De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Allemaal,

Toch nog maar even het laatste nieuws van deze kant vertellen.

Mike heeft vanmiddag de uitslag van de CT ghad.
Ze hebben daar geconstateerd dat hij een vergote bijnier heeft van 1,2 cm. Dat is op het randje, maar kan zijn pijn niet veroorzaken. Hij blijft wel onder controle daarvoor.
In het verslag van de radioloog stond niets over het abces. Dat kan 2 dingen betekennen.
Of de radioloog dacht dat dat nu niet van belang was omdat de CT in opdracht van de Uroloog was.
Of het abces is verdwenen.
Aangezien hij er bij de internist even tussendoor geschoven werd zonder afspraak was ze daar nog niet achter.
Ze gaat begin volgende week overleggen met de MDL-artsen, de chirurgen en de radioloog en dan belt ze ons op van hoe we verder gaan.
De medicatie is aangepast en verhoogd dus pijn hoeft hij niet te hebben.
De moed is hem nu wel in de schoenen gezakt,maar hij begrijpt goed dat de internist ook haar best doet en wacht het weer even rustig af.

Mijn Oma is verplaatst naar de afd Geriatrie.
Ze was op de Orthopedie niet goed te handhaven, wou niet eten en drinken.
Van daaruit gaat ze waarschijnlijk naar een verpleegtehuis in Haarlem. Dit is tijdelijk tot ze naar Almere kan komen, want daar gaan we voor!!
Verder is ze heel opgewekt en kan je vreselijk lachen om de dingen die ze zegt. Ze ligt zelf ook steeds in een deuk ;D ;)
Dus ze voelt zich gelukkig niet ellendig!!
Daar ben ik heel blij om.
Ze vertelde gisteren aan mijn moeder dat ze een nieuwe hond heeft ;D Die heeft ze gevonden op straat en meegenomen, want die kon ze natuurlijk niet op straat laten ::).
Op de vraag hoe hij heet zei ze "dat weet ik toch niet, want ik heb hem gevonden" ;D Dus af en toe is ze best wel slim :D
Maar beter zo als anders!!

Dit was dan weer het ziekenjournaal voor vandaag ;)

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Citaat van: Caroline op 17 november 2005, 21:52:40
Hoi Maris,

Ik ben al wezen winkelen, Intratuin was uitverkocht maar Pets PLace had het nog wel, en inderdaad best wel prijzig (€ 8,95 voor 1 kg.) maar ik wil het toch wel gaan proberen. Ik heb nu een apart bakje in de kooi hangen ermee. En ben benieuwd hoe Noa er op een paar weken op reageerd.

Ik heb nog niet kunnen lezen hoe het met Mike was afgelopen in het ziekenhuis. ::)

:-* Caroline

Hoi Caroline,

Het is inderdaad duur, maar voor 4 stuks nog wel te doen.
Ik doe denk ik 2 weken met een pak.
Ik gebruik 6 scheppen per dag.
Maar ik ben benieuwd wat je valkjes ervan vinden? ;)

En van Mike stond er ook nog niet, maar nu wel ;)!

Liefs
Mariska  :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Nou wat lastig dat Mike nu nog geen duidelijkheid heeft, lijkt me frustrerend. Gelukkig slaat hij zich er goed doorheen. Samen met jou, niet te vergeten!

Volgens mij is je oma wel een leuk mens, het is fijn dat zij zich in ieder geval goed voelt ;)

klusvalk

Hoi Allemaal,

Ik heb zelf ook maar eens een account geopend net als Jan.
Om zo te kunnen reageren in mijn vrouwtjes dagboek en nog veel meer.
Ja ja, ben door mijn ziek zijn ook verslaafd aan de valkjes en valkparkiet.com.
Het is zelfs zo erg dat ik mijn grootste trots namelijk mijn waterval van 3,5 meter lang ga verplaatsen/afbreken om ruimte te maken voor een mooie voliere.
Jullie zullen nog wel vaker van mij horen als ik die andere verslaafde tenminste achter de PC vandaan krijg ;D.

Groetjes
Mike van Maris!

Mijn allergrootste liefde!
Mijn dochter Loys!

