## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

gonnie

Hoi Buuv
Kei goe , geweldig , nu maar hopen dat Dr Feld zijn verhaal ook zo positief is.
hauwdoe Gonnie




•=Bonnie=•

Dat lijkt inderdaad positief nieuws Caroline, nu maar hopen dat de medicijnen snel aanslaan en dat haar ontlasting snel weer de oude is. :)

hippysuus

Hoi Caroline...wie zei ook alweer "alles zal reg kom"? Nou daar ben ik vast van overtuigd. Ik ben wel nog heel benieuwd naar wat dr Feld te zeggen heeft.

Het is niet leuk als een assistente maar half half iets doorgeeft want daar word je alleen maar zenuwachtig van!

Dikke  :-*
Suus

en beterschap met je hoofdpijn!

carco

Hoi

Gelukkig tot nog toe goed nieuws!!
En alleen maar bacteriën gevonden.
Ik ben wel heel erg benieuwd wat voor bacteriën dan en of er nog iets van het gewicht wordt gezegd, wat voor verband dat is ???
Wel heel erg balen van de kooi zeg, nog langer wachten en je had je er zo op verheugd!!
Waai maar lekker uit zodat je hoofdpijn kan zakken.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




hippysuus

oooh ben glad vergeten om wat over de filmpjes te zeggen...

Het eerste filmpje waar Diegah bedelt heeft Mupke hier maar 1 keer gedaan, dat wat toen ze hier het eerste valkje tegenkwam (notabene Ozzy) en daarna heeft ze dat niet meer gedaan...Ozzy keek ook heel stom naar haar en snapte er echt helemaal niets van ;D

En bij het tweede filmpje, ja zo doet Mupke dus ook...zo lief vind ik dat. Dat heeft Tommy nooit gedaan hoor. Misschien gaat het er ook wel af als ze ouder worden? Mupke staat soms keihard tegen me aan te duwen zo graag wil ze worden geknuffeld...als ze in me kon kruipen ::)

carco

Citaat van: Caroline op 23 juni 2006, 14:20:50


Diégah!!!


Ik weet ietsje meer maar ben nog niet echt wijzer.  :-\

Ik heb net de assistente aan de telefoon gehad, zij wist mij te vertellen dat de kweek vol met bacteriën zat.  :o Maar welke en waar die bacteriën vandaan komen kon zij mij niet vertellen. Mijn reactie van namelijk meteen, dat kan bijna  niet, het is hier superschoon, elke dag 2 x alles vers en de kooi ook om de paar dagen, zo ook de speeltjes en stokken, die maak ik elke dag schoon. Maar ze zijn dus toch gevonden.  :-*
[






Misschien heel raar gezegd, maar weet je dat je ook tè schoon kan zijn??
Dit geldt trouwens voor de hele west-europese beschaving. Ze wijten de vele allergieën die er momenteel zijn  aan te goede hygiêne. Door de schone mensen heb je juist nergens meer weerstand voor en ieder beestje ben je aanvankelijk voor die je tegenkomt.
Ik denk dat dat ook wel voor dieren geld. Je wordt niet weerbaar gemaakt en omdat je eigen immuunsysteem niet hoeft te werken kan het niets hebben.
Wie weet is het onderweg van Roosje vandaan in de auto of zo wel gebeurd (contact met buitenaf of zo, ik noem maar wat).
Beetje moeilijk om uit te leggen, maar je kan dus ook tè schoon zijn.
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Inger m

Hoi,
Dat alles zo schoon is, wil niet zeggen dat er geen bacterien kunnen zijn. Bacterien krijg je overigens alleen weg door echt te ontsmetten met bv. Halamid (inwerktijd 20 min.), maar dat wil niet zeggen dat je de bacterien in het dier doodt. Sterker nog in ieder dier zitten sowieso bacterien en die horen daar ook. Bacterien zorgen ook voor bescherming. Op de huid zitten veel bacterien, deze zorgen voor een barriere tegen 'slechte bacterien'. Als je je handen veel wast met bacterie dodend middel, valt deze 'kolonisatie resistentie' (zoals dat heet) weg en heb je geen bescherming meer met als gevolg huidirritaties en rode, droge handen.

Veel dieren zijn ontzettend afhankelijk van bacterien in hun darmen, zoals herkauwers en konijnen, zonder deze darmbacterien treden darmstoornissen op en gaan ze mogelijk dood. Bij vogels geldt dit in mindere mate.

