De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Kirsten

Citaat van: Tara op 13 november 2005, 12:01:18
Hoi Mariska,

ai? Heup gebroken... Jeetje kan me (niet) voorstellen wat een pijn...

Je hebt in elk geval mooie valkjes zeg, om lekker trots op te zijn :).

Hmm Kaki, ken ik niet, wil wel 'ns opzoeken voor je natuurlijk :).

Groetjes, Tara

Hoi Tara, Haar oma heeft haar heup gebroken, maar vanwege wat er nu allemaal op haar/hun afkomt met Mike enzo, schreef ik dat dat er ook nog bijkomt.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Tara

Dacht dat het Mike was,
thx Kirsten!
Blijft toch erg...

Mariska

Citaat van: Kirsten op 13 november 2005, 11:58:33
Hoi Mariska,

pff komt er ook nog bij,.heup gebroken is niet niets,.
En dan inderdaad twee kids in huis is heerlijk, maar wel als ze zich gedragen ;)
Hoe oud is de dochter van Mike?
Deze week zal weer aardig wat van jullie vragen, probeer je rust te vinden. Ik hoop dat alle nare onderzoeken snel voorbij zijn.

Je hebt prachtige kroelfoto's geplaatst. :-*

Groetjes
Kirsten

ps sorry heb ook nog nooit van kaki gehoord ???

Hoi Kirsten,

Is zeker niet mis je heup breken als je 84 bent.
Ga morgen even op bezoek, kijken hoe het met haar is.

Mike zijn dochter is 4 en die meid van me broer 5.
Heel gezellig hoor, maar wel druk als je toch al niet helemaal lekker bent allebei.
Dus vandaag even rustig aan ;).

Ik ben ook blij als deze week om is.
Mike is best heel nerveus en dat is niet fijn natuurlijk.

Lief he die foto's, ben er zelf ook helemaal weg van. Ze zijn zo schattig samen.

Groetjes
Mariska

Citaat van: Tara op 13 november 2005, 12:01:18
Hoi Mariska,

ai? Heup gebroken... Jeetje kan me (niet) voorstellen wat een pijn...

Je hebt in elk geval mooie valkjes zeg, om lekker trots op te zijn :).

Hmm Kaki, ken ik niet, wil wel 'ns opzoeken voor je natuurlijk :).

Groetjes, Tara

Hoi Tara,

Leuk dat je ook eens bij mij bent wezen buurten :D
Een heup breken doet erg veel pijn en ze heft ook een paar uur in de gang gelegen voor ze werd gevonden :'(

Dank je wel voor het compliment over mijn valkjes ;)
Ik vind ze zelf natuurlijk ook heel mooi, maar dat vind iedereen natuurlijk van zijn valkjes.
Kaily en Misty zitten momenteel niet heel mooi in de veren (best veel gebroken, vooral bij Misty) maar dat komt wel goed.
Snowy had dat ook en die is nu echt prachtig.

Als je dat van die Kaki voor mij zou willen opzoeken zou ik wel heel lief vinden.
Ik zou niet weten waar ik het zoeken moet ???.

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Petra en Cheeky

Ik vond dit op het internet over sharon/kakifruit:
(als je het zo leest, moet het voor valkjes ook te eten zijn want het is een kruizing tusen mango en papaya)

Sharonfruit komt - zoals de naam doet vermoeden - uit Israël, hoewel het de laatste jaren ook in Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland wordt geteeld. Het smaakt als een mix van een mango en een papaya.
Zoet en iets steviger dan de doorsnee mango.
Erg lekker.
Speurwerk op internet leert dat de vrucht oorspronkelijk uit China komt en daar al duizenden jaren geleden werd gegeten. Men noemde het er 'kaki fruit'.

Sinds 1995 is men dit fruit in Israël op grote schaal internationaal gaan exploiteren, onder de naam van de geldende premier.