Mariska

Citaat van: Roosje op 17 november 2005, 23:27:51
Nou wat lastig dat Mike nu nog geen duidelijkheid heeft, lijkt me frustrerend. Gelukkig slaat hij zich er goed doorheen. Samen met jou, niet te vergeten!

Volgens mij is je oma wel een leuk mens, het is fijn dat zij zich in ieder geval goed voelt ;)

Hoi Roosje,

Dit is ook frustrerend, want hij had gehoopt dat ze nu dat abces aan zouden prikken en dat hij van de pijn af zou zijn.
Maar we slaan ons er wel doorheen.

Mijn Oma is op dit moment zeer grappig en heeftzelf gelukkig niet door dat ze in de war is.
Ze weet niet eens dat ze in het ziekenhuis ligt.
En dat is misschien maar beter zo.
Wel leuk om te zijn dat ze steeds heel vrolijk is en veel moet lachen. Dat is al 1 zorg minder ;)

Groetjes
Mariska

Caroline

Ha die Mike!!

Leuk dat je ook een account hebt geopend. We kennen je natuurlijk al bijna beter als jij jezelf kent, Maris houd ons goed op de hoogte.  ;)

Wat ontzetend lief dat je je grootste trots gaat afbreken/verplaatsen, krijgen we nog wel eerst een mooie foto ervan te zien voor je gaat slopen, "Klusvallk" ??  ;D

Trouwens volgens mij is je waterval niet je grootste trots!!

Volgens mij is deze lekkere meid je grootste trots. Of niet??

Wat een kanjer!!

Veel plezier hier op het forum.

Beterschap verder nog. En doe Maris de groetjes.

Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

klusvalk

hoi caroline,

bedank voor je leuke welkom en ja je heb helemaal gelijk die kleine is inderdaad mijn grootste trots en om eerlijk te zeggen komt maris hierna en dan pas de waterval maar goed ik heb er wel zin in om de voliere te bouwen.

groetjes mike

Mijn allergrootste liefde!
Mijn dochter Loys!

Mariska

Hoi Caroline,

Toevallig zei Mike voor jou berichtje al dat hij foto's van de waterval plaatst voor hij hem afbreekt.
Dus jullie denken daar hetzelfde over ;D ;)

Groetjes
Mariska

Caroline

Dacht ik al wel hoor!!  :)

Het is een leuke, knappe meid om te zien, kan me voorstellen dat het je grootste liefde is. Vind haar ook heel leuk staan als handtekening, weer eens wat anders als een valkje.

En met klussen wacht nog maar even, doe jij eerst maar beter worden.  :D

Doei weer.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

gonnie

Hoi Mariska

Vervelend dat je nu nog niet veel verder bent , wat een mooie dochter ,hebben jullie.

Ik wilde nog even iets over je oma zeggen , probeer zo min mogenlijk haar te verhuizen , want iedere keer dat ze moeten verhuizen is mijn ervaring gaan ze sneller achteruit , het kan soms niet anders maar toch is regelmaat, dus alles hetzelfde heel belangrijk.
Fijn dat jullie nu ook een voliere gaan zetten, ik zou ook wel een foto van de waterval willen zien.
groetjes Gonnie

Mariska

Hoi Allemaal,

Nou Mike heeft dus bedacht dat er hier en voliere moet komen ;D. Het was zijn idee, want ik zou hem nooit vragen zijn waterval bij de vijver af te breken. Die is gewoon prachtig.
Maar hij wil dat graag dus dan doen we dat.
We moeten wel nog sparen en hebben er geen haast mee.
We doen het lekker rustig aan en dan hebben we ook iets om naar uit te kijken.
Ik ben er wel heel blij mee. Wat een lieverd is het toch  :-*
Het is zo fijn als je die liefde voor dieren kan delen.
Ik zou niet met iemand kunnen leven denken die niet zoveel van dieren houd als ik. Ik heb het echt getroffen.

