## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes caroline

héhé wat ben ik blij dat je eindelijk nieuws hebt van dr feld en zo slecht is het ook niet hé  ;) met de medicatie zal diégah snel weer beter worden en met haar lijn ................tja die zal jij voor haar in de gaten moeten houden hé  :P maar het lukt je wel hoor  ;) samen zorgen jullie ervoor dat diégah al snel weer zal mee vliegen met haar vriendjes  :D  :D  :D
en kan je idd met een gerust hart naar bed en lekker ontspannen na die lange wachttijd vol spanning  ;)

groetjes marilyn

Gerda

Hoi Caroline,

Fijn dat je uiteindelijk duidelijkheid hebt. En goede raad hebt gekregen.

Met de synolux moet de klebsiella zo uit haar lichaam zijn.
Ter info, zo zien ze er uit, maar dan microscopisch

Maar ik ben blij dat je toch een beetje goed het weekend in gaat, na dit rare weekje!!

Liefs, Gerda

Inger m

Hoi,
Fijn dat je nu een goed onderbouwde uitleg heb gehad. Antibiotica slaat in het algemeen heel goed aan bij vogels, dus dat zal best goedkomen.

Heeft hij er toevallig ook iets over gezegd dat de aanwezigheid van de bacterien mogelijk haar eetpatroon in de war hebben geschopt ipv een gedragsprobleem. Het komt namelijk vaker voor dat zieke vogels zich overeten of veel gaan drinken door de aanwezigheid van ziekteverwekkers.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

We hebben al gebeld maar ik kom nog even zeggen dat ik ook heel blij ben. En nu snap ik ook waarom ze Primo voorbij groeide als baby, ze was toen gewoon al een vetklepje ::) Maar met jouw oplettendheid en goede zorg komt het allemaal goed en wordt het een weliswaar stevig maar fit valkje. Ik ben nog steeds heel blij dat ze bij jou terecht is gekomen :)

♪ Marlies

Hoi Caroline  ;D

Dat is gelukkig goed nieuws voor je.
Het zal nu best in orde komen.

Ben benieuwd hoe het gaat met lijnen, gelukkig heeft ze een eigen coach om het voor elkaar te krijgen :P

Groetjes Marlies ;)

*Esther*

Hoi Caroline,

Gelukkig dat je nu duidelijkheid hebt.
Het lijkt wel of je bolimia heeft ;)
Nu maar hopen dat wat wat meer wil en kan gaan vliegen!
gr Esther

Caroline

Diégah!!

Nou, ik was al weer vroeg wakker, nog steeds een beetje koppijn maar dat zal in de loop van de dag wel over gaan.

We hebben vandaag een druk dagje, we vieren vandaag Sanne haar eerste kinderfeestje.  :D

We hebben gelukkig heerlijk weer vandaag want we gaan lekker me de meiden naar een grote afgesloten speeltuin.

Ik heb de afgelopen tijd zo ontzettend veel lieve berichtjes ontvangen dat ik die onmogelijk allemaal apart kan beantwoorden maar vanaf vandaag zal ik proberen het weer bij te houden.  ;)

Ik kan jullie niet zeggen hoe blij ik ben dat het "maar" bacteriën zijn. Ik zag echt de ernstigste ziektes voorbij komen hoor, in mijn dagdromen. En uiteraard las ik er ook hier over en had Dr. Feld het zelf ook van te voren al over een eventuele nierafwijking. Ik zag het al helemaal voor me dat ik haar af moest geven.

Maar .... gelukkig maakt ze nu met de Synulox een hele goeie kans dat ze weer helemaal de ouwe wordt.  :D

Oh ja, nog even een stukje reageren over de hygiëne, en dat een vogel daardoor geen weerstand opbouwt.

Natuurlijk klopt dit wel, ook met de kids ben ik nooit zo heel erg voorzichtig geweest, het is ook niet zo dat ik hier elke dag paranoia de kooien sta te poetsen. Ik ben alleen van mening dat waar ze uit drinken en eten, dus een waterfles en voerbakjes, schoon moeten zijn, wij wassen ons servies toch ook af, ook vind ik het niet smakelijk dat ze met zijn allen door de grote berg nachtelijke ontlasting, die op een stok is gevallen, heen gaan kopen met hun pootjes, diezelfde pootjes zitten even later weer bij jou op je hand, hoofd of kleren, dus maak ik gewoon eventjes een klein sopje met een paar druppels Dettol erin en ga even met een schuursponsje langs te stokken die vies zijn. En de bodem van de kooi maak ik regelmatig schoon omdat ze daar ook lopen te scharrelen en eten en hier valt toch ook etensresten die uit hun bekkies vallen, dus ligt hier oud en bedorven fruit, groente en brood tussen de beukensnippers.

Natuurlijk is dit meer hygiëne als in de natuur maar ik ben me er dan ook van bewust dat ze niet in de natuur zijn geboren maar in een iets schoner milieu. 

Hoi Saar,

Daar gaan we voor hè, dat ze weer over een paar weekjes weer lekker rond fladdert met haar vriendjes.

Hoi Monique,

het duimen moet wel geholpen hebben hoor, heel erg bedankt.  :-* :-* Gelukkig inderdaad niks ernstigs.
Alleen een eetprobleem, net wat je zegt, een modern valkje.  ;D ;D ;D

Hoi Marilyn,

Zeker geen verkeerde uitslag van Dr. Feld. Ik ben er dan ook heel gelukkig mee. En we gaan zeker met haar aan de slag, zowel met de AB-kuur al met het lijnen.

