## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

bobbie

Citaat van: Caroline op 15 december 2005, 20:28:41


Bedankt allemaal!!






Suus, Marga, Kirsten, Christine, Riny, Marilyn, Roosje, Monique, Mariska, Nel, Ankie, Marianca, Petra, Esther, Es, Gerda, Rianne, Mandy, Gonnie en Wendy, allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve meelevende enthousiaste leuke nieuwsgierige reacties.


:-* :-* :-* ook namens Noa.


PS. De namen zijn in volgorde van binnenkomst van de berichtjes opgeschreven, dit om scheve gezichtjes te voorkomen :-\





Is dit al een foto van bij jou thuis? Dan is ze snel in de groep opgenomen met al een kroelkoppie bij haar. :D

Ik moet zo lachen om je opmerking onderaan:

P.S.De namen zijn in volgorde van binnenkomst van de berichtjes opgeschreven, dit om scheve gezichtjes te voorkomen  :-\


:D :D :D :D :D :D :D :D

Groetjes, Nel ;)

Monky

Ja Nel, vooral dat scheve mondje op het eind  ;D

Het is wel een heeeerlijke foto. Ik zit er echt al een tijdje naar te staren. De genot straalt er vanaf.

Ik ben benieuwd naar je verhaal, maar dat had ik geloof ik al gezegd  :-\ Ach ja, ik word ook een dagje ouder....of in dit geval een paar uurtjes  ;D

Groetjes,
Monky

es

 wat een ontzettend mooie foto  en een dikke :-* voor Noa
Gr.Es

Caroline

15 december 2005, 22:10:38 #1338 Last Edit: 15 december 2005, 22:12:30 by Caroline





De bovenste foto vond ik wel mooi om mee te beginnen. Het afstand doen van Binky's foto in mijn handtekening en doorstarten met mijn 4 overgebleven schatjes, Fleur, Pablo, Chica & Noa.



Maar dan nu gisteren.

Mandy.

Om half 11 reden Cis en ik vanuit Veghel aan, door de drukte op de weg, heel veel inhalende vrachtwagens hebben we op de heenweg 1 uur en 3 kwartier gereden.  :o
Eindelijk kon ik Noa live zien, maar door de vele foto's en filmpjes was ze precies zoals ik me haar had voorgesteld.  :) Terwijl wij aan de koffie zaten heeft ze nog even lekker kunnen vliegen samen met pareltje en toen heeft Mandy even voor gedaan hoe zij de afgelopen weken het snaveltje van Noa heeft gedaan, en verder bijgevijld met mijn nieuwe apparaatje. Ik wil nu 2 x per week haar snaveltje gaan vijlen dan hoeft er niet zoveel af en is het in een paar seconde gedaan. Elke dag zal ik even haar bovensnaveltje leeg halen met een tandenstokertje, omdat daar wat etensresten in blijven zitten, doordat zij natuurlijk niet doet knarsen. En voorlopig ga ik haar ook elke dag even wegen, zodat ik in de gaten kan houden of ze genoeg eet. Door het water krijgen ze vanaf vandaag Bogena Multi-Vit, dit als extra aanvulling omdat Noa niet alle zaden kan eten. Noa is, zoals al bekent was, er is immers ook een topic over, erg goor. Mandy heeft haar verschillende keren moeten wassen, hierdoor is waarschijnlijk haar natuurlijke vetten uit de veren gegaan en trekt ze heel erg veel vuil aan. Ik heb besloten om het vuil te negeren en haar niet meer te wassen en gewoon net als de rest om de dag te douchen met plantenspray, als ze straks haar nieuwe veertjes heeft is ze vanzelf weer wit. Tot die tijd heb ik er gewoon nog een cinnamonnetje bij maar dan wel één met rode oogjes.  ;) 8)  
Natuurlijk hebben we nog even de volière bekeken bij Mandy, en de nieuwe aanwinsten bewonderd, eventuele toekomstige ouders van reserveringen.  ;) En we hebben Doki vanuit de TTkooi in de garage, in het vervoersbakje van mijn moeder gedaan. Met handschoenen!!
En toen was het tijd voor Noa om afscheid te nemen, nog even gewogen en tot 2 x toe woog ze 90 gram, dit had ze nog nooit gewogen zonder pap. Dus ongelofelijk, vandaag woog ze op mijn weegschaal vanmorgen 84 gram en vanavond 86 gram, dus dit is ook netjes. De terug weg was het lekker rustig in de vervoersbakjes, ik had voor allebei een theedoek meegenomen om erover heen te doen, en als ik een keer het bouwvakkersfluitje deed dan kreeg ik antwoord van allebei maar verder waren ze stil. Via de Mc Donalds hebben we er terug anderhalf uur op gereden.
Thuis heb ik even lekker met Noa geknuffeld en haar daarna in haar kooitje gezet die al helemaal klaarstond, en natuurlijk ook even mijn mannetje en kindjes geknuffeld. Terwijl Ed de kindjes in de autostoeltjes vastbond heb ik nog even kunnen plassen en meteen daarna zijn we aangereden naar America.

