip zeker in gedachte! top!

Ik zou ook de valkjes zelf een beetje hun gang laten gaan,. alleen wat duurdere mutaties die ik heb, zet ik meestal als ik ze gekocht heb eerst een tijdje bij elkaar zodat ze hechten. ((gep)fallows bijv en geelwang) Ik merk dat ze hierdoor nu ze met z´n allen in de voliere zitten, toch bij elkaar blijven :

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Goeie tip voor de volgende keer Kirsten!!

Of niet Mariska?? Want die volière moet straks wel gevuld worden.  ;D

:-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hoi Kirsten,

Ik ben er zelf ook heel blij mee n het is fijn dat je snel kunt verschonen. En die la kun je zo hoog maken als je zelf wil. Afhankelijk van hoe een dikke laag nestmateriaal je erin wil.
Die van ons is 4, 4cm hoog.

Toen ik Misty kocht was dat voor Snowy omdat hij toen alleen zat. Maar met die nieuwe voliere heb ik alles bij elkaar gedaan en Kaily gekocht. Met het idee dat het een pop was ::) ;D. Dus dan had ik met Snowy en Misty evengoed een leuk koppel kunnen maken. Maar helaas, Kaily is wss een man en Misty vind Snowy tot nu toe niet leuk genoeg om iets mee te doen ::) In de toekomst is dat wel een goed idee om ze een tijd apart te houden. Misty en Snowy hebben maar 10 dagen apart gezeten.

Groetjes
Maris!!

Hoi Caroline,

Zeker een goeie tip voor de volgende keer ;)
Maar die 4 in de kamervoliere gaan niet naar buiten he?!
Ricky en Dopey misschien wel.

Liefs
Maris!!

Mariska

1 december 2005, 11:07:57 #1282 Last Edit: 1 december 2005, 11:28:39 by Mariska

Ricky heeft eindelijk de tak ontdekt :D :D :D

Ricky en Misty, dames onder elkaar ;D ;)

Misty heeft de palm ontdekt ::)

*Wie? Ik?? Ik deed niks hoor ::)*
Nee de ratten hebben hem zeker aangevreten ;D ;)

Groetjes
Maris!!

Riny

Hoy Mariska en Mike
Zeg eens tegen Mike dat die een andere naam moet kiezen als Klusvalk,ik weet niet hoe het komt maar ik wil steeds knutselsmurf typen.

Maar ik zit op dit moment met hetzelfde probleem als jij Maris.
Ik heb een mooie pop gekocht van Mandy.
Nu kan ik ze in de grote voliere doen en haar zelf een man laten kiezen,of ik kan haar koppelen aan een andere valk.
Dan weet ik wel wat de mannen of de poppen zijn die eruit komen.
Maar een gelukkige valk is ook veel waard.
Groetjes Riny ;D

Mariska

Hoi Riny,

Ook leuk knutselsmurf ;D ;D ;D
Die houden we er in ;D ;)

Een gelukkige valk is ook veel waard ;).
Veel meer dan mijn droommutaties!
Ik zal ook zeker geen vervelende dingen gaan doen om mijn droommutaties te kweken. Zo zit ik niet in elkaar.
Maar omdat ik er nog zo weinig van weet vroeg ik dus of je ze evengoed apart kan zetten. Uiteraard wel met het idee dat ze het dan ook goed vinden en gelukkig zijn. Maar iedereen is van mening van niet. Dus doe ik dat niet! ;)

Maar zou het kunnen gebeuren dat ze ondanks dat ze met Kaily is toch een keer gaat wipwappen met Snowy.
Of gebeurd dat bijna nooit?

Jij zit dus met hetzelfde :-\
Weet je al wat je doet?

Groetjes
Maris!!

