Wat is er bij jullie allemaal al gesloopt door je valkparkiet(ten)?

Gestart door Wietje, 2 oktober 2005, 11:27:05

« vorige - volgende »

Wietje

Wij hebben twee valkparkieten. Dana en Falco. Vooral Falco is een behoorlijke sloper. Je moet altijd goed opletten wat ie nu weer aan het doen is als ie losvliegt.
Zo heeft hij een keer de draad van het geluid van de computer doorgebeten waardoor de hele computer het niet meer deed (kortsluiting). Hier kwamen we later pas achter. Wij dachten dat de computer helemaal kapot was.
We hadden een nieuwe lamp gekocht bij de Ikea van een soort dik papier. Ik was even in een andere kamer en gelijk de hele bovenkant kapotgeknaagd.
Op de kast liggen draadjes van de halaogeenlampjes die in de kast zijn ingebouwd. Dit is 1 van hun favoriete plekjes om te zitten. Inmiddels zijn die draden ook zo'n beetje helemaal doorgeknaagd. Die lampen kunnen dus niet meer aan.
Laatst zat ik op een stoel en Falco kwam bij me zitten. Hij zat heel rustig dus ik had niks in de gaten. Had ie alle ijzeren bolletjes uit mijn riem zitten plukken..
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Zijn jullie valkjes ook van die ontdeugende slopertjes? Is de 1 erger dan de ander?

Paul

Hoi Wietje,

Hier zijn sommige ook echte slopers want er is al heel wat gesneuveld hier.
De rand van een boekenkast is erf geknaagd,
gaten in de muur, hele stukken behang weg en in de huiskamer hebben ze drie keer de draden uit de hangende lampen al doorgeknaagd wat de nodige knallen en vonken heeft opgeleverd.
Eentje had een hele zwarte snavel en heeft 2 dagen amper ergens in durven bijten zelfs niet in zaadjes :(
Verder zijn ze ook gek op afstandsbedieningen, draadjes van de draadloze muis waardoor inderdaad hier ook de computer niks meer deed door een kortsluiting.
Pas nog de draad van de kruimeldief doorgebeten dus die laad niet meer en ook een draad van mijn gsm lader lag doormidden.
Oh ja en nog een hele loden rand van een glas in lood raam gesloopt en toen ik dat zag schrok ik wel heel erg maar er heeft er geen een last van gehad gelukkig maar ze kunnen daar nu niet meer bij.
Verder zal ik nog best wat vergeten zijn hoor de lijst is zo groot hahaha
Maar toch blijven het mijn schatjes hoor  :D

Groetjes, Paul

Mariska

Citaat van: Paul op  2 oktober 2005, 23:54:30
draadjes van de draadloze muis
Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ja ja, draadjes van een muis zonder draadjes :P ;D
Ik hoop dat jij dit zelf snapt ??? ;D :P

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Wietje,

Valkjes staan bekend om hun sloopkunsten.
Bij mij slopen ze me planten (die niet giftig zijn), de afstandsbediening, mobiele telefoon is ook leuk, maar verder valt het wel mee.

groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Paul

CitaatHoi Paul,

Ja ja, draadjes van een muis zonder draadjes Tongue Grin
Ik hoop dat jij dit zelf snapt Huh Grin Tongue

Hoi Mariska,

Ik bedoelde eigenlijk de draad van de ontvanger van de muis die ligt naast de monitor en loopt naar de PC  ;D
Van de muis slopen ze alleen het scrollwiel maar.
Mijn nieuwe lasermuis was na een dag al gesloopt daar was ik niet blij mee voor 70 euro :(

Groetjes, Paul

Wietje

Falco weet bij ons al van veel dingen dat ie die niet mag. Achter de computer komt ie eigenlijk al niet meer. We hebben iedere keer als ie erachter wilde met boze stem neeeeeee gezegt en 'm gelijk ergens anders neergezet. Nu wil ie er heel soms nog wel eens achter gaan maar zodra we neeeee zeggen weet ie genoeg en gaat gauw weg.
De afstandsbediening is bij ns ook erg populair. Meestal leg ik 'm op z'n kop anders knagen ze de knopjes eraf.

