6 mei 2025, 23:14:41

Ouder valkje bij jonge valk

Gestart door Rossi 46, 30 september 2005, 17:18:13

« vorige - volgende »

Rossi 46

Hoi,

Ik kan een ouder valkje (± 2,5 jaar) overnemen van een kennis van mij. De valk (man) is niet handtam en zit momenteel met nog 3 anderen in 1 kooi.

Nu is mijn vraag: kan ik deze valk bij mijn jong valkje zetten (van ± 3 maanden) en wordt het ouder valkje ook net zo tam als mijn valkje.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groeten Jack

patty_dordtse valkjes

hoi,

als je ze bij elkaar wilt gaan zetten zou ik ze toch eerst allebij in hun eigen kooi houden qaurentiene iedergeval (voor ziektes ensow) en dan aan elkaar laten wennen zoals los laten vliegen etc.
mss als het jonge valkje het goeie voorbeeld geefd aan het andere valkje mss dat die dan ook wel bij je komt etc dus met veel aand8t geven mss lukt het nog wel maar zeker durf ikhet niet te zeggen...die zijn echt wat moeilijk tam te krijgen naar mijn idee...
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Riny

Hoy Jack
Een oudere valk is wel tam te krijgen maar veel moeilijker als een jonkie.
En je zult er veel meer tijd in moeten steken.
Groetjes Riny :D :D :D

Rossi 46

Oke bedankt.

Ik denk dat ik dan toch maar voor een jong valkje ga. Het risico zal dan wel minder groot zijn dat ze elkaar niet accepteren.

Jack

Riny

Hoy Jack
Ik heb bij mij nog nooit meegemaakt dat ze een andere vak niet acepteren.
Ik heb nu een Australische Koningsparkiet enkele uren per dag bij mijn valkjes zitten (zie Valkennieuws uit America--Verhalen)Zelfs dat gaat prima .
Terwijl een koningsparkiet eens zo groot is als een valk.
groetjes Riny :D :D :D