Terugkomend op je valkparkiet. Op allerlei manier krijgt de vogel bacterien binnen. Door goed (huishoudelijk) schoon te maken verminder je wel de besmettingsdruk en dat is heel goed. Als een 'slechte' bacterie een goede omgeving vindt, bv. een vogel met een verzwakt immuunsysteem, kan het zich razendsnel gaan delen en dus vermenigvuldigen.

Wat Caroline zegt, klopt ook. Vogels moeten ook de kans krijgen om in contact te komen met bacterien. Als de vogel gezond is en de besmettingsdruk niet te hoog, bouwt de vogel juist een weerstand op, wat heel belangrijk is voor het verdere leven van de vogel. Dat is voor mij ook een reden om bv. de nestkasten niet (vaak) schoon te maken. In de natuur is het ook niet nodig en zal ook wel een doel hebben.

Deze vogel is vermoedelijk niet in orde. Hierdoor kan de bacterie zich vermegvuldigen. De bacterie kan zowel een oorzaak (ziekteveroorzaker) als een gevolg (verminderde weerstand door ziekte) zijn. Het is in eerste instantie dus belangrijk dat ze kunnen aantonen om welke bacterie het gaat en of deze kwaad kunnen en behandeld moeten worden.

Ik hoop dat dr. Feld je snel meer kan vertellen en kan aangeven WAARDOOR en WELKE bacterien er zijn aangetoond.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mariska

Wat kunnen we toch altijd veel leren van jou verhalen Inger ;)

Persoonlijk ben ik altijd blij als jij reageert met dit soort zaken.
De meeste van ons kunnen er lang niet zoveel over vertellen.
Het schept een hoop duidelijkheid en geeft vaak toch een stukje rust.
Zoals Gerda dat kan met onze menselijke kwaaltjes en ziektes ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Inger m

Citaat van: Mariska op 23 juni 2006, 19:00:31
Wat kunnen we toch altijd veel leren van jou verhalen Inger ;)

Persoonlijk ben ik altijd blij als jij reageert met dit soort zaken.
De meeste van ons kunnen er lang niet zoveel over vertellen.
Het schept een hoop duidelijkheid en geeft vaak toch een stukje rust.
Zoals Gerda dat kan met onze menselijke kwaaltjes en ziektes ;)


thx
Ik probeer het iig zo duidelijk mogelijk uit te leggen, dat vind ik ook leuk om te doen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

hippysuus

Hoi Caroline,

Zit je nog aan de telefoon met dr. Feld? Ik zal ff flink duimen nu!!
:-*

Suus

marilyn

hoikes caroline

ik hoop dat de bacterieen snel verdwenen zijn met de medicatie en dr feld je een reden kan geven waarom diégah haar gewicht wat aan de zware kant is . ik kom straks nog eens terug naar je dagboekje kijken en hoop dat je dan wat meer nieuws hebt over diégah van dr feld  ;) ik ga in elk geval duimen voor jou  ;)

groetjes marilyn

Caroline



Helaas, het spreekuur is uitgelopen dus Dr. Feld is nog eventjes bezig.

Zodra hij klaar is belt hij mij terug.

Dus zodra ik meer weet schrijf ik hier.  :D ;)

Tot later!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Diégah is een vreetschuurtje!!


Nou, hè hè eindelijk Dr. Feld gesproken. Ik hoop dat ik het allemaal een beetje goed uit leg, hij heeft me zoveel vertelt en ik heb geprobeerd alles te onthouden.

Er waren twee bacteriën gevonden, de ene was een coli en de andere en ik weet niet hoe je die schrijft maar je spreekt het uit als klepsela. De eerst kan niet zo heel veel kwaad maar de laatste vormt op den duur gifstoffen die het lichaam weer uitscheid via de nieren en deze gaan dus veel harder werken en daardoor krijg je dus een hele natte ontlasting. Dit is op zich wel een gevaarlijke bacterie vandaar ook dat je echt de kuur van 10 dagen lang 2 x daags 3 druppeltjes moet volhouden. Na die 10 dagen kan het nog een tijdje duren voordat de darmen en nieren weer volledig normaal werken.

