8 mei 2025, 17:58:18

WANNEER een 2de valkje?

Gestart door Ozzie, 3 oktober 2005, 20:46:04

« vorige - volgende »

Ozzie

Ik zit wel een beetje met een dilemma: wat is nu de beste tijd om een tweede valkje erbij te nemen? Als je ene valkje nog jong is, wat ouder,  of tegelijk "nieuw" nemen? Maar dan worden ze misschien niet tam? Omdat ze elkaar hebben zeg maar? ???

Ik kan volgende week 13 oktober Rocky halen! Heel erg leuk en kijk er erg naar uit. De kweker (Jura van "De Valk) heeft mij aangeraden goed na te denken over een tweede, maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom...

Iemand tips of ervaringen? Wie heeft er twee tegelijk "nieuw" aangeschaft?

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

~Natas~

Hoi wendy,

Ik heb nu ook 1 valkje, en wil in de toekomst ook een 2e erbij.
Maar als je er 1 neemt die lekker tam is en aan jou gewend is dan heeft dit valkje al jou aandacht en jij die van hem.
Als jij er een 2e bij zou nemen heb je een "kans" dat de valken minder aandacht aan jou besteden en dus meer naar elkaar toe trekken.
Ook heb je dan een kans dat ze iets minder tam worden maar das niet altijd waar hoor.
Als je er een 2e bij wilt nemen moet je 1e valk wel jong zijn, dan heb je kans dat het gaat klikken tussen die 2.
Bij een wat oudere valk is het moeilijker omdat het dan hun domein is (kooi en huis) en dan kunnen ze elkaar gaan aanvallen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel plezier met je as valkje.

Groetjes,

Natasja

Riny

3 oktober 2005, 22:51:59 #2 Last Edit: 4 oktober 2005, 12:07:42 by Riny
Hallo allemaal
Zoals jullie weten maak ik valkjes tam als mensen mij daarom vragen.
Ik heb er wel ooit 8 tegelijkertijd ,en dat gaat prima.
Ook zijn er best veel mensen die 2 valkjes tegelijkertijd reserveren.
Ik heb nog nooit gehad dat de mensen spijt hadden van hun beslissing om 2 valkjes tegelijkertijd aan te schaffen,omdat de valkjes minder tam zouden zijn met z'n tweeen.
Het ligt ook veel aan de mensen waar ze terecht komen.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Wendy,

Ik zou Jura gewoon vragen waarom ze zegt dat je er goed over na moet denken. Haar kennende zal ze daar goede redenen voor hebben.
ik heb zelf mijn tweede en derde bij haar gekocht en dat ging niet van een leien dakje. Ik heb daarvoor veel advies bij haar ingewonnen dus zij weet heel goed wat ook de andere kant van het verhaal kan zijn. het hoeft niet perse allemaal heel goed te gaan. Daar kan ik over mee praten.
Het is wel goed gekomen en ze zijn ook allemaal tam, maar ik heb er 1 die heel jaloers is en dat gaf veel problemen.
Veel sterkte met het nemen van je beslissing.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ozzie

erg bedankt voor de tips, ik ga er toch voor kiezen om ten eerste één valkje te nemen en wie weet, als dat allemaal goed gaat, binnen een paar maanden evt een tweede.

Ik heb liever één heel tam valkje dan twee die niet zo tam zijn. Maar goed, de tijd zal het leren.

Groetjes Wendy

Riny

Hoy Wendy
Dan maak je toch het valkje wat je binnenkort krijgt lekker tam.
Je kunt dan volgend broedseizoen een valkje reserveren bij een kweker die ze ook helemaal tam maakt.
Dan hoef je er niet zo heel erg veel mee bezig te zijn ,en dan heb je ook minder kans dat valkje 1 jaloers wordt.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Wendy,

Ik zou ook met 1 beginnen.
Geniet er eerst lekker van met Rocky.
Heb ik met Binky ook gedaan, lekker samen op de bank in slaap vallen en samen eten, samen het huis schoonmaken ;D.
Als je er 2 heb gaat dat toch iets anders. Of 3 zoals ik nu.
Laat je het nog weten als je hem opgehaald heb.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ozzie

Hoi Mariska,

ik ga haar volgende week donderdag ophalen, 13 oktober dus. Heel spannend! Heb vrijdag helemaal een dagje vrij genomen om er toch "te zijn" de eerste dagen.

Of is dit nu heel erg het valkenvirus?  ;D

Hou je op de hoogte!

ps: ik hou ook een dagboekje bij: "Rocky!"

Mariska

Hoi Wendy,

Ja dat is het valkenvirus ;D ;D ;D
Heb ik ook last van. 3 in 1 jaar en als het aan mij lag nog wel 3 ;D.
Gelukkig heb ik hier iemand die de rem erop houd.
Maar met Misty had ik hem ook met 5 min overgehaald en belde HIJ Jura op. De volgende dag heb ik haar gehaald  :P.
Misschien lukt dat nog een keer?????
Ik wil het liefst dat de vierde eigen kweek is, maar dat duurt nog zolang en ik ben helemaal verliefd op een witmasker gepareld. En dan wel een popje.

Ik ga gauw je dagboekje inkijken en bijhouden.
Nog 9 dagen, spannend!!!!!!!!!!!!

Groetjes Mariska