Riny & Jan in America.

Onderweg in de auto heb ik Riny gebeld en gezegd dat we eraan kwamen, Jan heeft nog even aan Ed uitgelegd waar we precies moesten zijn maar dit was niet moeilijk. Wij gaan een paar keer per jaar naar een naastliggend dorpje, in de bossen wandelen en een terrasje pikken, dus we kennen de omgeving redelijk goed.
Iets voor vijven kwamen bij Riny & Jan aan, die ons al buiten welkom kwamen heten.  :D Alleen heel erg jammer,  8) het was al zo goed als donker, de valkjes waren al naar binnen gegaan en ook de vijvers en andere volières waren niet goed meer te zien. Wel hebben we nog binnen even bij Bink & Bo gekeken, wat een lekker beest is dat zeg, echt heel erg mooi. Binnen hebben we natuurlijk nog even gekeken naar de mooiste van Riny, de geelwangen(split) en fallow. Ondertussen ook nog even Doki, nu omgedoopt tot Demis, bij zijn aanstaande in de kooi gezet.


Even gepikt van Riny, mijn foto was niet zo mooi.

En toen was het tijd om de buurten, knuffelen, kennis te maken, spelen en allemaal andere gezellige dingen. Thomas deed zich te goed aan de slagroomsoesjes en genoot van elke trein, die iedere 10 minuten langskwam maar was teleurgesteld als het een goederentrein was zonder verlichting.  :( Sanne was blij met het Baileys honden beeldje wat ze van Riny heeft gekregen en vond het prachtig dat ze mee mocht helpen met "koken". Ook heeft ze een afspraak  met Riny gemaakt om elkaar te mailen, ze hebben e-mailadressen uitgewisseld  ;) en om als het weer mooier weer wordt een keer terug te komen en dan krijgt ze een eendendonsje in haar handjes.  :D
Thomas kroop op een gegeven moment bij Opa Jan op schoot en samen gingen ze treintjes kijken.
En toen was het etenstijd, Riny had al beloofd dat we lekker frietjes zouden eten voor de kindjes met snacks, ook was er een heerlijke schaal met sla en appelmoes en natuurlijk ijs toe. Sanne heeft meegeholpen met Oma Riny de tafel te dekken en was helemaal trots dat zij als eerste haar bordje leeg had. (is een probleemetertje) En Jasper,......die heeft laten zien dat hij kan zwaaien en kussen.  :-*

Kortom een heerlijke middag/avond die zeker voor herhaling vatbaar was. Wat een warme en gezellige mensen.
Riny & Jan, nogmaals heel erg bedankt!!  :-* :-* :-*

En toen was het weer tijd om afscheid te nemen. En even voor 10 uur waren we weer thuis.

Doordat het al zo donker was heb ik buiten geen foto's kunnen maken, wel binnen een paar van de geelwangen e.d. De rest moeten jullie van me tegoed houden als ik terug ga met mooier weer en daglicht.  8) ::)


Geelwang x primrose, eventuele mutaties en splits weet ik niet meer hoor.  ;)


Ook geelwang x Demis, de nieuwe van Mandy vandaan.