Mariska

Hoi Paul,

Ik snapte je wel hoor, maar vond het wel grappig ;D ;D ;D
Ik heb ook z'n ding maar mijn computer staat boven dus daar komen ze mooi niet bij.

Groetjes Mariska

Rianne

Kolkkie

Wat er bij mij allemaal is gesloopt is eigenlijk teveel om op te noemen.
Coco en cs. hebben o.a een boek aangevroten, snoeren beschadigd, kartonnen dozen gemolt, kettinkjes gesloopt, zelfs de leren bank beneden heeft sporen van sloopwerk.
Vaak zijn mijn oordopjes van mijn mp3 speler ook de pineut. Een flinke hap en ze zijn al doormidden/kapot.
Eigenlijk zou ik er een dozijn aan moeten schaffen wil ik de eerst komende tijd doorkomen met dat sloopgrage grut hier :P.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Valerie

Rocky vroeger, die knaagde het behang eraf. Maar de valkjes nu, die gaan nergens aan zitten. Enkel op de kooi en even vliegen, maar op verkenning? Geen zin. Daffy wel eens planten en Ricky ook, als je niet oplet.

~Natas~

Hallo,

Nou ik heb hier ook een sloper thuis zitten hoor.
Als meneer eruit is en hij zit bij de pc moeten we echt de snoeren in de gaten houden, het liefst zit meneer hier aan te knabbelen.
Maar ook is hij dol op papier en maakt hier graag gaatjes in.
Ook is mijn valkje dol op hout, dus hij zit overal aan te knagen waar hij aan kan knagen  :o
En jaja niet te vergeten de planten, ook de giftige platen is hij dol op.
Maar zodra Joep eruit is verstoppen we die plant dus daar komt hij niet bij.

Groetjes,

Natas

carco

Hoi

Volgens mij kan je beter vragen:wat slopen ze niet ;D
Vandaag heeft mijn gouden ketting het nog begeven: dwars door de midden >:(
Enne...gaten in de muren(steenstrips), mijn grenen stoelen smaken ook nogal en de bovenkant van de kast.
En het basisstation van mijn telefoon heeft een steeds kleiner wordend knopje.
Mijn draadjes van de geluidsboxen (ze doen het nog net).
De draden van de lampen boven de tafel.Mijn pantoffels, de krant en ga zo nog maar even door.
Volgens mij zo'n beetje alles:behalve wat in hun eigen kooi zit want da's niet interessant genoeg.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Gompie

Gelukkig ben ik niet de enige met stelletje slopers hahaha.
Ik heb hier speciaal voor hun allemaal dozen op kast gezet, oude schoenendozen die ze naar hartelust mogen slopen, want ze sloopten alles van karton/papier dat ze tegen kwamen, zoals mijn studieboeken, mijn afschriften etc.
Verder is mijn behang flink afgeknaagd bij het plafond. De afstandsbediening heeft stuk of 6 knopjes minder. Mijn houten kastje is gebruikt als tandenstoker. Rubberen muiswiel is kapot. Plastic bakje van visvoer is helemaal geperforeerd. De kooi heeft op bepaalde plekken plastic klemmetjes....moet eigenlijk had ipv heeft zeggen. Ik had ook papieren lamp, maar is wenig van over.
En zo kan ik nog wel even doorgaan ::)
Maar gelukkig nog noit stroomdraden ofzo daar ben ik heel voorzichtig mee, juist omdat vooral Gompje zo'n sloper is heb ik die allemaal goed weggewerkt ;D
Ach boos kan ik er niet om worden want als ik ze weghaal bij de ravage en zeg wat zijn jullie aan het doen >:( krijg ik altijd een knuffeltje en smelt ik meteen weer voor die kleine smeerkeesjes...jaa ze hebben mij goed om hun kleine teentjes gewikkeld hoor ;D ;D
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

angela

me trommelvliezen  ;D ;D ;D van het schreeuwen naar me  ;)

rico

bij ons hebben ze al onze planten kort en klein geknipt, zelfs kunstplanten worden gesloopt. Verder de bedrading van een kastje zodat je ergens anders in huis ook tv kunt kijken, de knopjes van de afstandbediening vinden ze prachtig, bossen bloemen worden geknipt, kranten, boeken.  Wij denken dat onze valkjes in hun vorige leven conducteur geweest zijn! ;D