Is dit de houding: ik moet een ei kwijt?

Gestart door bobbie, 25 oktober 2005, 15:39:14

« vorige - volgende »

bobbie

25 oktober 2005, 15:39:14 Last Edit: 25 oktober 2005, 15:41:08 by bobbie
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een valkparkiet erbij, Catootje, die ei na ei legde. Ze haalden in die winkel elke dag het ei weg.Ze had volgens de verkoopster donderdag of vrijdag het laatste ei gelegd.

Net heb ik de vogels gesproeid, ook Catootje. Ze vond het heerlijk.
Maar nu, 10 minuten later zit ze ineens zo:

Moet ik iets doen of gewoon afwachten? Ze beweegt haar vleugels pompend langs haar lijf.

Ik heb haar wel wat warmer gezet nu, de kooi half afgedekt en op het dichte gedeelte een lamp gericht.
Groetejs, NelĀ  :-\

bobbie

Even ter aanvulling:

Volgens de verkoopster kwamen alle eieren bij hun in de winkel er heel makkelijk uit bij haar.

Paul

Hoi Nel,

Kan best wel zijn dat er nog een ei gaat komen nu hoor want bij mij doet eentje dat net zo en de staart gaat dan ook onrustig op en neer voor ze een ei moet leggen.
Houd het in elk geval even goed in de gaten en vaak kan je ook wel voelen als er een ei zit of je ziet een bobbel.

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Paul,

Fijn dat je zo snel reageerde, bedankt.

Ze ziet er nu juist superslank uit vind ik. Ik zie geen bobbel zitten en haar staart wipt niet, wel haar vleugels.

Ik wil zo lang mogelijk wachten met haar beetpakken want ik heb haar pas sinds gisteren, krijgt ze gelijk de schrik van mij.

Riny

Hoy Nel
Daar ben ik weer en het gaat ook weer over bobbels.
Als een valkje een ei moet leggen zie je meestal een bobbel op haar rug bij de uiteinden van haar vleugels.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Nel,

Ik zie dat soms totaal niet die bobbel en toch moet er dan een ei zitten.
Dus als je geen bobbel ziet kan er toch nog wel een ei komen maar dat kan ook nog wel eens een dag duren.
Sommige valkjes zitten met het drogen soms ook heel raar en als ze droog zijn weer normaal dus houd dat even in de gaten.

Groetjes, Paul

bobbie

??? ??? ???

O, ik keek naar haar buik.

Ik ga even kijken naar haar rug.
.................

Daar ben ik weer.

Het oogt alsof ze een knik naar voren in haar staart heeft. Daarboven staan de rugveren een beetje uit. Bedoel je dat?

bobbie

Oke, ik zal het in de gaten houden.

Ben ik verdorie elke avond thuis moet ik uitgerekend vanavond weg  >:(.

Misschien is het dat ze moet drogen. Ik ken haar verder natuurlijk ook niet. Ze wipt in ieder geval niet met haar staart. Ze zoekt wel de warmte op onder de lamp en doek.

Ik zal haar koesteren  :)

Groetjes en bedank. Als er een ei ligt zal ik dat zeker melden. Ook zal ik het melden als ze ineens weer gewoon gaat zitten.

Nel :)

Paul

Hoi Nel,

Als er een ei zit dan heeft de staart ook vaak een knik.
Dus dat kan inderdaad duiden op een ei.
En die bobbel zit op de rug ja (bij het valkje dus he) ;D

Groetjes, Paul

Riny

25 oktober 2005, 16:16:40 #9 Last Edit: 25 oktober 2005, 19:54:43 by Riny
Citaat van: Paul op 25 oktober 2005, 16:08:12

Hoy Nel
Dit is wel of topic (sorry)maar Paul heeft vandaag mijn dagboek gelezen.
Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Nel,

Als er een ei zit dan heeft de staart ook vaak een knik.
Dus dat kan inderdaad duiden op een ei.

Groetjes, Paul

Hahaha, nooit geweten Paul.

Warmte is geboden en nu kan ik dus alleen nog observeren.

Bedankt Riny en Paul. Als het penibel wordt hier geef ik weer een gil.

Groetjes, Nel

bobbie

Citaat van: Riny op 25 oktober 2005, 16:16:40

Hoy Nel
Dit is wel of topic (sorry)maar Paul heeft vandaag mijn dagboek gelezen.
Groetjes Riny :D

Hahahaha, vandaar.  ;D En ik maar proberen serieus te blijven  ;)

Brede W

Hoi Nel,

t valkje van mijn zus doet ook wel zo na het sproeien (en dan vooral dat bewegen met de vleugels. En bij haar valkje heeft het niets met een ei leggen te maken (tis een man).

Groetjes,
Wendy

bobbie

Hoi Wendy,

Ik zet haar toevallig net terug op haar plekje naast de grote voliere want ze zit weer gewoon (en ze is droog 8)). Dan had Paul ook gelijk, die zei ook dat het daaraan kon liggen.

Momenteel is ze aan het rekken en strekken met vleugels en pootjes.  Terwijl ik zit te typen gaat ze nu eten.

Ik schrok wel even zal ik je zeggen. Dan weet ik het in ieder geval voor de volgende keer.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes, Nel :)

Brede W

Ah ja, het is ook schrikken als een valkje iets doet wat je niet verwacht, zeker bij een nieuw valkje. Maar verder heel herkenbaar hoor, zie altijd overal spoken. Maar gelukkig dat je je nu geen zorgen meer hoeft te maken :D

Groetjes,
Wendy