Mijn grote liefde!! Een geparelde lutino geelwang pop.


Zo eentje hoop ik volgend jaar te krijgen.


Van dit koppel.  :D


Een fallow x volgens mij een bonte geparelde.  ::)



Hierna volgt er nog een apart berichtje over Noa haar eerste dag hier, samen met haar nieuwe vriendjes en foto's, veel foto's!!!


[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Wat hebben jullie gisteren een fijne en gezellige dag gehad ;)
En eindelijk is Noa thuis en inderdaad aan de eerste foto te zien voelt ze zich zelf ook al helemaal op haar gemak.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!





Caroline

15 december 2005, 23:36:08 #1341 Last Edit: 16 december 2005, 00:16:51 by Caroline



Voorop Pablo met achter hem op de stok zijn 3 dames, Chica, Noa & Fleur.

Toen we gisteren thuis kwamen was er rust hier dus ik heb ze maar lekker laten zitten.
Vanmorgen heb ik even lekker geknuft en toen moesten we alweer weg, en tussen de middag hebben ze ook even snel kunnen vliegen en kennis maken, maar toen ik eenmaal om 4 uur thuis kwam en alles achter de rug had en nog even wat boodschapjes voor de vogeltjes had gedaan samen met Thomas en Sanne had gehaald was het echt tijd voor de valkjes. Eerst even een paar rondjes laten vliegen daarna even lekker allevier gedoucht en omdat Noa, bijna geen vet meer heeft en drijfnat wordt heb ik ze maar even lekker droog geföhnd. En daarna mochten ze weer los tot half 8. Het gaat heel erg goed tussen Noa en de rest. Alleen Pablo goed lelijk tegen haar als ze wil kroelen en dat wil ze natuurlijk met hem omdat hij zo veel lijkt op haar maatje, is immers ook een broertje ervan. Ik heb ze al allevier samen zien eten.
Eten doet ze ook goed, alleen eet ze volgens mij alleen maar de zonnepitten, en als die eruit zijn stopt ze met eten, gooi ik er weer een handje in dan begint ze weer met eten, dus daar moet ik Mandy nog even over mailen, wat ik hier mee aan moet. En omdat het zo goed ging heb ik haar maar lekker in de grote kooi gezet, bij de andere. Ik zal even gaan kijken hoe het beneden is kan ik gelijk even plassen.  ;D

Ach, zo lief!!


De 3 zusjes slapen naast elkaar op een Pedi-perch stokje en Pablo zit als enige man helemaal alleen op een touwring, hihihi!!


Hier een beetje geschrokken van de flits en een beetje overbelicht.

Verder heb ik eigenlijk niks meer te zeggen, ik heb al zoveel geschreven vanavond, ik ben een beetje leeg geschreven. Wel ben ik helemaal blij dat ze eindelijk thuis is en heb ik nog een paar hele leuke foto's die een beetje weergeven hoe het hier vandaag is gegaan.


Chica, Pablo en Noa.


Pablo, Noa en Fleur.


Chica, Pablo, Noa(echt goor, maar dat komt weer goed hoor  ;) ) en Fleur.


Drie zusjes, Chica, Noa en Fleur.


Noa, Fleur en Chica.


Pablo & Noa, Fleur omhoog klimmend.


Fleur, Noa en Pablo.


Voor Fleur & Noa, achter Chica & Pablo.


Pablo, Noa en Fleur op Noa's kooi.


Noa & Fleur.


Noa & Pablo.


Chica & Noa.


Noa een keertje alleen.


Fleur & Noa, zo liefffff!!


En nog één!!


Zusterliefde!!


Noa & Pablo.


En nog één, helaas niet scherp.


Niet scherp maar wel lief, dus toch maar geplaatst.


Chips overbelicht!


