28 maart 2024, 10:49:40

2e valkparkiet bij coco zetten

Gestart door Martin79, 26 september 2005, 16:45:14

« vorige - volgende »

Mariska

Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent.
Laat je ons nog horen wat het geworden is.
Wij willen hier alles weten ;D :P
En foto's willen we ook ;D :P

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Martin79

Hoi Mariska,

Ben heel erg enthousiast! Wil graag het beste voor coco vooral na de vervelende periode die hij heeft gehad met het spuugen enzo. Hij is nu echt weer helemaal gezond en praat weer lekker en fluit weer mooi.

T zou fijn zijn als ik straks weer meer werk want ik ben nu ziek dat hij niet alleen is maar samen met een ander valkje.

Ik hou jullie op de hoogte! Zaterdagmiddag ga ik naar die mevrouw toe!

Iedereen die geholpen heeft onwijs bedankt!

Wordt vervolgd... ;D

Mariska

Hoi Martin,

Spannend!!! ;D ;D ;D

Ik kocht mijn eerste in een lange ziekteperiode en voordat ik weer aan het werk ging heb ik ook een tweede gekocht.
Veel gezelliger voor Coco als jij weg bent.
En wat heeft Riny je goed geholpen he?
Echt een toppertje ;)
Ik blijf je verhaal volgen.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

27 september 2005, 19:08:48 #18 Last Edit: 25 februari 2006, 18:45:09 by Riny
 
Hallo Mariska en Martin
Want ik ben ook de valkjesoma van deze kleintjes.
De moedervalkjes zijn beide bij mij geboren.
Groetjes Riny :D :D :D 

Mariska

Oh wat leuk, dus je bent Oma geworden ;D
Nou volgens mij heeft je kleinkind het straks heel goed bij Papa Martin ;D
Dat zegt me gevoel.
We blijven het volgen!
Martin heeft een foto beloofd ;D Toch Martin :P ;D

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Martin79

Jaja zeker er komen foto's kan ik meteen me nieuwe digitale camera testen  ;D

Ik heb er onwijs zin in. Zie er naar uit zaterdag!!


Martin79

Hoi,

Ik zat nog eens te denken nu ik het popje bij deze mevrouw vandaan haal is het dan evengoed nodig hem 6 weken apart te zetten? Aangezien deze mevrouw wel weet of ze zieke vogels heeft of niet? Graag jullie advies...

Riny

Hallo Martin
Een vogel kan een ziekte onder de leden hebben zonder dat de eigenaar dat weet.
Als een valkje laat zien dat het ziek is heeft het de ziekte al langer onder de leden,en kan jou valkje ook besmet hebben.
Iedereen moet zelf weten wat hij doet,het kan goed gaan maar ook heel erg fout.
Groetjes Riny :D :D :D

Martin79

Bedankt Riny,

Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere dus gaat ze zes weken apart. Dan is het iig veiliger.

Ik moet er alleen iets op verzinnen aangezien coco zowat overal in huis komt.

Groetjes Martin

ps. ik heb vandaag een spiegeltje voor coco gehaald hij vind het helemaal geweldig!!  :) :) :)

Mariska

Hoi Martin,

Als je nou straks graag wil dat ze zich op elkaar gaan richten kun je de spiegel beter weghalen.
Anders spelen ze mogelijk liever met hun spiegelbeeld.
Maar het is inderdaad heel leuk zoals ze daar me kunnen spelen. Hier ook, maar ik heb hem nu voorlopig weg gehaald.
Ik probeer een koppeltje te krijgen.

groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Martin79

Goed idee.
Ik haal hem tegen die tijd even weg.
Zodat ze zich kunnen richten op elkaar.

Hoe gaat dat met jou valkjes?

Mariska

Nou ik ben zo eigenwijs geweest :P om ze niet apart te zetten de eerste 6 weken en haar zien ze nu nog een beetje als een indringer denk ik.
Maar ik hou moed, komt vast wel goed.
Maar het mannetje waar ik een koppeltje mee wil vormen was erg gefixeerd op ze spiegel (helemaal bezeten ervan) dus die heb ik weggehaald.
Als het beter gaat mag hij hem misschien terug.
Eerst moet hij viezelevozelen met Misty ;D ;D ;D
Maar dat duurt nog lang. ze is net 11 weken.
Gemeen ben ik he ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Martin79

Haha grappig  ;D

Nou uit jouw ervaring kan ik weer wat leren.
Ik hou het popje zes weken apart en dan na ongeveer 5 weken haal ik bij coco de spiegel weg.

Een week later zet ik de kooien naast elkaar en dan zullen we zien wat het wordt.

Maar laat jij ze er tegelijk uit? Of hoe doe je dat?

Riny

Hoy Martin
Als Coco daar ook af en toe bij in de buurt komt is geen drama hoor.
Ik hoop voor jou dat het beste vriendjes worden.
Groetjes Riny :D :D :D

Martin79

Ik hoop het ook van harte!
Het is ook gezellig voor ze zeker als ik weer beter ben en weer meer ga werken.
Dan is coco niet zo alleen.. ik heb ook nog een konijn en een cavia maar ze zoeken elkaars aandacht totaal niet op terwijl ze allemaal naast elkaar staan...

Komt waarschijnlijk doordat het verschillende dieren zijn. ;)