## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Caroline,

Tussen alle bedrijven door (Renzo ligt nu ziek te slapen, ik denk roodvonk) kom ik even in je dagboek. Wat heb ik genoten. En dat filmpje met Sanne en Jasper en de spuugsliert, schitterend.  :D

Ik zag ook een handtekening van een lezer bij je met een curly coated retriever :D, gaaf. Daar heb ik er nog maar 3 van in het echt gezien.

Naira is een "halve" flatcoated retriever.

Ik ga weer verder.

Groetejs, Nel :)

Mandy

Leuk om "m'n" valkjes weer live te zien! ;D
En de rest van de beestenboel en je kids, leuk hoor! :D

Wordt het je niet teveel allemaal met al die vogels? ::)
Ik snap niet hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. Je werkt wel niet maar je hebt werk genoeg, zeker met nog 3 kids erbij. Ik dacht die zal wel een reservering af gaan zeggen maar hoeveel wil/kan je er nog bij hebben? Je zal toch wel een maximum in je hoofd hebben. En als jij het niet hebt dan toch je man wel, of niet? Ik zou al lang ruzie met Raymon hebben denk... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline



Alle 7 tegelijk los!!




Eventjes een hele "kleine" update.  ;)
Alles gaat goed hier.  :D

Fleur is een beetje boos en chagrijnig op alles en iedereen want Pablo loopt weer eens achter een andere vrouw aan, sterker nog achter twee andere vrouwen op dit moment.  :P Dit doet Pablo elke keer als er een andere vrouw bij komt en meestal na een week of zo keert hij weer terug naar Fleur, ik ben erg benieuwd deze keer. Ik heb liever niet dat ze een koppel gaan vormen. Er zullen hoofdzakelijk (cinnamon) wildkleur uit komen, niet mijn droommutatie.  :-[ ::)

Pablo is hopeloos verliefd en loopt (lees vliegt) de hele dag zijn * piep * achter na.  ;D Wel grappig, hij zit nu dus ook de hele tijd bij ons, heeft al bij ons allemaal op het hoofd gezeten, zelf gisteren tot 2 x toe bij Jasper.  >:( Dit moet ie dus wel afleren en dat ging vandaag al beter en heeft vanmiddag een hele tijd bij me op schoot gezeten, samen met Rocky & Coco. Fleur en Eros waren aan het rond cirkelen boven ons maar durfde nog net te landen om mijn schoot, ik denk morgen wel, ze wilden wel op mijn hoofd maar dat wil ik dus nu eventjes niet meer. Ik vind het niet erg bij mezelf maar de 2 oudste kinderen vinden het eng en Jasper lijkt me niet zo fijn die nagels op zijn kleine hoofdje.  

Chica is nog gewoon Chica.  ;D Een heel lief en mooi valkje, heel erg mooi zacht grijs van kleur, door de mengeling van cinnamon veertjes en witte veertjes door elkaar. Het boeit haar niet dat er steeds nieuwe valkjes bij komen. Een echte liefde heeft ze nog steeds niet, ze is ook nog jong, nu ruim 8 maanden net als Rocky dus, ze zijn tegelijk jarig. En als ze wil kroelen doet ze dit bij mij, of één van haar zussen, Fleur of Noa. Ondanks dat dit mijn enige "papkindje" is, komt zij eigenlijk nooit echt bij me zitten uit zichzelf.

Noa is gelukkig weer aan het aankomen. Haar snaveltje is eigenlijk te lang aan het worden maar ik durf hem eventjes niet te knippen op dit moment. Ze komt nog steeds elke dag aan en weegt inmiddels alweer 88 gram.  :D Qua karakter is Noa eigenlijk net als Chica, haar nestzusje. Alleen is Noa nog ietsje tammer doordat er altijd heel erg veel met haar bekje is gedaan en ze elke dag moet wegen is ze op dat gebied heel erg makkelijk en kan ik alles bij haar doen, ze geeft nooit een kik en pikken of bijten komt niet in haar woordenboek voor.  ;) Kortom een lekker ding.  :-*

Eros is een knappe vent aan het worden. Helemaal in de veertjes, zijn oortjes zijn verstopt maar je ziet ze nog een klein beetje door de veertjes heen, maar verder zie je  niks meer van het geplukte.  :D Eigenlijk is hij zo in de groep opgenomen dat hij helemaal niet meer opvalt, hij is gewoon één met de rest, wat natuurlijk geweldig is.  ;) Vanmiddag zat hij lekker te fluiten en weten jullie wat??
Hij deed de grasjes na, hihihi!! Ja, dat kan ook niet anders dat was tot Rocky kwam het enige voorbeeld, Pablo is immers "doofstom".  ;) Oh ja, vliegen kan hij ook als de beste, ik moet echt goed kijken om nog verschil te zien met Noa, en die heeft echt haar vliegbrevet.