Kan ik haar eindelijk kroelen, maak ik foute foto's.  :-\ >:(

De laatste foto's waren niet zo bijzonder maar dat waren de enige foto's waarop ik haar kroel, dus vandaar de plaatsing. Dit waren ze voor vandaag, jullie zien 't, het gaat hardstikke goed hier.
Ik ga nog even dagboekjes bladeren en dan slapen morgen weer vroeg op, met Jasper naar de Early Bird.




Tot morgen!!


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi caroline
nou ik vind ze allemaal even mooi en lief
leuke foto s  het is een feest om er naar te kijken
groetjes marga

Roosje

Ik hoorde al dat het heel goed ging, maar het is leuk om het op de foto's te zien! Ik ga nu lekker naar bed. Tot morgen!

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Reageer niet veel , maar ik mag je toch feliciteren met Noa.
Hoop dat het helemaal goed komt met Noa.
Zoals ik al eerder liet weten heb ik een geparelde witmasker pop die een schepbekkie was, maar die daar geen last meer van heeft ondervonden, en zelfs jongen heeft groot gebracht met haar bekkie.
Dus er is zekers hoop voor Noa.
Zodra ik een nieuwe digicamera hebt (de vorige is stuk gegaan, waterschade)maak ik foto's van mijn schepbekkie.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline



Hoi Diana, heel graag, ben er heel benieuwd naar.


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Citaat van: Caroline op 15 december 2005, 23:36:08
Eten doet ze ook goed, alleen eet ze volgens mij alleen maar de zonnepitten, en als die eruit zijn stopt ze met eten, gooi ik er weer een handje in dan begint ze weer met eten, dus daar moet ik Mandy nog even over mailen, wat ik hier mee aan moet.


Dat is inderdaad wel het eerste wat ze doet. Maar zodra die er niet meer zijn pakte ze hier wel de andere grotere zaden. Heb je ze mijn voer gegeven? Want daarin zitten ook die andere grote zaden die ik je liet zien, die beige zeg maar. :)

Bij haar zie je nu ook wat je normaal bij papegaaien ziet. Eerst het lekkerste eten, maar voor Noa het makkelijkste, de zonnebloempitten en de rest niet meer willen eten. Krijgen ze dan teveel voer of alleen dat, dan eten ze zich daar vol aan. Omdat zij weinig kan eten, moet er wel meer aangeboden worden om te kunnen eten voor de energiebehoefte maar ook niet te veel. Als de zonnebloempitten dan op zijn en ze heeft nog honger dan moet ze wel wat anders eten. Observeer maar eens na de zonnebloempitten wat ze dan nog kan pellen.

Wat ook kan, dat zag ik hier ook, is dat ze na het knippen/vijlen weer even aan haar (nieuwe) ondersnavel moet wennen met pellen. Hij was ook best lang en is nu een stuk korter. Misschien dat ze over een paar dagen weer beter kan pellen. Als dat inderdaad zo is dan kan je nog maar beter even wachten met vijlen, want dan is die lengte misschien iets beter en is dit misschien net iets te kort geweest. :)

En mooie foto's hoor! ;D
Fijn om te zien dat het al zo goed gaat met z'n 4-en! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Petra en Cheeky

Ha Caroline,

Wat leuk dat het zo goed gaat met z'n viertjes en dat Noa al zo lekker kan kroelen met Fleur en met jou!

Ik genoot ook van je verhaal over hoe het bezoek aan Riny en Jan is verlopen! Prachtig.... !

Vandaag hou ik het even kort, want het is al erg laat en ik ben net terug van een groot feest, maar ik MOEST gewoon nog even gluren hoe het met Noa is gegaan!

Liefs,
Peet

Ankie

Hoi Caroline

Even een korte reactie ,want ik moet zo weer weg!!!

Wat geweldig dat het al zo goed klikt !!!!
Ben heel errug blij voor je en wat een fantastische foto's !!!!

Groet van Ankie

Christine

Wat leuk dat alles zo goed gaat!! Ik ben zo blij dat de zusjes nu bijeen zijn!! Dikke kroel van Tosca'tje!! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**