En sindsdien rukt hij mondiaal op, deze zoete rakker.
Nog wel zonder wapens.

Mariska

Hoi Peet,

Dat heb je gauw gevonden ;)
Dank je voor de info!
Als ik het zo lees dus ik het weleens te proberen.

Liefs
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

Hoi Mariska,

Sharonfruit of kaki is erg lekker. Hier kun je het in ieder geval 'gewoon' bij albert heijn kopen.
Ik heb jet nog nooit aan mijn valkjes gegeven. Waarom weet ik eigenlijk niet. Maar ze krijgen al zoveel verschillende dingen  :D

Leuk dat Kaily zo'n 'ander' valkje is als de rest. Het lijkt me wel een pittig ding. Ze voelde zich ook al heel snel op haar gemak toch?? De knuffelfoto's van Kaily met Misty zijn prachtig!!!

Wat sneu dat je oma haar heup gebroken heeft. Op die leeftijd is dat niet niks. Hopelijk komt ze er goed door!!

Ik ben benieuwd wat er de komende week met Mike gaat gebeuren. Veel sterkte Mike, hopelijk is het nu snel over!!!!

Hier schijnt het zonnetje en dat ziet er vrolijk uit. Grisha zat op het puntje van het droogrek te zonnen. Heel schattig!!
Straks de foto's maar eens plaatsen.

Groetjes Gerda

Riny

Hoy mariska
Hoe gaat het met jullie?
het is hier maar stil zonder jou vindt ik.
Groetjes Riny :-*

Mariska

Hoi Gerda,

Ik zag je bericht nu pas, ben zo druk geweest.
Maar dat fruit is inderdaad heel erg lekker.
Ik heb het er vanmorgen in gedaan bij de valkjes en Speedy, maar ze hebben het volgens mij nog niet geproeft.

En Kaily is inderdaad heel anders als de rest en ook een lekker pittig ding. Gewend was ze hier ook heel snel, dat heb je goed onthouden!

Met mijn oma gaat het helaas niet zo goed. Ze kan niet praten en je krijgt geen contact met haar. Nu vragen we ons af of dat aan de morfine ligt of aan iets anders.
Jou idee zou ik hier graag over horen!!!???
Ze zit namelijk ook in een vergevorderd stadium van Alzheimer.

Hier schijnt vandaag ook het zonnetje.
Vinden de valkjes hier ook lekker om in het zonnetje te zitten.
Kom straks jou foto's even kijken :D

Groetjes
Mariska

Mariska

Hoi Riny,

Ik ben heel druk geweest de afgelopen 4 dagen, maar nu ben ik weer helemaal terug :D :D :D.
Verder is alles goed hier!
Leuk dat ik gemist wordt ;D ;)

Groetjes
Mariska

Riny

14 november 2005, 15:06:31 #669 Last Edit: 14 november 2005, 15:22:38 by Riny
Hoy Mariska
Je verteld dat van je oma.
Toen ik aan mijn eerste heup geopereerd werd,was ik gelijk na de operatie niet meer aanspreekbaar.
In het begin dachten ze dat het van de narcose kwam.
Het werd steeds erger,ik kwam zelfs alleen te liggen.
Ze snapten allemaal niet wat er aan de hand was en bleven maar zoeken en bloed prikken.
Ik zelf heb daar niet veel van gemerkt maar mijn man en zoon des te meer.
Zelfs die herkende ik niet meer.
Naderhand bleek dat ik een vergiftiging had van het  botcement die er tijdens de operatie was gebruikt .
Er werd verteld dat zoiets bijna nooit voor komt.
Bij mijn tweede heup hebben ze toen een andere techniek gebruikt ,want ik blijk allergie's te zijn voor botcement.
Groetjes Riny :D