Rocky is een pittig dametje, die zich de kaas niet van haar boterham laat eten. Ze vind het super bij de andere valkjes en gaat er ook vaak eventjes bij op de grote kooi zitten maar oh wee ...... als ze in de beurt komen, dan maakt ze toch een raar geluid helemaal met haar bekkie open.  :o Ik heb al geprobeerd het op te nemen maar nog niet gelukt. Vanmiddag ook, toen wilde Eros met haar kroelen die dacht natuurlijk dat het zijn moeder was, zij was ook een lutino maar hij kreeg flink de wind van voren.Het is een heel gezellig valkje wat wel haar eigen weggetje gaat maar steeds eventjes bij je komt zitten met alles wat je ook doet. Alleen kroelen hoeft niet van haar. Tenminste hier, ik heb al gevraagd of dit ook zo was bij Wendy en Olaf maar nog geen antwoord gehad. Opstappen en in en uit de kooi doen gaat goed en geeft geen problemen.

Coco is echt een wereldgeschenk!! Wat een ontzettend lekker ding. Volgens mij is het hele huis verliefd op haar. Ze is gezellig, lief, grappig, ondeugend ...... och wat is ze eigenlijk niet?? En lekker kroelen dat ze kan.  :-* :-* :-*
De andere valkjes interesseren haar geen ene biet, ze kijkt er dan ook niet naar om ook niet naar Rocky. En als ik binnen komt dan doet ze al mijn fluitje na wat ik altijd naar de valkjes doe.  :D Verder is ze de hele dag waar ik ben, als ze los is dan natuurlijk.  ;) Vliegen kan ze niet, Jura, de kweker heeft haar aan beide vleugels gekortwiekt.  :-\ :'( Ze is nu net 5 maanden, dus ik verwacht dat ze over een paar maandjes wel zal kunnen vliegen, Rocky was ook gekortwiekt en haar veren zijn ook allemaal weer terug en zij vliegt keurig netjes. En landen doet ze net als de andere keurig netjes op de grote kooi en niet in mijn gordijnen.  :) Dus ooit zal Coco ook wel kunnen vliegen maar of ze dit belangrijk vind ?? Ik weet het niet hoor.

Hoezo trots?? Ik heb dan ook heerlijke valkjes die me er bijna van weerhouden om mijn werkzaamheden hier in huis te doen omdat ik er uren naar kan kijken en van kan genieten.



Hoi Tara,

Eigenlijk moet ik inderdaad vroeger naar mijn bedje gaan maar ja ....
Uiteraard hou ik Wendy zolang als zij dat wil regelmatig op de hoogte met een mailtje en natuurlijk kan ze altijd de verhalen over Rocky en Coco hier volgen.



Hoi Diana,

Wat leuk dat je samen met je moeder mijn kindertjes heb zitten bewonderen.  :D Daar kan je als moeder alleen maar trots van worden.
Ik hoop dat je ook van de films hebt genoten.
Hihihi!! Ik heb net in een ander berichtje gelezen van wel.  :D
En je had helemaal gelijk hoor wat betreft de bonte geparelde cinnamon geelwang. Zo zie je maar hoe moeilijk het te zien kan zijn op een foto. De eerste foto leek hij vrij donker voor een cinnamon, zag je zijn laatste parels niet en ook de onderste geelwitte slagpen aan beide kanten niet. Dan krijg je ineens een hele andere valk, alleen zijn gele wangetjes konden we niet langs, hihihi!!



Hoi Riny,

Ik hoop ook dat jij hebt genoten van de filmpjes van de kids. En een voorkeur hebben mag hoor. Ik weet waarom.  ;)
Het wordt tijd dat je hem weer een keer live kunt knuffelen.  ;)



Hoi Marilyn,

Dank je wel, voor je lieve berichtje.  :D Fijn dat je zo geniet van alles in mijn dagboekje.



