5 mei 2025, 22:57:09

vastpakken

Gestart door Roosje, 16 juni 2005, 17:15:10

« vorige - volgende »

Roosje

ik zag laatst in de dierenwinkel dat een valkje bij de kop werd vastgepakt met wijsvinger en duim, en de rest van de hand om het lichaam. is dit goed? ik zag wel dat het valkje niet beet, dus wat dat betreft zou het wel handig zijn als ik ooit nog iets met mijn beestjes moet doen waarbij ik ze echt vast moet houden. hoe doen de mensen met een voilere dat?

Tara

Hoi,

da's de houding hoe ze valkjes vasthouden zodat ze niet kunnen bijten,
op zich niet pijnlijk voor de valk.

Groetjes.

Kolkkie

Hoi Roosje,

Je kan idd een valkje zodanig vastpakken zodat hij zijn kopje niet kan bewegen en dat hij niet kan bijten.
Zelf heb ik het ook eens een keer gezien.

Persoonlijk pak ik ze anders vast, maar ik heb ook tamme vlkjes, dan is het denk ik net wat anders als dat je wilde valkjes hebt.

Ik pak ze gewoon in beide handen vast en dat vinden ze over het algemeen goed, al kunnen ze soms wat spartelen.
Of ik zet het valkje op mijn borstkas neer, met mijn hand eroverheen.

Hoe mensen in een voliere doen, kan ik je niet vertellen, want een buitenvoliere hebn ik niet.

Meestal hoef ik ze niet eens te pakken.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Brede W

Citaat van: Roosje op 16 juni 2005, 17:15:10
ik zag laatst in de dierenwinkel dat een valkje bij de kop werd vastgepakt met wijsvinger en duim, en de rest van de hand om het lichaam. is dit goed? ik zag wel dat het valkje niet beet, dus wat dat betreft zou het wel handig zijn als ik ooit nog iets met mijn beestjes moet doen waarbij ik ze echt vast moet houden. hoe doen de mensen met een voilere dat?

Ikzelf hou er niet van om vogels zo vast te pakken, maar laast heb ik gemerkt dat het wel handig kan zijn om medicijnen toe te dienen (omdat ze anders de kop wegdraaien). Maar verder fixeer ik ze nooit, ik heb het gevoel dat je dan de band die je met je vogels hebt minacht. Maar dat is persoonlijk hoor.

Theetje

Hoi,

Het is inderdaad handig met nageltjes knippen en andere verplichte dingetjes, maar gewoonlijk zou ik je valkje zo niet beetpakken.

Het lijkt mij niet echt prettig voor hem/haar.

De meeste van mijn valkjes zijn wild en ik heb er eentje die ik altijd zo beet moet pakken omdat ie anders tot bloedens toe pikt, maar dan nog probeer ik te voorkomen dat ik hem uberhaupt moet pakken.

Ik zou het in iedergeval niet gebruiken om je valkje mee in en uit de kooi te halen.

Groetjes

Theetje

Roosje

nee daar ben ik het zeker mee eens! ik hoef ze bijna nooit te pakken en dat hou ik voorlopig het liefst wel zo :) bedankt voor de reacties.

Deborah

aha..nou ok..maar als ik ze vastpak dan zien ze er bijtgraag uit..die van mij blazen en bijten alleen...is er iets wat ik eraan kan doen...kbedoel..kwil ze aanwennen om op mun vinger te komen zitten en op de schouder en dat ze er niet bang voor hoeven te zijn..maar ze bijten echt hard..en vastpakken doe ik met een handschoen omdat ze echt doorbijten...iemand tips/advies??? .. ben beetje ten einde raad met die 2..net 2 piranhas.. :P

Sharis

Hoi Debora,

Die van mij is eel erg tam, maar vastpakken, daar is geen denken aan. Als ik hem met 2 washandjes vastpak, dan sparteld hij niet, je ziet wel zn kopje heen en weer gaan. Ik pak hem niet hard beet, toch aardig losjes,maar daar heeft ie geen moeite mee.

Groetjes Sharis.

Rianne

Of ze nou willen of niet, soms is het nodig. Ze proberen wel te bijten maar dat doen ze niet hard.