En dan natuurlijk mijn tweede vraag, hoe komt ze eraan. Nou dat was dus niet na te gaan maar ik kon er in principe vanuit gaan dat dit in het voer heeft gezeten, de meeste bacteriën die een gevaar vormen voor onze vogels krijgen ze uit voedsel. En dan praten we, zo zei hij het, dat dit misschien zelfs nog wel vanuit het land van herkomst van de zaden, in de zaden heeft gezeten. Om één of andere redenen is haar weerstand even wat lager geweest en toen heeft dit bacterie de kans gekregen om zich uit te breiden bij Diégah. Met de Synulox zal ze in principe volledig genezen en er verder niks aan over houden en ook geen zwak ziekelijk valkje worden. Ze mag gewoon bij de andere in de kooi blijven omdat dit niet zo heel erg besmettelijk is alleen als zij in de urine gaan spelen en dan ook nog een verminderde weerstand hebben maar die kans achtte hij heel klein, ook vond hij het juist beter dat ze bij Rocky & Coco zou blijven zitten omdat als ik haar apart zou zetten, dit weer een hoop stress zou veroorzaken en dit niet bevorderlijk was voor haar genezing.

Haar over gewicht!!

Diégah haar overgewicht heeft geen medische reden, zij is verslaafd!! Dit is de reden dat zij de hele dag zit te eten. Het eetpatroon wat is hier heb is goed, alleen is het beter om geen eivoer meer te geven. Vanaf morgen mag ze ook weer gewoon groente en fruit en  hij zei letterlijk laat ze haar buikje daar maar mee vullen dan kan ze zich niet vol eten aan de zaden en verder een vezelrijke maaltijd aanbieden. De hoeveelheid was ook goed, 1 eetlepel per dag per valk en dat ik het afgemeten 2 x per dag aanlever was ook prima alleen Diégah zal zelf niet makkelijk stoppen met eten, zij zal zich op den duur dood eten, haar lichaam zal zich gaan vervetten, zij zal dan eventuele hartproblemen kunnen krijgen en op deze manier zal zij dus niet oud worden. Op dit moment kan zij al niet meer goed vliegen, dat is al jammer want dit zou een goeie training voor haar zijn om calorieën te verliezen. Ze vliegt helaas als een valkje wat gekortwiekt is, ze kan geen hoogte meer maken door haar gewicht. Ze was vandaag niks aangekomen en op 150 gram blijven hangen.

Wat nu te gaan doen??

Het is dus aangeleerd gedacht, misschien zelfs al in haar babietijd. Dit moeten we gaan doorbreken aangezien zij dit zelf niet doet. Zij mag nu 's morgens gewoon eten en 's middags moet ik haar eruit halen en laten vliegen en als ik even geen tijd heb dan moet ik haar gewoon een paar uur in een kooi zetten met alleen maar water en dan mag ze 's avonds weer gewoon eten. Op die manier hopen we dat ze dit eetpatroon aan gaat nemen, en dat ze in de toekomst niet meer steeds in een aparte kooi hoeft. Later we het hopen.

Volgende week vrijdag moet ik Dr. Feld terug bellen, hij wil dan even weten hoe het met Diégah gaat hoe haar ontlasting is en hoe het lijnen is gegaan.

Nou jongens een heel verhaal, ik hoop dat jullie het allemaal een beetje snappen.

Oh ja, het is een geluk bij een ongeluk dat de nieuwe kooi vandaag niet is gekomen maar maandagmiddag pas komt, door de Synulox de komende dagen zijn de bacteriën niet meer aanwezig in haar ontlasting en zij zal dus in een schone bacterievrije kooi gaan wat natuurlijk super is ook voor de andere meiden.  :D Zo vertelde Dr. Feld.  ;)

Nu ga ik even beneden bij mijn mannetje zitten, ik kom straks nog even terug lezen op het forum.  :D

Allemaal bedankt!!!!!!!!  :-* :-* :-* :-*


Ik ben superblij!!!  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Gelukkig is het niet erg :D
Ik hoop dat Diégah snel wat afvalt zodat ze weer lekker kan fladderen :D

groetjes Saar :-*

Monky

Hahaha, toch een mini-sumootje ;D
Ze moet aan de lijn.  Arme stumpi. Gaat trouwens wel helemaal met de mode van de maatschappij mee :D :D
Wat ben ik opgelucht dat er niets super ernstigs met Diegah aan de hand is. Het duimen heeft dan toch wel een beetje geholpen ;D Ze zijn een beetje rood en schraal geworden :P ;D Maar het was de moeite waard!

Je kan nu gelukkig lekker met een gerust hart je bed induiken.
Geef Diegah maar een dikke knuffel van me.

Slaap lekker voor straks.

Knuf,
Monky