Hoi Gonnie,

Ik zeg altijd tegen de kindjes dat ze hun mondje dicht moeten houden als ik film maar och kinderen hè?? ... ........
Lief dat je mijn gezinnetje zo leuk vindt.



Hé die Roos!!  >:( Te lui om mijn filmpjes te kijken!! Foei!!  >:(



Hoi Irene en Róbin,

jullie waren inderdaad ook vroeg samen. Maar hebben denk ik wel kunnen lachen om sommige filmpjes.  ;D Leuk wakker worden toch??



Hoi Caroline,

Ja Sanne en de spuug van Jasper hebben we hier inmiddels ook al een keer of 100 bekeken, hij blijft leuk. En samen Coco moest en zou ze op de foto. Eerst was Fleur haar lievelingetje maar dat is sinds een week veranderd. Sanne vindt Rocky het mooiste valkje wat we hebben en Coco de liefste.Eerlijk hè. Zij moet dus de hele dag bij haar zitten maar ze vindt het eigenlijk doodeng.  8) Toen ik dus de opdracht kreeg om foto's te maken van haar en Coco voor in mijn dagboek, ja zo zei madam het letterlijk, zei ze op eens:"maham, hij poept op m'n broek!!!!" Ik moest zo lachen maar wist dat ze Coco toch niet zelf weg durfde te zetten, dus schakelde ik mijn camera over op filmen om de rest te filmen. Dit bleek een leuk resultaat.
Gemeen hè??  ::) :-[
Boos dat ze was.  >:(   ;D ;D ;D



Hoi Caro,

Heb je niet een keer een foto van  je nichtje dat zo veel op Sanne lijkt??



Hoi Maris,

fijn dat je zo genoten hebt van de foto's en films.

Weet  je trouwens wat ze na helaas zei?? Jammer genoeg had ik toen de camera al uit gezet. Het was toentertijd haar stop woordje. Helaas pindakaas!!  ;D
Helaas pindakaas staat het niet op het filmpje.  :-\



Hoi Gerda,

Inderdaad hele vrije valkjes die nergens bang voor zijn, zelfs als ze los zijn en de kinderen hebben alledrie tegelijk hun dolle uurtje.  :o Ze verblikken of verblozen niet. Echt super!!

En weet je wat nog leuker is?? Coco gaat steeds naar Ed en heeft al met Ed gekroeld en Ed met haar  :o en ze heeft al bij Ed in zijn capuchon zitten slapen. Lieff!!  :-*



Hoi Esther,

alles goed?? We zien je zo weinig. Laat je niet klein krijgen hè??
Dikke knuffel!!  :-*



Hoi Cis,

Jeps, kon niet missen hè, Sanne en Jasper met spuugsliert kon niet ontbreken.  ;)
En de driehoek knabbelt ze inderdaad helemaal kapot, och alleen de schors knabbelt ze eraf.  :)
Goed gezien, hihihi, nee Sanne durfde Coco niet weg te pakken en daar maakte ik gebruik van.  ;)
Juist Thomas, die had inderdaad een sneeuwbal in zijn nekje gehad maar die was echt per ongeluk hoor, niet voor de film. We waren in het Geerbosch sneeuwballen gevecht aan het houden.  :P
En we hebben een hoop lol en plezier samen gehad met uitgaan maar we deden het toch altijd keurig netjes?? Samen uit, samen thuis. Toch??
Helaas nog geen nieuwe filmpjes van de kids, wel 1 van de valkjes.  :D



Hoi Natas, dank je hoor!!  :D
En ik ben ook heel erg trots op mijn kindertjes en mijn valkenkindertjes.  ;)



Hoi Agnes, bedankt!!  :D



Marisje!!!! Ik ben hierrrrrr!!!  ;D ;D ;D



Hoi Ankie,

Je hoeft ook niet alles te lezen hoor.  :D Je mag hier lezen en bekijken wat je wil.  ;)
En alles is goed hier.  :D



Hoi Nel,

Wat vervelend dat Renzo weer ziek is, zijn ze daar trouwens ziek van?? Roodvonk?? Ik ken het helemaal niet. Maar mijn kindertjes hebben ook nog geen één kinderziekte gehad, alleen maar griepjes. Afkloppen!! * nok nok nok *

En de "curly coated retriever" van mijn vriendin is een Grote Poedel!! Maar .... ik snap je verwarring hoor, hij is geknipt als een retriever  ;) , mijn vriendin houdt niet van poedels in poedelmodel  :P geknipt maar vindt het ideaal dat Poedels niet ruien, zeker nu met de allergie van Fallan.