Riny

Hoy M&M
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik doe.
Mijn geelwang man en de fallow pop zijn niet verliefd dus daarom kan ik die nog wel gemakkelijk (zonder luduvudu)uit elkaar halen.
Maar ik ben nog even advies aan het vragen aan een bevriende kweker .
Als ik er uit ben laat ik het je weten.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi Maris,

Tja lastig hoor,. ik bekijk dat per situatie. Soms zet ik er weleens twee bij elkaar voor een maandje en zie dan later dat ze erg aan elkaar gehecht zijn geraakt en bij elkaar blijven. Sommige koppels keur ik niet goed en haal ik uit elkaar, denk aan lutino, of verwant. Vorig jaar merkte ik dat een broer en zus elkaar leuk begonnen te vinden en die heb ik uit elkaar gehaald. Dit met gevolg dat de pop een andere man uitzocht en daar erg gelukkig mee is en nog steeds,. ondanks dat haar broer ook bij haar nu in de voliere zit. Kortom een beetje met gevoel en verstand proberen is mijn gedachte. Ik merk inderdaad wel dat als je ze vanaf het begin samen zet, ze regelmatig bij elkaar blijven.

Misschien als je er een nestje van zou willen, zou je ze met de tijd apart kunnen zetten met een broedhok,. je weet het niet en wie weet bloeit de liefde ineens op :D

succes, maar weet zeker dat dat helemaal goed komt,.
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Roosje

Ik had net een heel verhaal getypt, maar drukte het weg ::) Het kwam erop neer dat ik het goed vind dat je zo met je valkjes en de ventuele liefdes die er gaan bloeien omgaat :)

Mariska

Citaat van: Riny op  1 december 2005, 14:23:03
Hoy M&M
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik doe.
Mijn geelwang man en de fallow pop zijn niet verliefd dus daarom kan ik die nog wel gemakkelijk (zonder luduvudu)uit elkaar halen.
Maar ik ben nog even advies aan het vragen aan een bevriende kweker .
Als ik er uit ben laat ik het je weten.
Groetjes Riny :D

Hoi Riny,

Ik hoor graag van je wat je bevriende kweker adviseerd.
Daar leer ik ook weer van ;)

Citaat van: Kirsten op  1 december 2005, 14:50:25
Hoi Maris,

Tja lastig hoor,. ik bekijk dat per situatie. Soms zet ik er weleens twee bij elkaar voor een maandje en zie dan later dat ze erg aan elkaar gehecht zijn geraakt en bij elkaar blijven. Sommige koppels keur ik niet goed en haal ik uit elkaar, denk aan lutino, of verwant. Vorig jaar merkte ik dat een broer en zus elkaar leuk begonnen te vinden en die heb ik uit elkaar gehaald. Dit met gevolg dat de pop een andere man uitzocht en daar erg gelukkig mee is en nog steeds,. ondanks dat haar broer ook bij haar nu in de voliere zit. Kortom een beetje met gevoel en verstand proberen is mijn gedachte. Ik merk inderdaad wel dat als je ze vanaf het begin samen zet, ze regelmatig bij elkaar blijven.

Misschien als je er een nestje van zou willen, zou je ze met de tijd apart kunnen zetten met een broedhok,. je weet het niet en wie weet bloeit de liefde ineens op :D

succes, maar weet zeker dat dat helemaal goed komt,.
Kirsten

Hoi Kirsten,

Jammer is het wel gezien de uitkomsten, vooral de albinomannen (50%kans).
Ik kijk tegen die tijd gewoon hoe ze met elkaar zijn en dan zie ik wel wat ik doe. Misty mag op zijn vroegst pas in Juli.
Maar als ze ongelukkig zouden zijn laat ik ze beslist niet apart zitten. Dat kan ik niet over me hard verkrijgen.
Hun geluk gaat voor ;).

Citaat van: Roosje op  1 december 2005, 15:38:49
Ik had net een heel verhaal getypt, maar drukte het weg ::) Het kwam erop neer dat ik het goed vind dat je zo met je valkjes en de ventuele liefdes die er gaan bloeien omgaat :)

Hoi Roosje,

Shit is dat he >:(
Dat is mij van de week een paar keer gebeurd met een hele zooi foto's. Alleen was ik het toen niet zelf schuld.

Maar dank je wel voor je compliment  :-*
Zoals ik al bij Kirsten zei, hun geluk gaat voor ;)
Daarna dat van mij pas!

Groetjes
Maris!!

Roosje

Vind ik ook! Ik heb toevallig vannacht een heel toepasselijke droom gehad. Het was hier aan het overstromen en m'n moeder en ik haasstten ons naar de auto om naar hoger gelegen gebied te gaan. Tot ik opeens aan de beesten dacht :o Die moesten ook mee! Dus de cinqueciento van mijn moeder werd een beetje de ark van noach ;D