27 april 2024, 12:54:33

2e valkparkiet bij coco zetten

Gestart door Martin79, 26 september 2005, 16:45:14

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Martin
Let op mijn woorden volgend jaar wordt het bij jou nog gezelliger.
Groetjes Riny :D :D :D

Martin79

Ik heb er echt heel veel zin in!
Ik vind het ook zo leuk en zo kan ik eens wat uitbreiden.

Toen ik klein was was mijn droom altijd een grote voliere te bouwen vol met valkjes.

Mijn ouders hadden vroeger een valkparkiet een vrouwtje, die hebben we jaren gehad maar hij moest weg want me zusje werd allergisch.
Het was een trauma voor mij ze ging naar een voliere en heb haar nooit meer gezien  :(

Ik heb daar veel last van gehad. Nu ben ik blij dat ik de knoop doorgehakt heb  en nu een popje erbij neem !

Riny

Hoy Martin
Zo hebben wij valkjes weg moeten doen voor mijn zoon die er allergies voor bleek te zijn.
Dat vonden we vreselijk.
Maar ik heb de schade ingehaald nu heb ik er 34 verdeeld over 2 voliere's.
Groetjes Riny :D :D :D

marga

hpi martin
we zijn vorig jaar met 3 valkjes begonnen bij riny vandaan
en nu hebben we 11 valkjes en daar komt nog  1 bij
kun je zien wat er in 1 jaar tijd kan gebeuren
groetjes marga

Martin79

Klinkt allemaal onwijs gaaf!
Ben benieuwd of coco en het nieuwe popje straks met elkaar kunnen wennen!

Naja ik zal er iig heel veel tijd insteken want dat is het belangrijkste. ;D

Mariska

Dat komt wel goed als je het zo doet als Riny zegt en je het spiegeltje weghaald.
En ja, bij mij gaan ze er tegelijk uit. Ze zitten met zijn drieeen in 1 kooi. Als ik een nestje krijg van Snowy en Misty (witmasker bont en albino) wil ik een evt popje aanhouden voor Binky. Maar dat is pas over anderhalf jaar.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Martin
Als jij ze langzaam aan elkaar buiten de kooi laat wennen ,lukt het gegarandeerd.
Dan heb je de quarantainetijd fijn om het nieuwe valkje aan je te laten wennen.Maar je moet er niet mee gaan zitten kroelen dat Coco dat ziet want dan wordt die jaloers.
Heb je al een naam??
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

En luister maar naar valkjesoma Riny, want die weet er alles van hoor.
Succes verzekerd!!!
En ik kan het weten, want ik heb niet geluisterd en zit nu een beetje op de blaren :-\

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Martin79

Dank je wel  ;D

Ik weet niet of die mevrouw ze al namen gegeven heeft maar ik zit te denken aan Gypsy.

Dat vind ik wel een leuke naam.. weet alleen niet of het voor vrouwtjes kan  :D

Nee ik zal zorgen dat Coco het niet ziet, het enige is dat als het popje fluit Coco dit wel kan horen...

Riny

28 september 2005, 22:01:55 #39 Last Edit: 29 september 2005, 09:44:30 by Riny
  Hoy Mariska                                             
  Arm Schaap

Hoy Martin
Die mevrouw heet Marga en daar heet het valkje Gabber maar je kunt best een andere naam nemen.
Anders neem je Pearl omdat die zo mooi gepareld is.
Groetjes Riny

Martin79

Ja dat is ook heel leuk :)
Nog even goed over nadenken!
Er staan ook heel veel mooie namen op deze website..
;D

Oh nog een vraagje beetje offtopic maar goed:
Wat geven jullie voor groente? Ik geef me valkje wortel en appel en sla en soms banaan. Maar ik vind het zo moeilijk om de hoeveelheid wat ik moet geven te bepalen. Weten jullie hoe ik dat het beste kan doen?

Riny

Hoy Martin
Bij mij eten ze geen fruit maar wel groenten zoals Broccolie,
witlof en andijvie.
Van kruiden Peterselie en bieslook en ik geef vaak vogelmuur dat is een onkruid wat in de tuin groeit.
Ik zal er een foto van bij zetten maar wel eerst goed wassen.

Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Riny,

;D ;D ;D hij lijkt wel een beetje op me.
Zou aleen willen dat ik wat meer van zijn krullen had ;D.

En Martin,
Ik geef heel veel verschillende dingen, mais, spinazieblaadjes, sla, bieslook, peterselie, dille, basilicum, wortel, andijvie, appel, rode peper, meloen met de pitjes, spruitje, komkommer, ei, brocoli, bloemkool, druiven, rijst, pasta, aardappel en vast nog wel meer, maar ik kan nu niks meer bedenken ;D

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Martin79

Broccoli heb die van mij ook wel eens gehad en dat vond ie heerlijk. Dus daar zal ik weer eens wat van halen!

Genoeg dingen om te geven ik ga toch weer eens wat proberen.

Riny

Hoy Martin
Hoe vind je Chico als naam voor je nieuwe valkje??
Coco en Chico.
groetjes Riny :D :D :D