27 april 2024, 20:47:39

Tenen/voeten

Gestart door Kolkkie, 24 mei 2003, 00:10:27

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Ik had weer ff een vraagje. Waarom wil Coco mij altijd in mijn tenen of voeten bijten? Zodra hij mijn voeten ziet wordt hij agressief. Hij spreidt dan zijn vleugels. Als hij bijt, bijt hij echt hard. Iemand een id waarom?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Ahum!! :-/ misschien de lucht?  :D :D :D :D nee geen idee Mariska.......sorrie


Kolkkie

De lucht kan het niet wezen, want ik kom net onder de douche vandaan.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

dat hebben ze hier ook. Omdat ik veel op blote voeten loop, en ook wel eens lekker met mn voeten op tafel hang, zitten ze ook op de voeten van mij.
Als ze op de tenen gaan zitten, worden ze helemaal panisch, ik ook trouwens, en echt gek doen enzo.
Maar als je hetzelfde met je handen doet, doen zeook zo panisch.

Paul

Hoi Mariska,
Op een of andere manier vinden ze voeten of tenen een bedrijging denk ik.
Dat ze bang zijn van mijn tenen kan ik me wel voorstellen trouwens  :D

Groetjes,  Paul

Esmeralda v. K. N.

Misschien vinden ze die vorm niet zo aangenaam, of is het juist die vreemde nagel op onze voeten. Mijn valkparkiet, Tommie mag mijn voeten ook niet en hij heeft ook wel eens de neiging om te schrikken van mijn vingers. Laat je valkje maar gewoon, het is niks ergs.

yentl

26 mei 2003, 20:23:14 #6 Last Edit: 26 mei 2003, 20:26:19 by yentl
Hoi, kan ik dan zeggen dat ik een héééééééééééééle ABNORMALE valkparkiet heb  ;D?  Altijd als ik in de volière kom, komt onze Flup op de grond en loopt hij constant aan mijn voeten ;D, hij prutst graag aan mijn tenen ::).Ook als mijn vader de valkjes eens verzorgd als ik geen tijd heb, komt flupke altijd aan zijn bril prutsen, pasgeleden heeft hij dat gedaan en heeft hij bijna mijn vader zijn bril kapot gekregen :D. Ook prutst hij aan je haar(kapper  ;D), hij prutst tussen je tanden (tandarts ;D, dit laat ik zeker niet toe!!!)(maar er zijn ook wel meerdere valken die dit doen, hij prutst aan mijn neus (wel niet in mijn neus gelukkig :D) en hij kan je oren ook uitkuisen. klinkt grappig en raar maar de mijne lijkt nergens bang voor, eenvoudig gezegd Flup komt gewoon aan mijn voeten zitten, loopt constant achter me aan... dus ik heb zowat het tegengestelde van een agressieve valk die bang is van tenen ??? (maar Flupke is een hele tamme), soms komt hij ook vanzelf op mijn voeten zitten, ik moet er dus wel altijd op letten waar ik loop in mijn volière of ik trap hem nog eens plat...

Dit is al een tijdje geleden:onze vorige kapster kent zo iemand die heeft ook een valkje gehad en elke avond als die mensen in de zetel zaten kwam hun valkparkiet aan hun voeten zitten. Gevolg dat er iemand recht op zijn valk ging staan, plat  :(. Het valkje is er van doodgegaan.

groetjes Yent'l

hester

Hallo,

Die van mij vindt het leuk om met de voeten van mijn vriend te spelen. Hij bijt in de nagel (zachtjes) en begint vrolijk te fluiten en af en toe bijten. Misschien komt het dat mijn vriend daar niet tegen kan en hij begint te lachen dat Pucky dacht dat het geen bedreiging voor hem is. Wat die gekke vogel van mij ook doet is zit ie boven op mijn hoofd gaat ie met zijn koppie naar beneden en pikt ie heel erg zachtjes in mijn oog hoeken. vindt ie lekker  :-/

Groetjes,
Hester

luci

Ha die van mijn dochter vindt tenen juist helemaal te gek en gaat vrolijk zitten fluiten.Wij zeggen dan ha pietepiet gaat weer palmfluit spelen.Echt heel mooi fluit hij dan en alleen met bloten voeten he je moet echt je sokken uitdoen hoor.wij vinden het echt heel cool 8).
O, ja voor de rest is hij alleen aardig voor haar van ons moet hij niets weten aggressief is hij naar ons toe.

Groetjes Luci


Barbara

hoi Hester,

mijn valk Dimi doet dat pikken aan je ooghoeken ook, ik vind dat vooral grappig omdat je dan dat koppie zo leuk vanonder ziet, hij lijkt dan ook een btje scheel, toevallig deed ie dat van de week voor het eerst, ik lag dubbel!  :D :D

Silvia

Wat zijn het toch gekke wezentjes!
Bij ons is Plukkie er ook helemaal gek van. Hij doet ook zijn vleugels wijd en praat tegen je voeten.

Hugo aan de andere kant doet het alleen als je schoenen aan hebt. Als je je voet dan beweegt begint hij een beetje aggressief te doen en als je voet stil houdt heeft ie zijn zin en gaat ie aan je schoen pulken.

gr. Jasja en Silvia

mariska

Mijn tamme valk is helemaal gek van koppie krabben. Hij komt naar je handen toe, met zijn kop omlaag en gaat dan heel zacht piepen. Pas deed hij hetzelfde bij mijn tenen. Kop omlaag en piepen. Alsof mijn tenen koppie kunnen krabben....

loonsel

onze pino vindt het juist heerlijk om met voeten te spelen, ze gaat op de grote teen zitten en maakt dan hele lieve geluiden echt aandoenlijk ze is er  ook niet van af te slaan en als je over een uur nog nog zit dan zit zij er ook nog steeds echt heel grappig, zo zie je maar weer elk valkje is anders, maar ik kan we wel voorstellen dat ze voeten als bedreiging zien maar de onze in iedergeval niet

groet loonsel

Silvia

Ik las net dat ik mei hier op gereageerd heb. Toen vond ik het ook nog geinig dat Plukkie (mannetje) altijd op mijn voeten zat.

Later is dat helemaal omgeslagen. Plukkie begon te rijen (ik weet niet hoe je schrijft) op mijn voeten en begon ze ook als heel erg te beschermen. Ik kon op een gegeven moment geen sokken of schoenen aandoen als hij bij mij in de buurt was want dan vloog ie me aan, recht in mijn gezicht of mijn handen.

Ook liep ie op de grond mij overal achterna. In het begin vond ik het grappig, want hij rent zo cool, maar later begreep ik pas dat het bij zijn obsessie hoorde.

Ik las ergens dat je hetgeen waar je valk een obsessie voor had uit zijn kooi moest halen als hij zo agressief werd. Dan kon natuurlijk niet, want gelukkig kan ik mijn voeten niet er af schroeven.
Nu doe ik altijd sokken aan als hij los is en hij is weer heel lief voor mij. Komt weer bij me zitten en valt me niet meer aan.

Dus voor iedereen van wie het valkje dit ook doet: Als hij dus te terretoriaal gaat doen, dan kun je beter zorgen dat je niet meer op blote voeten loopt!
Zolang hij niets geks en agressiefs doet: vooral doorgaan want het was bij ons ook geinig!

Groetjes Silvia

Kolkkie

Hoi Sylvia,

Coco heeft ook geen respect voor voeten met sokken erom hem. Hij bijt er gewoon dwars doorheen. Eigenlijk zou ik gewoon schoenen aan moeten houden, maar ik loop hou eenmaal graag op blote voeten en op slippers.
Bovendien kan ik moeilijk met schoenen aan op bed gaan liggen.
Gelukkig valt het allemaal nog wel mee, dus echt problemen heb ik er niet mee. Het is natuurlijk wel pijnlijk.Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006