13 mei 2025, 22:42:45

kooi voor 2 valkjes

Gestart door Mick, 13 september 2005, 20:30:10

« vorige - volgende »

Mick

... maar is gapen zelfde als blazen want mijne blasst toch tamelijk veel?....

Mariska

Hoi Mick,

Nee blazen is niet hetzelfde. Blazen doen ze vaak uit angst.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mick

hoi maar hebben ze eigenlijk elk hun eigen eet en drinkbakje nodig want ik heb dat niet enkel 1 eet en 1 drinkbakje

Mariska

Hoi Mick,

Dat hoeft niet hoor. Ze eten gewoon uit 1 bakje.
Maar ze moeten ook eivoer, grit, sepia hebben he?
En regelmatig groente en fruit.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

Hoi Mick,

ik heb drie valkjes en in de kooi vier etensbakjes en drie drinkbakjes. Zodat er geen ruzie komt en de verlegen valkjes ook aan hun trekken komen. Anders zou eentje het bakje op kunnen eisen en de anderen wegjagen.
Maar je moet maar even goed observeren of ze beiden goed eten en elkaar er ook bij laten.

Ik heb zelf van die roestvrijstalen bakjes die je in een houdertje aan de tralies kan hangen. Zeer goed schoon te houden en niet duur in aanschaf.

Voor aanschaf, ik weet dat op dit moment Sanna drie jongen heeft die nog een huisje zoeken. Kijk maar eens hier:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,2542.345.html

Groetjes Gerda

Mariska

Hoi Mick,

Ik heb ook zo'n bakje als Gerda hier en die zijn echt heel fijn. Goed schoon te houden en lekker stevig. Echt een aanrader.
En inderdaad als 1 van de twee het bakje opeist moet je natuurlijk wel meer bakjes aanschaffen. Dat had ik je ook moeten zeggen. Gelukkig is Gerda zo oplettend ;).

Groetjes Mariska