Beterschap voor Renzo.  :-*



Hoi Mandy, zijn ze niet prachtig geworden. Nou bijna dan Noa, die is nu gevlekt.  ;)

En wordt het me teveel, vraag je, nee hoor, ik verzorg ze 2 x per dag een minuut of 20, ze krijgen elke en douche, op dit moment in 2 ploegen in een kooi op de aanrecht met de plantenspuit en verder mogen ze los als ik beneden ben tot een uur of 7 daarna blijft alles erin en kom ik ook niet mee in de kooi. En verder hou ik alles elke dag schoon dus is het dan ook niet veel werk en zo gebeurt. Elke morgen stofzuig en dweil ik en maken ze erg veel troep of zijn ze veel in de rui dan zuig ik een keertje extra.  ::)
En ik heb ongeveer 12-13 valkjes in gedachten.  :P Dus nee hoor geen reservering afgezegd.  ;) Over een paar weken krijg ik nog zo'n kooi erbij, dus heb ik straks ruimte genoeg.
Ed heeft dan wel niks met vogels maar hij stoort zich er ook niet aan. Hij zal mij ook nooit verbieden om er een bij te nemen en ik zeg al ik hou het allemaal keurig netjes bij, ik heb gelukkig geen krijsers en 's avonds als hij op de bank ligt met zijn beentjes omhoog, slapen ze allemaal en is het doodstil.  8)



Morgenochtend plaats ik een filmpje van alle 7 tegelijk en heb ik ook nog een stapeltje leuke foto's.  ;)

Doei doei!![/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roosje

Citaat van: Caroline op  7 april 2006, 22:59:35

Hoezo trots?? Ik heb dan ook heerlijke valkjes die me er bijna van weerhouden om mijn werkzaamheden hier in huis te doen omdat ik er uren naar kan kijken en van kan genieten.



Oooh dat ken ik. Je bent onderweg naar de was en kijk nog even of al je valkjes er goed bij zitten...Opeens is het een half uur later en je bent nog steeds onderweg ::)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Zozo dat was weer een heel verhaal wat je hebt geschreven, waar haal je de tijd vandaan :-\.
Niet dat ik het erg vindt dat je veel schrijft hoor, ik geniet er altijd van.
Jij bent een van de weinige die iedereen een antwoordt terug geeft en dat is ook een van de redenen dat jouw dagboek zo prettig is.
En natuurlijk plaats je altijd veel foto's.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline

8 april 2006, 11:56:53 #2646 Last Edit: 23 april 2006, 12:03:46 by Caroline



Film.



Alle 7 op het speelrek.







Foto's.



Alleen de 5 witmaskertjes.


6 stuks, uiteraard zit Coco bij mij op  mijn schouder.  ;)
Boven Fleur, en Noa, achter Noa, zie je bijna niet, zit Eros.
Voorop zit Rocky mooi te wezen met Pablo achter haar kont aan. En helemaal rechts zit Chica te dutten.


Alle 7.  :D
Coco even op de kooi erbij gezet voor de foto maar ze vind het niet zo ......
Rechts zit Eros, zien jullie hoe mooi hij in de veren zit ?? En let op zijn kuif.  :)

Een serie dat ze alle 7 op de ringen zitten.











Cis nogmaals bedankt voor de touwringen, een heel dankbaar cadeau, dat zie je zeker wel.  ;)


Rocky op mijn schoot, Coco op de achtergrond op mijn schoenen.



En ik heb ook nog een beetje gegoocheld met mijn camera.


Close-up van foto hierboven.


:-*

En dan nog een paar gekke foto's. Gemaakt door een koker heen. Je moet wat doen hè?? Maar wel apart.


Coco


Ook Coco, hier hou ik de koker een beetje van de camera af, vandaar dat licht effect.


8)



Dit waren ze weer.

