5 mei 2025, 05:22:36

Voer om t bekkie

Gestart door kleintje, 13 september 2005, 21:20:26

« vorige - volgende »

kleintje

Ik heb hier een kleine zitten die ik met de hand op voed, gaat allemaal prima :D

Enigste puntje is dat ik niet weet hoe ik de voorrestjes die ik niet goed weg kon krijgen uit de veertjes krijg  ???
Eraf trekken is zeer pijnlijk, en als ik het bij dit kleintje doe trek ik denk ik een stuk huid mee.
Iemand tips, of gewoon afwachten tot de veertjes verder groeien en t loslaat??

Mariska

Hoi,

Je kunt het proberen met een watje met warm water. Maar ik heb hetzelfde meegemeaakt en ik kneep op een gegeven moment de bolletjes pap stuk. Bij mij werden het echt klontjes. Ik trok er niet aan maar kneep ze stuk en die van mij liet dat gewoon toe. Vooral niet trekken, dat doet echt zeer. Maar met water wordt het waarschijnlijk weer een beetje zacht. En voortaan na de pap of tijdens gelijk weghalen wat je knoeit. Het wordt snel hard. Ik legde een stukje keukenrol klaar en doopte dat in warm water.
Succes ermee!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hallo
Als je iedere keer na elke voeding het snaveltje en de veertjes rondom schoonmaakt met wat warm water en een watje ,blijft je valkje mooi schoon.
Groetjes Riny :D :D :D

Kleintje

Ik maak het tussen het voeren door vaak ook schoon, maar toch houd hij plekken. Dat krijg ik dan niet goed schoon.

Ik zal eens met lauwwarm water en een doekje proberen :)

Bedankt voor de tips!

Mariska

Neem maar van ons aan dat het met warm water en een watje wel lukt. Succes!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)