Mariska

14 november 2005, 15:19:34 #670 Last Edit: 14 november 2005, 15:25:00 by Mariska
Nou eventjes bijpraten hoor.
Gisteren vroeg ik Loys of ze het leuk vond als ik de valkjes zou douchen. Nou dat vond ze wel heel leuk.
Zo gezegd, zo gedaan.
Kaily is er altijd helemaal gek van zoals jullie eerder hebben kunnen zien, maar had gisteren geen zin.
Maar de andere 3 des te meer. Binky wil niet zo vaak en was nu helemaal door het dolle. Ook Misty die er tot nu toe helemaal niet van hield. Snowy vind het altijd wel heel lekker.
Dus ik stond helemaal perplex, want ik had 3 valkjes met hun vleugeltjes wijd gespannen om maar zoveel mogelijk druppels op te vangen :o. Echt schitterend gewoon. Daar kan ik zo van genieten!! Voor het eerst zag ik Misty helemaal doorweekt. Al haar veertjes zaten wild ;D. Die van Binky ook, maar dat had ik al eerder gezien. Hij douched altijd onder de kraan!
Daarna heb ik de vitrages open gedaan en zaten ze heerlijk in het zonnetje te drogen en weg te dommelen. Ik liet ze dus maar zo en heb ze niet gefohned.
Vervolgens ging ik even op de bank liggen en van mijn natte valkjes genieten en toen viel ik in slaap :-[.
Paar uur later werd ik wakker en moest de kleine meid alweer bijna naar Arnhem. Dus gauw eten maken en na het eten weer een paar uur op pad.

Vanmorgen heb ik de kooi helemaal gesopt. En echt heel grondig. Alles door de bleek getrokken en schoon geboend.
Ik had een nieuwe stok met gekleurde touwtjes, maar van die kleur is niet veel over. En die was niet eens in de bleek geweest. Als enige. Ik had het net zo goed wel kunnen doen.
Ik was anderhalf uur bezig en de valkjes waren er toen ik begon al een uur uit. In totaal dus 2,5 uur. Ze waren daarna doodmoe ;D. Kaily heeft gelijk allemaal nieuwe plekjes ontdekt omdat ze nergens meer kon zitten. Het dakje werd ook gesopt. Dus hing ze in de luxaflex ;D, ontdekte de gordijnroede ;D, en het handvat van de gieter ;D.
Helaas had ik me camera niet bij de hand  :-\.
Maar ik genoot er wel van ;D
Binky heeft tijdens het soppen heerlijk zitten tetteren op mijn schouder. De radio was overbodig ;D
Snowy keek vanaf mijn hoofd of ik alles wel goed deed ;)
En Misty heeft heerlijk het vest van Mike onder zitten poepen ;D :P

Na het soppen heb ik een heerlijk ontbijtje voor ze gemaakt.
Een stukje appel, een stukje kakifruit en wat peterselie.
Geruld eivoer en hun zaadjes natuurlijk ook nog. Ze hadden zo lang moeten wachten dat het dringen en bekvechten was bij de voerbakken. En ik heb er nog wel 4 ::).
En sinds ze gegeten hebben zitten ze lekker te dommelen.
Zijn vast moe van vanmorgen :D ;)

En dat was het avontuur van mijn valkjes ;D

Groetjes
Mariska

Mariska

Citaat van: Riny op 14 november 2005, 15:06:31
Hoy Mariska
Je verteld dat van je oma.
Toen ik aan mijn eerste heup geopereerd werd,was ik gelijk na de operatie niet meer aanspreekbaar.
In het begin dachten ze dat het van de narcose kwam.
Het werd steeds erger,ik kwam zelfs alleen te liggen.
Ze snapten allemaal niet wat er aan de hand was en bleven maar zoeken en bloed prikken.
Ik zelf heb daar niet veel van gemerkt maar mijn man en zoon des te meer.
Zelfs die herkende ik niet meer.
Naderhand bleek dat ik een vergiftiging had van het botcement die er tijdens de operatie was gebruikt .
Er werd verteld dat zoiets bijna nooit voor komt.
Bij mijn tweede heup hebben ze toen een andere techniek gebruikt ,want ik blijk allergie's te zijn voor botcement.

