9 mei 2024, 23:55:53

Geelwang lutino

Gestart door Rianne, 21 september 2005, 10:46:45

« vorige - volgende »

Yvonne_R

Citaat van: Rianne op 16 oktober 2005, 20:38:32
Citaat van: crosser op 16 oktober 2005, 20:36:01

Jammer, maar wie weet koemen de geelwangen ook wat meer richting noordelijk nederland.

crosser


Het kan even duren maar daar ben ik mee bezig ;)


Ik weet niet of je de provincie groningen noordelijk genoeg vind?!Heb dit jaar 8 jonge geelwangen gekweekt, waarvan een aantal cinnamon geparelde split voor bont een geparelde man split bont en cinnamon en 2 cinnamon bont geparelden. Ik hoop volgend jaar nog meer geelwangen te kweken. Heb nu de volgende kweekkoppels samengesteld: geparelde man split geelwang/bont/cinnamon ~ geparelde pop split bont, cinnamon man split geelwang/pimrose ~ cinnamon bont geparelde geelwang pop, geparelde geelwang man split bont/cinnamon ~ bont geparelde witmasker pop en bont geparelde man kanssplit cinnamon geelwang ~ bonte pop.
Uit 1 van de 3 geelwangkoppels kan ik dus zowel geelwang mannen als poppen kweken uit de andere alleen geelwang poppen en split geelwang mannen. Nu nog maar afwachten of het net weer zo goed gaat als dit jaar!


Yvonne's valkenparadijs!

*Esther*

16 oktober 2005, 21:50:36 #91 Last Edit: 17 februari 2007, 22:16:03 by *Esther*
Hoi
Ik houd me aanbevolen. Ik vind de pimrose/bont erg mooi dus als die nou ook nog geelwang is...........

Jammer dat je er net geen lutino tussen hebt, dan zou je erg veel mensen blij maken denk ik.
crosser


(Ben benieuwd of en hoe pimrose vererfd? Het is toch eigenlijk bont? oke andere topic)

Bianca

Citaat van: crosser op 16 oktober 2005, 21:50:36
Ik vind de pimrose/bont erg mooi dus als die nou ook nog geelwang is...........


Jij bent wel op zoek naar het bijna onmogelijke!
whahahahahahahahaha.
Bianca

(ik snap ook niet dat er een soort geheimhouding over de kweker is, mischien omdat je dan het "alleenrecht" hebt en de enige met iets heel bijzonders.......)
Mischien wil die kweker juist heel graag naamsbekendheid........
Oke dat dat niet hier volmondig over het forum wordt gesmeten , maar er kan toch minimaal gevraagd worden aan die man/vrouw of ie het fijn vind om meer bekendheid te krijgen...
Zo ben ik nu al twee keer bij een kweker in belgie geweest waar ook hele mooie vogels zitten en die vind het juist leuk om te horen dat mensen zo blij zijn met zijn vogels en dat er meer mensen zijn die dat ook willen.
Maar ja wie ben ik, iedereen moet dit voor zichzelf weten.................. ::)
Niet mijn pakkie aan.......

Groetjes Liefs
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Ik denk zelf dat die kweker het niet wil, Riny kennende had ze het anders wel gezegd. Maar laten we hier geen ruzie om maken.

♪ Marlies

Hallo allemaal,

Als de kweker niet bekend wil worden, moeten we dat maar respecteren. Hij/ zij wil misschien niet door "Jan en alleman" gebeld en bezocht worden. Jammer maar dan is dat zo.
Iedereen is ( gelukkig) niet hetzelfde.

Groetjes Marlies

Riny

18 oktober 2005, 12:02:09 #95 Last Edit: 18 oktober 2005, 12:12:12 by Riny
Citaat van: Bianca op 18 oktober 2005, 07:53:51


(ik snap ook niet dat er een soort geheimhouding over de kweker is, mischien omdat je dan het "alleenrecht" hebt en de enige met iets heel bijzonders.......)
Mischien wil die kweker juist heel graag naamsbekendheid........

Citaat

Hallo allemaal
Ik vindt het jammer dat er mensen op het forum zitten die zo denken,dat had ik niet verwacht.
Als ik werkelijk alleen zo'n vogel in mijn bezit wilde hebben hoe verklaar je dan dat ik ook andere hier op het forum benaderd heb of ze interesse hadden.
Maar hier uit blijkt wel dat ik de volgende keer nog minder op het forum moet zetten.
Nou die kweker heeft heel veel papegaaien en kaketoe's meer als 80 vluchten, misschien dat je het dan snapt Bianca dat die man bang is voor diefstal.
Jammer dat je alles tot in den treure uit moet leggen,en niet  iemand kunt geloven op zijn/haar woord.
Groetjes Riny :'( :'( :'(

Mariska

Hoi Riny,

Ik ben het helemaal met je eens en lullig dat er zo gereageerd word.
Ik denk dat diegene die zo reageren gewoon jaloers zijn.
En als die man niet bekend wil worden is dat zijn goed recht en ik vind het goed dat jij dat respecteerd.
En je hoeft niet alles uit den treure uit te leggen, want het is hun zaak helemaal niet.
Net of ze zelf alles op het forum zetten, kom nou >:(

Nou Riny, geniet jij maar lekker van je geelwang lutino gepareld en laat de rest maar l*llen :P.
Ik ben blij voor je :D ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca

Ik kreeg vandaag een berichtje van Riny en ik zal hier even plaatsen wat ik terug heb gereageerd zodat iedereen het kan lezen, even ter aanvulling ik vind het heel gaaf dat jullie nu eindelijk de geelwang lutino hebben die je wilde, maar jaloers ben ik niet......... ;)

"Oh pardon dat had ik niet gelezen mijn excuus, het kwam alleen een beetje vreemd over....als je dat dus niet gelezen hebt.
Het was niet mijn bedoeling om bot over te komen en/f te kwetsen en dacht dat ik mij toch wel netjes verwoord had.

Groetjes Bianca"

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca


helpt dit een beetje om het weer goed te maken?! :-X

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hallo Bianca
Je hoeft het niet goed te maken ,maar een bloemetje is altijd leuk.
Ik voelde me alleen een beetje gekwetst omdat ik me alleen maar aan mijn woord hield.
Maar laten we het onderwerp maar rusten en vrolijk verder gaan met onze valkjes.
groetjes Riny :D :D :D

Yvonne_R

Citaat van: crosser op 16 oktober 2005, 21:50:36
Hoi
Ik houd me aanbevolen. Ik vind de pimrose/bont erg mooi dus als die nou ook nog geelwang is...........
Ben ik heeeeel erg blij.
Denk je aan mij?
Jammer dat je er net geen lutino tussen hebt, dan zou je erg veel mensen blij maken denk ik.
crosser


(Ben benieuwd of en hoe pimrose vererfd? Het is toch eigenlijk bont? oke andere topic)


De cinnamon man split geelwang en pimrose komt uit een cinnamon geelwang man en een pimrose pop. Dit koppel had ook een pimrose jong gekregen. Naar mijn idee is pimrose dan een dominante bont mutatie (die man kweekte meer pimrose jongen uit een koppel met 1 pimrose ouder) Dus dan bestaat een kans dat uit mijn split pimrose man een pimrose geelwang komt. Als dat zo is dan horen jullie het wel!Alleen aangezien je dominant bont niet in een mutatiecalculator kunt terugvinden is het een beetje gokken hoe pimrose vererft. En ja wat betreft die lutino, tja die is gewoon erg lastig te verkrijgen. En liefst heb ik dan natuurlijk een (split) man ;D Maar ik ben er van overtuigd dat binnen een paar jaar ook lutino geelwangen wel beter verkrijgbaar zullen zijn. En waarschijnlijk zijn de prijzen dan ook wat gunstiger.............


Yvonne's valkenparadijs!

*Esther*

Riny,
Ik heb je niet willen kwetsen oid!
Ik heb mijn verbazing uitgesproken over de geheimhouding. Dat is alles. Het is jammer dat dit negatief in het forum is opgepikt.
Ik kan me voorstellen dat iemand met zoveel vogels daar voorzichtig mee is.
Maar ja ik ben wel een kritische lezer die van duidelijkheid houdt....

Hoe komt een 'vreemde' zoals ik  aan een bepaalde mutatie die ik (of bv iemand anders) mooi vind?
crossertje

En ik ben niet jaloers!
Ook de wildkleuren vind ik mooi i.t.s.t veel andere mensen

Rianne

Goed zoeken! Heb ik ook gedaan. :) vogelarena.com bijvoorbeeld.

*Esther*

He hallo,
Ik ben nog steeds goed aan het zoeken maar ik vind geen geelwang lutino's.
Tja in Belgie maar dat gaat me net iets te ver.
Wie heeft de gouden tip voor mij?
Esther

Rianne

Wachten tot ik een nestje heb ;D Maar dan hou ik de eerste zelf. ;)