27 april 2024, 13:37:24

baby wil vliegen

Gestart door Coco-Kuifje, 23 februari 2006, 23:08:08

« vorige - volgende »

Coco-Kuifje

hoi allemaal!
we hebben 2 nieuwe valkparkietjes, ze zijn nu nog geen 7 weken oud, en eentje nu al steeds wegvliegen. Dat doet hij ook al meters ver maar hij kan totaal niet sturen of remmen en vliegt dan ook recht op de muur af en in de gordijnen.

ik moet ze nog 3 keer per dag met de hand voeren, maar steeds vliegt hij bijna weg, moet ik hem laten gaan en zo niet, hoe kan ik hem goed tegenhouden ?!

wanneer zal hij er ongeveer klaar voor zijn om goed te kunnen vliegen ?

alvast bedankt ! ;D

Arno

Hoi

Als een valkje 6 weken oud is (uit het ei is) is hij al zo goed als zelfstandig zal dan nog wel worden bij gevoerd maar dat word dan al snel minder.
Hij is dan ook al uitgevlogen en dat gaat inderdaad erg stuntelig in het begin .
Je moet hem gewoon laten oefenen MAAR let wel op dat ze niet tegen de ramen op vliegen doe de gordijnen dicht als ze gaan proef vliegen zodat ze niet in volle vaart crashen tegen het raam.
Het is vaak wel zo dat valkjes die met de hand worden groot gebracht iets je achterlopen op de valkjes die gewoon bij de ouders blijven.
Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Lin

Ja klopt je blijft voeren totdat ze ong. 10 weken zijn. Let wel op dat ze niet ziek worden doordat je handopfok geeft. Want vaak kan dit misgaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)