13 mei 2025, 19:06:00

maat kooi

Gestart door mika, 13 september 2005, 16:08:28

« vorige - volgende »

mika

hallo

ik heb een kooi van hoogte 52cm, breedte 32 cm en lengte 48 cm   is dit groot genoeg voor een valkje?

tessa

mika

Mariska

Hoi Mika,

Persoonlijk vind ik de hoogte te laag. Die van mij is als ik me niet vergis 75 hoog. de rest zou wel kunnen voor 1 valkje.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

Hoi Mika,

Mijn kooi is 54 lang 42 breed en 66 hoog en daar zitten drie valkjes in, maar alleen om te slapen. De rest van de tijd zijn ze vrij in huis.
Dus ik vind het verschil maken of ze er veel uit mogen. Ik vind vooral de breedte (diepte) een beetje weinig (32 cm). In een kooi met dezelfde afmetingen als jij hebt slapen 's nachts mijn twee grasjes.
Als je valkje veel in de kooi zit, is een grotere kooi wel noodzakelijk. Hij moet makkelijk zijn vleugels kunnen strekken zonder de tralies te raken.

Maar iedereen heeft zijn eigen mening hierover. Dus misschien zijn er meer mensen die hierop willen reageren.

Groetjes Gerda

Mariska

15 september 2005, 13:42:43 #4 Last Edit: 15 september 2005, 14:46:47 by Mariska
Hoi Mika,

Ik ben het helemaal met Gerda eens. Het hangt er ook vanaf hoeveel je ze eruit laat. Ik laat die van mij minimaal 2 keer per dag een uur los. En dat is echt het minimale bij mij. Vaak wel 3 keer op de tijden dat ze heel actief zijn ('s morgens, halverwege de middag en na het eten). En als ik niet weg hoef zijn ze er 's morgens ook wel 2 uur uit.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)