7 mei 2025, 09:04:45

Temperatuur

Gestart door Sharis, 11 september 2005, 15:51:22

« vorige - volgende »

Sharis

Hoi,

Ik vroeg me af wat de de minimale en de maximale temperatuur voor de valkparkiet is.Ik zet snoopy vaak buiten in zijn kooi, meestal vind hij dit wel lekker en maakt hij mooie zanggeluiden. Kan dit verder geen kwaad?

De kooi van 'snoopy' staat beneden en bij ons beneden is het vaak koel. Nou vroeg ik me af hoe dat in de winterperiode zal zijn, want dan is het sochtends ijskoud beneden?

groetjes Sharis

Lin

Hey,

ik doe mijn valkje altijd naar buiten als het warmer is dan 20 graden. Zorg voor schaduw en blijf er altijd bij.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inger m

Hoi,
Valkparkieten kunnen prima tegen de kou. Zelfs bij vrieskou slapen die van mij nog buiten. (Ze hebben wel een nachthok, maar maken daar nauwelijks gebruik van).

Bij binnen valkparkieten opletten met temperatuursveranderingen (bv. beter geen verwarming aan bij vogels, vooral niet als die s nachts dan uit is). Een binnenvogel kun je niet ineens in de kou buiten zetten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mariska

Hoi Sharis,

Ik doe hetzelfde als Lin. Onder de 20 graden zou ik het niet doen. Zelf doe ik het ook het liefst als het zonnetje een beetje schijnt. ik dek de kooi dan wel gedeeltelijk af zodat ze in de schaduw zitten of kunnen zitten.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Sharis

hoi,

Dat betkend dat hij dus niet zo vaak naar buiten kan. Vind het wel jammer voor mn valkje, want hij vind het heerlijk buiten.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Sharis.