Misschien morgen meer, ik heb er nog een paar.  ;)[/size][/i][/b][/color]





Even een berichtje van Sanne want zij MAG NOOIT een berichtje maken en haar mama altijd.  :'( :-\ :o

Dus hier allemaal foto´s en plaatsjes, uitgezocht door haar zelf en niet allemaal recent.  ;D


De eerste keer Jasper de fles geven, nog in het ziekenhuis.




Jasper alweer ietsje ouder.




Sanne met een andere grote liefde, Senna. Het dochtertje van haar oudste nichtje, inmiddels ook pas een jaar geworden en loopt al weer.




Met een andere nicht (Desley) naar de manege paardrijden.  :o


Vorig jaar zomer. Deze foto moest ik plaatsen omdat ze wilt dat het weer snel zo lekker weer wordt zodat ze weer lekker buiten ijsjes kan eten.  ;D :P



Nogmaals dit is haar keuze niet de mijne.  ;)

Hieronder nog eventjes haar eigen tekst.  ;D

sanne rt xwsty  jasper  thomas  mama  oma  senna  gsgrfhdff g

:P :-[ :'( :-* :D ;D 8)
[/size][/i][/b][/color]





Nog eventjes leuk nieuws voor ik dit berichtje verzend!!

Ik krijg net een telefoontje van Rian, de kraamhulp van Sanne en inmiddels alweer bijna 5 jaar een vriendin.

Zij heeft gisterenavond een gezonde dochter gekregen met alles erop en eraan.  :D

Gefeliciteerd Rian, Roger en Resa met jullie kleine Mare.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Als ik jouw filmpjes zo hoor en bekijk maken de grasjes meer herrie dan de valken ;)

En speciaal voor Sanne:

Hoi

je hebt groot gelijk hoor dat je ook eens achter de pc wilt dan schuift mama maar een keer op. Ik vind dat je een hele leuke keus gemaakt hebt met de plaatjes en foto's.


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Agnes

Hoi Caroline,

Leuk filmpje!
Coco en Rocky kleuren mooi bij je witmaskertjes ;D

Marije (3jr) keek even mee en ze zei:"mama daar zijn allemaal Pino's!" ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Riny


Hoy lieve Sanne
Wat een mooi berichtje heb jij samen met mama geplaatst.
Als ik mag kiezen wil ik wel graag dat jij dat vaker mag doen.
Ik heb nu weer heel mooie foto's van jou en Jasper erbij .
Weet je wat je anders aan je mama vraagt,of je ook een keer zo'n mooi berichtje in mijn dagboekje mag zetten.
Jasper heeft toch maar geluk ,met zo'n lief zusje.
Groetjes Riny :-* :-*
[/color][/b]

Lin

Hey Caroline,

Jeetje had je wat in te halen??? wat veel fotos en tekst en een leuk filmpje. pfoe...

Bij het filmpje daht ik eerst is dat een valkje? Wel mooi hoor dat je ze allemaal zo los kan hebben en dat ze daarvoor tam genoeg zijn. ik snap eveneens als Mandy niet hoe jij ze allemaal tam kan houden. wat een werk. Ik ben blij dat eros echt een kerel is geworden met veel veertjes. ziet er dan ook stukken knapper uit. De albinos gaan hier nu eindelijk ook goed.

Nog van harte gefeliciteerd met de kleine meid bij je vriendin.

Groeten, lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Caroline,

Ben gisteren vergeten te reageren, maar had wel alles gelezen hoor ;)
Ik vond je filmpjes en de foto's die Sanne heeft uitgezocht allemaal hartstikke leuk :D
Sanne heeft er iets heel moois van gemaakt met al die plaatjes en lieve foto's die jij ons nog nooit heb laten zien.


Van mij mag Sanne wel vaker van die berichtjes voor ons typen ;)

Liefs
Maris!! :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

caro

Hoi Caroline,

Wat een schitterende foto,s weer. Van je kids en de birdie's.

Ik heb zo gauw geen foto gevonden van ons nichtje maar als ik er een vind dan plaats ik hem.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mara

Wat een hoop leuke foto's en dat filmpje was ook geweldig. Ik heb echt genoten om er naar te kijken.

Groetjes

Mara

Caroline





;D ;D ;D ;D ;D

Morgen meer!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.