28 maart 2024, 13:47:05

Lilo in nood. Help, ik ben radeloos!

Gestart door imv, 14 september 2005, 13:32:38

« vorige - volgende »

Kirsten op haar werk

Ho Irene,

Bij gebrek aan een warmtezak, kan je ook een handoek uit de droger of een klein flesje met warm water vullen en er een handdoek omheen wikkelen.
Ik zou wel eers kijken of je de temperatuur kan opnemen?

Succes

imv

Ik ben ondertussen veel in al mijn boeken aan het lezen, en het enige waar ik op uitkom is kropziekte. Dan zou ze binnen 24 uur antibiotica (vibravet) moeten hebben, anders gaat ze dood.
Helaas heb ik geen vibravet meer in huis, maar ik weet wel dat onze eigen dierenarts het heeft.
Ik wacht even het telefoontje van Feld af, om te kijken of hij dit kan bevestigen, en dan ga ik er als een speeeeeeer vandoor.




Kirsten op haar werk

Hoi Irene,

Ruikt zijn koppie ook zurig?(van het overgeven van vanmorgen bedoel ik dan) en heeft ie nu nog eten in zijn krop?

imv

Ze stinkt inderdaad. In de kooi zitten ook overal kloddertjes slijm en alle veren rond haar kop zitten aan elkaar geplakt van het slijm.
Er zit niks in de krop... ze eet helemaal niets..

Ik heb al diverse keren geprobeerd, maar het is nog niet gelukt om dit duidelijk op een foto te krijgen...
groetjes,
Irene

Ankie

Hoi Irene

Ik vindt het zo vreselijk zielig. :'( :'(.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Heel veel sterkte !!!


Kirsten

Hoi Irene,

Ik durf het je echt niet te zeggen, het klopt inderdaad wel dat ze bij kropziekte met hun koppie gaan schudden waardoor het slijm in het rond vliegt. Ik hoop dat je snel bericht krijgt en eventueel snel een medicijn kan halen. Eventueel zit er ook een grote dierenartsenpraktijk in Ridderkerk die 24 uur bemand is (Ik woon in Alblasserdam, vandaar dat ik dat weet) Je zou dus eventueel als Feld iets voorschrijft het daar ook kunnen halen.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

imv

Dokter Feld wil haar in Amersfoort hebben. Dat gaat niet lukken. Ik sjees nu naar de da om vibravet te halen. Caroline heeft nog prepulsid voor het spugen, en ik ga heer nu in overleg met dokter Feld thuis behandelen.
Straks komt er een infra rood lamp.

Nu ga ik weg voor de rees tegen de klok....

Kirsten op haar werk

Hoi Irene,

Als je iets nodig hebt, ik woon om de hoek en heb bijvoorbeeld ook een lamp(donkerstraler) voor je. Ik ben zelf pas rond 7 uur thuis, maar mijn vriend eerder
Als ik iets voor je kan betekenen hoor ik het graag,

Succes
Groetjes
Kirsten


imv

Hoi Kirsten,
Hartstikke bedankt voor je aangeboden hulp. Caroline komt mij zo een lamp brengen. Zij woont 2 straten verder.
Inmiddels heeft Lilo de eerste keer Vibravet gehad.
Ik heb haar in een warme theedoek gedraaid en dat ging hel goed.
Ik moet haar 2x daags vibravet en 2x daags Prepulid (tegen het spugen) geven. Daarnaast moet ik haar elke 2 uur  :o pap aanbieden. Net heeft ze ca 1,5 ml pap naar binnen gewerkt, maar dan maakt ze zo'n raar geluid... en dan floep.. komt er meteen pap terug met een klodder slijm eraan. Ik denk dat dat rare geluid gewoon kokhalzen is... Zielig hoor  :'(

Ik doe in ieder geval mijn uiterste best om haar in leven te houden, en als ze morgen of vrijdag wat is opgeknapt (hoop ik) dan kan ze misschien wel de reis naar dokter Feld aan.

Bedankt voor al jullie bezorgde reacties in ieder geval.

Rianne

heel veel succes irene... Ik zal duimen voor Lilo.

Kirsten op haar werk

Hoi Irene,

Ik hoop dat Lilo snel opknapt. Feld denkt dus ook aan kropverzuring?,. Ik heb je eerste berichtje nogmaals gelezen en daaruit begrijp ik dat hij zelf harrison pellets heeft gegeten toch? hij heeft geen handvoeding gehad? Ik begrijp dan niet goed hoe het kan dat dan de krop verzuurd. Had Feld daar een antwoord op? Ik weet niet beter namelijk dan dat de krop alleen kan verzuren als hij na 24 uur niet éénmaal leeg geweest is en je handvoeding geeft. Wist niet dat het zo ook kan gebeuren.
Ik hoop zo voor je dat ie het gaat redden, je doet zo je best. Ik blijf hard duimen voor Lilo.

Groetjes
Kirsten

imv

Hallo Kirsten,
Kropziekte kan ook bacterieel zijn. Ik ben daarom ook wel heel benieuwd wat morgen de uitslag van het ontlastingonderzoek zal zijn.

Ik heb nu een infra rood lamp. Weet jij hoe ik weet of de temperatuur goed is?

Groetjes,
Irene

patty_dordtse valkjes

hallo,

als je een termometertje heb dan kan je dat controleren hoe hoog je hem moet zetten.

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Kirsten op haar werk

Het is inderdaad even proberen. Ik zou ook niet te warm doen.
Ik heb eventueel een digitale met een voelertje die je in de bak erbij kan leggen. Je kan het ook met een gewone thermometer proberen. Ik zou beginnen bij 30 cm denk ik,. hou je hand er even bij en probeer ook gevoelsmatig te kijken wat lekker voelt.

je doet het super en de kleine boft maar met zo´n baasje, Ik ga nu naar huis, kom straks weer even lezen hoe het gaat.

Groetjes
Kirsten



imv

Hallo,
Ik heb Lilo onder de lamp gezet. Voor het eerst kruipt ze niet in het hoekje van de kooi. maar blijft ze netjes in de straal van de lamp zitten... dan zal ze het wel lekker vinden denk ik zo.

Ik zag ook dat de ontlasting er alles behalve normaal uitziet. Het is heel donkergroen slijmerig... ben benieuwd wat dokter Kindermans morgen zegt dus. Lijkt me raar als daar helemaal niets uitkomt.

Straks is het weer tijd om te voeden. Eens kijken of dat een beetje wil gaan als ze lekker warm is.
Vanacht zal ik mijn wekker maar zetten om eens bij haar te gaan kijken (waarschijnlijk slaap ik uit mijzelf al wel niet, maar ja.. je weet maar nooit...

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Irene