Nou en straks krijg ik hier 5 loges :o
Mijn ouders gaan een dagje naar limburg voor een familiefeest en de Shih-Tzu's komen bij mij.
Gezellig :D
Soms mis ik ze wel heel erg dus ik kan de schade even inhalen vandaag en morgen. Lekker knuffelen met mijn schatjes.
Met de valkjes gaat het heel goed. Op 1 na, die denkt dat het speelgoed is ::) dus ik moet wel opletten.
Ze zijn er ook geen 4 gewend maar 2.
Maar dat komt helemaal goed.

Met de valkjes gaat het allemaal goed.
Kaily maakte vanmorgen een rare landing in de keuken.
Die heeft nu haar tweede lange staartveer gebroken, maar ja dat hoort erbij.
Mijn ervaring is dat ze na de eerste rui sterkere veren hebben en het minder gebeurd.
Ik heb ze vanmorgen het klokhuis van een appel gegeven in hun bakje. Schijnen ze leuk te vinden dus dat proberen we dan maar eens. Nog wat spiraalpasta erbij die ik over had en dan zijn ze helemaal gelukkig.
Binky vliegt met zijn 2 nieuwe vleugelveren de kamer alweer rond. Toch wel leuk om dat weer te zien. Als hij zich blijft gedragen kortwiek ik hem natuurlijk ook niet meer. Dat was een noodoplossing voor ik gek werd ::)

Nou dat was het weer even voor nu!

Groetjes
Mariska

Mariska

Citaat van: gonnie op 18 november 2005, 11:24:24
Hoi Mariska

Vervelend dat je nu nog niet veel verder bent , wat een mooie dochter ,hebben jullie.

Ik wilde nog even iets over je oma zeggen , probeer zo min mogenlijk haar te verhuizen , want iedere keer dat ze moeten verhuizen is mijn ervaring gaan ze sneller achteruit , het kan soms niet anders maar toch is regelmaat, dus alles hetzelfde heel belangrijk.
Fijn dat jullie nu ook een voliere gaan zetten, ik zou ook wel een foto van de waterval willen zien.
groetjes Gonnie

Hoi Gonnie,

Loys is de dochter van Mike uit een eerdere relatie, maar mooi is ze zeker.
Ik heb ook een goeie band met haar.

En mijn Oma willen we ook niet meer verhuizen dan nodig is, maar als er nu geen plek in Almere is kan het niet anders.
Ze moet echt hier naartoe, want in Haarlem wonen alleen maar zonen om haar heen en die kunnen en (willen) de zorg taken niet op zich nemen. Mijn moeder wel als enigste dochter. Dat heeft ze altijd al gedaan. En continu heen en weer rijden is voor mijn moeder niet te doen.
Maar ik snap wat je bedoeld en daar heb je ook gelijk in ;)

Die foto's van de waterval komen snel :D ;)

Groetjes
Mariska

Petra en Cheeky

Tjee, Mike en Maris! Een prachtige waterval afbreken voor een voliere? Da's toch zonde! Kun je ze niet beiden behouden en de waterval misschien alleen ietsje kleiner maken? Of is dat niet te doen samen?!

Kijk, dat jullie samen voor de birdies gaan, is duidelijk!  :D En zo'n voliere is natuurlijk een enorme uitdaging! Zeker voor een KLUSVALK, als Mike!  :o 8) Maar wel goed dat jullie er rustig de tijd voor nemen... als jullie beiden niet al te lekker in jullie velletjes zitten qua gezondheid is het een leuke afleiding, maar het moet geen stress geven! Ben wel benieuwd wat er allemaal in de voliere gaat komen, alleen valkjes of gaan jullie ook voor de grotere soorten....?

Wat een prachtige dochter heb je, Mike! Daar zou ik idd ook trots op zijn! Zo te lezen komt ze graag bij jullie en dat is heel belangrijk! Het klinkt misschien wat lullig als je zegt dat Mariska op de 2e plaats komt, maar je eigen bloed is toch altijd nr. 1 en Maris is natuurlijk daarmee niet onbelangrijker!

Liefs,
Peet

N.B. Ben wel heel benieuwd naar wat de internist na overleg allemaal te zeggen heeft! Het klinkt een beetje als een gebed zonder einde! Maar houd de moed erin!

