donkerrode pootjes/vleugeltjes wijd/LEGNOOD? HELP

Gestart door bobbie, 8 oktober 2005, 23:00:46

« vorige - volgende »

bobbie

Hallo,

Ik plaats even een bericht voor mijn neef.

Hij heeft sinds gisteren valken erbij. Die zijn dus verhuisd gister naar hun.

Nu heeft ie er een pop bij zitten die niet goed oogt. Sinds vanochtend al niet.

Nu wordt het alleen maar erger. Wijzelf denken legnood maar wij willen graag iets van jullie horen, wat jullie denken en wat wij kunnen doen.

Ze zit door haar pootjes gezakt, pootjes worden  roder, vleugels staan wijd, oogjes half dicht.

HELP

ze proberen een foto naar mij te mailen maar mijn comp weigert hem.

HELP MET SPOED SVP

Nel

Paul

Hoi Nel,

Je kan in elk geval adviseren de cloaca in te smeren met wat zonnebloem of olijfolie dat kan soms helpen.
Voor de rest wisselende baden van warm naar koud geloof ik dus een lauwwarme doek even over de pop heen doen bijvoorbeeld.
Soms zien popjes er erg ziek uit als ze een ei moeten leggen de een heeft er meer problemen mee dan de ander je hebt kans dat er snel een ei komt en dat alles weer in orde is.

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Paul,

Dat van die olie hd ik al gezegd inderdaad. Ook zijn ze nu water aan het klaar maken voor stoom of warm dompelen.

En de rode pootjes?
Trouwens bedankt voor je snelle reactie

ferdi

ze staat ook heel hoog op dr pootjes.
het lijkt er ook op dat de pootjes opgezet en rood zijn is dit ook een teken van legnood????????????.
p.s ik ben de neef van nel

Kirsten

Hoi Nel,

de rode pootjes erbij vind ik een beetje vreemd, maar kan met de doorbloeding te maken hebben,. als ze zich opwinden hebben ze dit ook met de neusdop,
Hij moet in ieder geval erg uitkijken met voelen,. want dan zou een eitje kunnen breken en dan ben je verder van huis,.

Kan hij de vorige eigenaar bereiken, zodat hij misschien meer info kan krijgen of ze eerder eitjes gelegd heeft

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

foto mag ook naar mij gemaild worden, dan plaats ik hem wel,. info@valkcity.nl

bobbie

bobbie

bobbie

Kirsten

In mijn boekje over vogelziekten (heb er twee) wordt overigens geadviseerd om met een pipet een druppeltje in de cloaca te druppelen en verder met een rode lamp warm te houden. De symptomen die je noemt staan er inderdaad ook allemaal bij, inclusief het rood doorbloeden

Groetjes
Kirsten

pff lastig dat snelle typen,.

ferdi

nou ik hoop echt dat het snel over gaat we hebben de kindjes net een dag.
gister zat ze ook al een beetje afwezig in een hoekje maar ze zat wel bol en op een pootje ?????????
haar cloaca is al met slaolie en een dun penceeltje ingesmeerd.

Kirsten

Kirsten

Het lijkt niet echt of haar cloaca opgezet is,. kan je dat zien of wellicht heel voorzichtig voelen?

ferdi

we gaan er wel even een foto van maken en die naar jou mailen gr ferdi

Kirsten

is goed,. doe wel voorzichtig,. als er een eitje zit, mag die niet beschadigen

groetjes
Kirsten