Hoi Riny,

Dat lijkt wel erg op wat mijn oma heeft.
Aleen was zij na de operatie nog wel aanspreekbaar en wilde zelfs steeds uit bed. Wel was ze erg verward.
En de ochtend na de operatie had ze erg veel pijn en sindsdien krijgt ze morfine. Vanaf gisteravond is ze niet meer aanspreekbaar. En ze is vrijdag geopereerd.
Maar ik ga dat weleens aankaarten in het ziekenhuis.
Goed dat je het gezegd heb!! ;)

Groetjes
Mariska

Riny

Hoy Mariska
Herkent je oma je nog??
Laat je ons wel weten wat ze ervan zeggen.
En laat je niet afschepen want misschien hebben ze er nog wel nod nooit van gehoord.
Want de othopeed zei dat hij het ook nog nooit meegemaakt had.
Ik heb wel door dat hele gedoe pas 5 dagen na de operatie voor het eerst uit bed gemogen ,terwijl dat anders daags er na al mag.
Beterschap met je oma.

Ankie

Hoi Mariska

Wat zielig van je oma . Ik hoop dat ze er snel achterzijn wat het is ,maar als ze Altzheimer heeft zal dat er ook wel mee te maken hebben. Mijn vader had ook Altzheimer en daar kreeg ik op een gegeven moment ook helemaal geen contact meer mee. Narcose en morfine zullen dan niet veel goed doen.
Vooral toen mijn vader morfine kreeg ,sliep hij alleen nog maar.

Hoe gaat het trouwens met het in de kooi zetten van je valkjes...ze hebben volgens mij allemaal wel eens van die periodes dat ze niet willen ...op een uitzondering na dan.
Je nagels...zijn die rood?
Wat lekker dat je ze hebt kunnen douche ,prachtig is dat he?
Ik hoop voor jullie en speciaal voor Mike dat het onderzoek een beetje meevalt en zal aan jullie denken!

Groet van Ankie

Mariska

14 november 2005, 15:45:44 #674 Last Edit: 14 november 2005, 15:51:08 by Mariska
Citaat van: Riny op 14 november 2005, 15:31:00
Hoy Mariska
Herkent je oma je nog??
Laat je ons wel weten wat ze ervan zeggen.
En laat je niet afschepen want misschien hebben ze er nog wel nod nooit van gehoord.
Want de othopeed zei dat hij het ook nog nooit meegemaakt had.
Ik heb wel door dat hele gedoe pas 5 dagen na de operatie voor het eerst uit bed gemogen ,terwijl dat anders daags er na al mag.
Beterschap met je oma.

Hoi Riny,

Van dat herkennen weet ik niet, want ik ben nog niet geweest.
We hebben een heel schema opgesteld zodat er iedere dag iemand is en ik ga morgenmiddag.
Ik ga het zeker navragen en laat het jullie weten!!
Wat mij wel zorgen baart is dat mijn moeder zo geschrokken is. Dat gebeurd niet snel!

Groetjes
Mariska

Hoi Ankie,

Dat Altzheimer kan er idd ook mee te maken hebben.
Maar de narcose niet, want die heeft ze niet gehad.
Ruggenprik+roesje!!
Een narcose zou haar lichaam niet aankunnen.
En voor de operatie herkende ze nog wel iedereen, maar kon namen al slechter onthouden.

Met de valkjes gaat het in de kooi zetten nu weer even beter.
Misschien hadden ze het weekend hun dag niet ???
En van mijn nagels zal ik een foto plaatsen.
Wel een oude, maar ik heb dit al eerder gehad.
En dat douche is echt prachtig.
Ik doe het elke week wel een keer omdat zij en ik er zo van genieten. Dan is het ook leuk :D

Lief dat je aan ons denkt morgen :-*

Groetjes
Mariska