Rianne

Hoi Maris,

fijn dat je oma zich niet ellendig voelt, en dat ze grapjes maakt. Vind ik wel een goed teken. :)
Maak je wel foto's van je logeetjes?

Hoi Mike,

leuk dat je er ook bij bent gekomen! Wat een opoffering, je waterval! Maar je krijgt er echt iets moois voor terug hoor, allemaal dankbare valkjes! ;)

Mariska

18 november 2005, 12:43:26 #764 Last Edit: 18 november 2005, 12:46:46 by Mariska
Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 18 november 2005, 11:45:08
Tjee, Mike en Maris! Een prachtige waterval afbreken voor een voliere? Da's toch zonde! Kun je ze niet beiden behouden en de waterval misschien alleen ietsje kleiner maken? Of is dat niet te doen samen?!

Kijk, dat jullie samen voor de birdies gaan, is duidelijk!  :D En zo'n voliere is natuurlijk een enorme uitdaging! Zeker voor een KLUSVALK, als Mike!  :o 8) Maar wel goed dat jullie er rustig de tijd voor nemen... als jullie beiden niet al te lekker in jullie velletjes zitten qua gezondheid is het een leuke afleiding, maar het moet geen stress geven! Ben wel benieuwd wat er allemaal in de voliere gaat komen, alleen valkjes of gaan jullie ook voor de grotere soorten....?

Wat een prachtige dochter heb je, Mike! Daar zou ik idd ook trots op zijn! Zo te lezen komt ze graag bij jullie en dat is heel belangrijk! Het klinkt misschien wat lullig als je zegt dat Mariska op de 2e plaats komt, maar je eigen bloed is toch altijd nr. 1 en Maris is natuurlijk daarmee niet onbelangrijker!

Liefs,
Peet

N.B. Ben wel heel benieuwd naar wat de internist na overleg allemaal te zeggen heeft! Het klinkt een beetje als een gebed zonder einde! Maar houd de moed erin!

Hoi Peet,

Hij gaat de waterval inderdaad kleiner maken en verplaatsen als ik het goed begrepen heb ::) ;D ;)
Die waterval staat er nog geen half jaar.
Het is wel zonde, maar helaas is de tuin niet zo vreselijk groot dat het beide kan zoals het nu is.
Ik denk dat we alleen voor valkjes gaan.
Misschien wel allemaal eigen kweek van volgend jaar als dat lukt :D :D :D.
Voor grotere soorten is hij denk ik niet groot genoeg als ze ook nog moeten kunnen vliegen.
Wel kwarteltjes op de grond. Dat vind ik leuk.

Loys komt inderdaad graag bij ons, Het gaat heel erg goed.
Ze is helemaal aan de situatie gewend.
Ik kreeg haar er ook al bij toen ze 2 was en dat scheelt een hoop problemen denk ik als ze zo jong zijn.
En ik snap Mike wel hoor, dat zij op de eerste plaats komt.
Hij bedoeld dat ook niet verkeerd en ik ben minstens net zo belangrijk ;).
Hij is ook heel trots op hoe ik met die situatie omga en hoe ik voor haar zorg.

Wij zijn ook heel benieuwd hoe het verder gaat vanaf hier.
Gisteren zag hij het even niet meer zitten.
Maar dat is nu weer over gelukkig.

Liefs
Mariska

Citaat van: Rianne op 18 november 2005, 11:46:14
Hoi Maris,

fijn dat je oma zich niet ellendig voelt, en dat ze grapjes maakt. Vind ik wel een goed teken. :)
Maak je wel foto's van je logeetjes?

Hoi Mike,

leuk dat je er ook bij bent gekomen! Wat een opoffering, je waterval! Maar je krijgt er echt iets moois voor terug hoor, allemaal dankbare valkjes! ;)

Hoi Rianne,

Ik vind dat ook een goed teken.
Dat doet me wel goed om haar zo te zien.
Dan is het voor ons ook makkelijker om te accepteren dat ze niet meer dezelfde persoon is als een week geleden.
Ik zal foto's maken van mijn logeetjes.
Qua gevoel zijn ze eigen natuurlijk, maar ze wonen hier niet dus zijn het ook weer loges ::) ;D ;).

Groetjes
Mariska