Hoi Gerda,

Aha, dus zo schrijf je het. klebsiella, ik wist het echt niet  :-[ en bedankt voor het plaatje ervan, leuk om te zien hoe de boosdoener er uit ziet.

Wel raar, zoals jij het schrijft, klebsiella, kent Word spellingscontrole niet en zoals ik het schreef, klepsela, kent hij wel, ik ben er stellig van overtuigt dat de jouwe goed geschreven is. Vreemd dus.

En wat je zegt, het was een raar weekje.  :-\

Maar we gaan gewoon weer fris tegen een nieuwe week aan.  :D

Hoi Inger,

Hij heeft niets gezegd over het feit dat de bacteriën haar eetprobleem kunnen hebben veranderd.  Ikzelf weet trouwens als geen ander dat een vogel die even niet lekker in zijn vel zit zich kan gaan overeten aan iets of overdrinken, in november is namelijk mijn Binky overleden die zich had overeten aan de broccoli.  :'(

Dr. Feld ging er echt vanuit dat ze dit haar hele leventje (10 weken) al heeft gehad. Zeker omdat ze gewoon nooit op een vast gewicht is blijven staan maar gewoon elke dag 2-3 gram aankomt.

Maar we zullen zien, als volgende week de bacteriën uit haar lijfje zijn en ze weer een beter eetpatroon krijgt weten we dat het toch overeten is geweest.

Trouwens weer bedankt voor het meelezen en meedenken.

Hoi Roos,

ja inderdaad, is het goed mogelijk, zo zei Dr. Feld dat dit aangeboren gedrag van haar is maar ook kan ze dit zichzelf hebben aangeleerd als baby, dit zullen we echter nooit weten, wel weten we  nu wat we eraan kunnen gaan doen.  :D

Ik heb besloten om als maandag de nieuwe grote kooi komt, hierin een kleine kooi op de bodem te zetten met een waterfles en wat speeltjes en een pedi-perch-stokje, op die manier kan zij lekker bij haar vriendjes blijven en heb ik niet nog een kooi in de huiskamer.  ;) Uiteraard zal ik wel iets op de bovenkant leggen, zodat niet alles vol gepoept wordt.  :P

Ook ik ben nog steeds heel erg blij met mijn meisje hoor.  :D

Hoi Marlies,

eerlijk gezegd ben ook ik heel erg benieuwd hoor, hoe het lijnen zal gaan, maar ik zal haar zo goed mogelijk proberen te coachen.  ;)

Hoi Esther,

Ja, dat is ook een goeie, bolimia.  :P
Laten we het er maar gewoon op houden datze gewoon van lekker eten houdt.  ;)

Verder iedereen die ik nu niet heb genoemd en wel de afgelopen week hier lieve opbeurende berichtjes voor me heeft geplaatst, dank je wel!!!!  :-* :-* :-*

Ik ga nu gauw naar mijn meisje, haar Synulox geven en eten.  :P

Doei doei!![/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hoi

Ik had nog niet gereageerd verder, maar ik ben heel erg blij voor je dat het niet de enge dingen zijn die je jezelf voor had gehouden en het met een kuurtje te verhelpen is.
En dat lijnen? Dat komt vast wel goed jou kennende: ik vind het trouwens heel slim om een kooi erbij te zetten in de grote kooi. Je zal alleen in het begin denk ik wel even gek worden van nòg meer gebedel. Maar ja als dat alles is..
Wens Sanne maar heel veel plezier vandaag op haar feestje. Hier is de zon(nog?) ver te zoeken.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

hippysuus

Agnes

Hoi Caroline,

Poeh, wat een opluchting :D
De kleine is gewoon een vreetzak ;D Ze maken het voer ook veel te lekker ;D
Fijn dat ie met de juiste medicijnen weer de oude wordt!

Dennis (m'n zoontje) heeft ook geen stop als ie aan het eten is. Als hij de kans krijgt, schept ie gewoon nog een keer op,....en nog een keer ;D
Dat is verder geen ramp, je moet er alleen even extra op letten.
Dat zal voor jou ook geen probleem zijn ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mariska

Hoi Caroline,

Ik ben heel blij voor je dat de uitslag zo meegevallen is :-*

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Hoi Caroline,

gelukkig is er niks ernstigs aan de hand met je meisje. :D Hopelijk slaan de medicijnen gauw aan en zijn de bacterien snel verdwenen.
Dus Diegah moet op dieet? Hier in Noord Holland is het Sonja Bakker dieet heel populair, ik weet niet of je dat kent? ;D

gonnie

Hoi Buuv
Zo fijn dat het in iedere gaval mee valt alhoewel , je zal hem altijd in de gaten moeten blijven houden of niet , want de oude eetgewoontes zijn niet zo makkelijk af te leren lijkt me , en als Diego bij andere valkjesz zit valt ie dan niet terug in zijn oude eet patroon , zeg  zo maar wat, ben blond hoor ;D
Groetjes Gonnie

Wilma1

Gelukkig een oplossing van Diegah's ziekte  :D....hopelijk knapt ze zeer snel weer op  ;)...en op dieet, arm ding NU AL  ::)....misschien als ze zich beter voelt heeft ze ook MINDER honger ??? Komt misschien  idd van die bacterie, dat ze meer eet ???
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mandy

Ik vind het niet gek dat je hoofdpijn heb, al die spanningen daar in valkenhuize Caroline! ;)
Maar gelukkig ben je wat wijzer geworden en weet je nu wat er aan de hand is en kan je er wat aan doen.
Ik hoop dat de antibiotica aanslaat, dat haar ontlasting normaal wordt en dat ze wat af gaat vallen.
En dan straks lekker genieten van de nieuwe kooi! :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl