28 april 2024, 13:40:03

Lilo in nood. Help, ik ben radeloos!

Gestart door imv, 14 september 2005, 13:32:38

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Irene,

Heel veel sterkte met Lilo.
Hopelijk komt hij er goed doorheen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

imv

 :) Hallo,
Lilo zit nu een tijdje te genieten onder de lamp. Ik heb een digitale thermometer en sinds ze warm zit komt er steeds meer beweging in haar.
Ze is echt broodmager, maar begint zich wat te poetsen, en ook de prepulsid nam ze goed.
Na het voeren woog ze 60 gram. Voor vandaag is dat redelijk acceptabel.
En weet je wat ik toen gedaan heb?? Eventjes het advies van dokter Kindermans in de wind geslagen, en een dikke trasgierst in de kooi gelegd. Ze zit daar nu al een half uur  :o aan te eten. ehhhhhhhh....... ik heb haar nu maar meteen gewogen om heel enthousiast te kunnen vertellen wat ze nu zou wegen.....  ??? 59 gram!
Ze slikt het dus niet in. Je voelt ook niets in de krop zitten.
Helaas! Maar: ze is in ieder geval even wat aan het doen.
Ook zou het me niet verbazen als ze blind zou zijn, maar dat even terzijde!

Ik hou jullie op de hoogte.

Kirsten

Hoi Irene,

Elk stapje is er één en het lijkt beter te gaan dan eerder vandaag,. Ook weegt trosgierst zo ligt, dat als ze er 20 zaadjes van heeft gegeten je het niet zou merken en ook niet in haar kropje zou voelen.
Poetsen vind ik ook altijd een super goed teken, dan voelen ze zich toch lekkerder in hun vel.
Kop op! en ik blijf voor je duimen

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

margreet

hallo Irene,

Lees net het hele verhaal, je verdient het dat hij het haalt, je bent een kanjer.

groetjes Margreet

Rianne

Hey Irene,

je valkje zal heus niet zomaar blind zijn, misschien zien ze slecht door het rode licht.

imv

Het is ook zomaar een gedachte, maar die heb ik al langer dan vandaag.
Ze heeft natuurlijk een behoorlijke smakkerd gemaakt uit dat nestblok... en ik heb al een slechtziende vogel zitten..
Als Lilo de pellets wil eten legt ze de zijkant van haar kop op het schoteltje en schuift ze hiermee over het schoteltje op zoek naar pellets.
Ook reageert ze pas op toenadering als je haar werkelijk aanraakt... Je kunt je vingers (als je zou willen) zo in haar ogen prikken..er is geen enkele reactie.  ??? Maar goed, laten we niet afdwalen

Nogmaals.. het kan heel goed zijn dat ze gewoon zo verzwakt is. Het ziet er eigenaardig uit.
Goed, zo'n probleem zou ik het niet vinden, hoor. Laten we eerst maar eens zien of ze opknapt. In haar kooi is het nu 30 graden, en dat vindt ze zo te zien erg behaaglijk.

Morgen zien we weer verder.

Groetjes,
Irene


Caroline

Hoi Irene,

Ik las net hoe het nu met Lilo gaat en schrok er van. Wat een pech voor het kleine beestje. En voor jou ook verschrikkelijk. Gek ook dat hij helemaal niet reageert als je naar hem toe komt met je vingers, lijkt er inderdaad op dat hij het gewoon niet ziet.
Ik moet wel even zeggen dat ik het geweldig vind hoe je ermee omgaat, petje af hoor. Ook wilde ik je heel veel sterkte wensen, voor jou, en voor de kleine Lilo de kracht om er boven op te komen.
Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht, misschien van uitputting wel, zodat je morgen weer fit bent om de kleine zieke Lilo bij te staan, succes!!

Groetjes Caroline, Binky, Fleur & Parel.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

Citaat van: imv op 14 september 2005, 21:22:18
Het is ook zomaar een gedachte, maar die heb ik al langer dan vandaag.
Ook reageert ze pas op toenadering als je haar werkelijk aanraakt... Je kunt je vingers (als je zou willen) zo in haar ogen prikken..er is geen enkele reactie.  ??? Maar goed, laten we niet afdwalen


Hebben Feld of die andere arts daar nog iets over gezegd?
Ik hoop inderdaad dat je een beetje kan slapen en morgen een rustigere dag dan vandaag krijgt.

Sterkte en morgen (haha weer op m'n werk) kom ik zeker nog even kijken hoe het gaat.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

dat is erg vreemd Irene... ik hoop dat het weer over gaat. Sterkte met Lilo. :)

imv

Hallo,
Ik heb dit laatste nog niet gemeld. Het belangrijkste is, dat ze gaat eten. Maar nu je het zegt.. misschien hoort het wel bij het ziektebeeld. Weet je.. ik dacht: als ze uit het nestblok op haar koppie is gevallen en haar snavel zo erg bezeerd heeft... wie weet is ze door die klap wel blind geworden...
Ik kan morgen rond het middaguur naar dokter Kindermans bellen voor de uitslag van de ontlasting.. ik zal het eens aankaarten.
Helaas moet ik morgenochtend zelf ook werken :'(  Mijn man is thuis, en als Lilo zorg of voeding nodig heeft dan belt hij Caroline.
Als jullie eens wisten wat Caroline en ik het laatste half jaar met onze valkjes hebben meegemaakt.....

Ik spreek jullie morgen weer. Bedankt voor de bezorgdheid en de hulp.

Irene

Riny

14 september 2005, 22:21:59 #40 Last Edit: 15 september 2005, 13:23:22 by Riny
Hoy Irene
Ik ben blij voor je dat je Caroline in de buurt hebt,jullie kunnen elkaar zo fijn steunen.
Had ik maar zo iemand in de buurt.Ga maar lekker slapen je hebt een vermoeiende dag gehad.
Groetjes Riny :D :D :D

Ankie

Hoi Irene

Ik hoop dat je een beetje kan slapen.
Wat vervelend dat je moet werken morgen ,
maar gelukkigis Lilo niet alleen en kan Carolien komen helpen.
Heel fijn dat je iemand in de buurt hebt om je bij te staan.
Ik duim nog steeds voor jullie!!!

Groet van Ankie

Gerda

Hoi Irene,

Ik heb veel bewondering voor je!!! Ik kan me voorstellen dat je af en toe een beetje ten einde raad bent. Het zit ook helemaal niet mee.
Maar met jou goede zorg weet ze zich echt wel in goede handen!!

Ik duim voor d'r!!

Groetjes Gerda

♪ Marlies

15 september 2005, 00:48:37 #43 Last Edit: 15 september 2005, 00:50:57 by marlies
Hoi Irene,

Ik zag je berichtje staan bij spoed en ben gelijk gaan lezen. Wat een zorgen om dat kleine ding. Als je die foto's zo ziet .........
De laatste dagen ( behalve gisteren) steeds in je dagboek gekeken en ik had zoiets van, geen bericht is goed bericht.
Als ik dit allemaal had geweten, dan had ik Lilo nooit mee gegeven.
Ik vind het heel fijn voor je dat je zoveel steun hebt aan Carolien.
Dat idee van blind zijn, heb je dat al lang of is dit iets van de laatste dagen?

Nogmaals heel veel sterkte met Lilo. Denk je ook een beetje aan jezelf.

Groetjes Marlies

imv

 :) Lilo is de nacht goed doorgekomen. Vanmorgen woog ze 60 gram. Dat is mooi.
Toen ik haar medicijnen gaf ging het mis. Ze ging vreselijk proesten en haar ademhaling was duidelijk hoorbaar en erg reutelend. Dwangvoeren zit er dan wat mij betreft even niet in,. Vooral gezien het feit dat ze de hele nacht op gewicht is gebleven...

Vanmiddag krijg ik de uitslag van het ontlastingonderzoek. Daarna ook nog maar even contact opnemen met dokter Feld.

Groetjes,
Irene

Hier zie je Lilo genieten van de warme lamp.
Ondertussen ben ik door mijn dochter Britt opgeschrikt omdat de volière helemaal onder het bloed zit  :o
Pino is een nagel kwijt. Die nagel was eerder al gepleten, en nu zit er nog maar een mm of 3...
Hij ziet er erg gehavend uit, maar het bloeden is gestopt gelukkig.