5 mei 2025, 20:29:46

kooi voor 2 valkjes

Gestart door Mick, 13 september 2005, 20:30:10

« vorige - volgende »

Mick

mijn kooi is op zijn hoogste punt 50 lang 27 breed en 75 hoog/ ongeveer hé want bovenaan is met 3 ronddingen dus de hoogte is overal zowat anders hé

Mariska

Hoi Mick,

Ja, dat begrijp is. Dat is met de mijne ook zo. Kunnen echt wel 2 valkjes in hoor!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

margreet

hallo Mick,

De maten zijn 50 breed, 27 diep en 75 cm. hoog? Voor 1 valkje die er veel uit mag voldoende, de diepte vind ik zelfs te krap (27cm), voor twee valkje vind ik hem te klein. Als je toch twijfeld over de afmetingen schaf dan een grotere aan voor twee valkjes. een kleine papegaaienkooi, of jockkooi is beter geschikt. Ze staan regelmatig op marktplaats, soms mooie kooien voor een leuke prijs. Ook als ze er veel uit mogen moeten ze de ruimte hebben om te klauteren en goed te bewegen.

groetjes Margreet

Mariska

Hoi Margreet,

Die van mij hebben echt wel de ruimte om  te klauteren en te klimmen. Ze doen niet anders. Maar een grotere is natuurlijk nooit verkeerd.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mick

14 september 2005, 19:38:40 #4 Last Edit: 15 september 2005, 16:07:02 by Karin
ja "piep" kan nu ni iedereen zeggen da da goed is die kooi want ik mag enkel waarschijnlijk valkje kopen en geen nieuwe kooi

bewerkt door Karin : ik heb even het gevloek uit je bericht gehaald gehaald. Wil je voortaan een beetje op je woorden letten ? Niet iedereen is daar van gedient. Daarnaast gaan we niet zeggen dat je kooi groot genoeg is als wij vinden dat dat niet zo is zodat jij er toch 2 valkjes in kan proppen. 27 cm is wel erg krap voor 2 valkjes hoor. Gewoon even doorsparen voor een grotere kooi.

Mariska

Hoi Mick,

Is lastig he? De meningen zijn hier vaak over verdeeld, maar bij hebben ze echt ruimte genoeg en dan hangt er nog speelgoed in ook. Groter kan nooit kwaad, maar daar zou je ook nog even voor kunnen sparen toch? Ik zou het gewoon doen. Ik heb die tweede er ook pas 6 dagen bij in en ik had ook me twijfels, maar het gaat prima. En nu ga ik langzaam eens uitkijken naar een andere kooi.

Groetjes Mariska

Mick

dankje mariska voor al je steun ik zal er dan eentje kopen ken je adressen in belgie van mensen die handtamme valkjes kopen

Mariska

Hoi Mick,

Jeetje nee niet in Belgie, wel in Nederland. Maar er zitten wel meer Belgen op het forum misschien dat die het weten. Ik zal eens voor je speuren, maar wil je hem hem echt helemaal tam hebben dan? Als je ze jong koopt zijn ze niet volledig tam. Daar moet je zelf aan werken, maar dat kun je heus wel ;).

Groetjes Mariska

Mick

ik wil ze toch handtam kopen hoor en de kooi is 59.5x33.5x80.5 zo op het indernet maar volgens mij klopt dit niet

Mariska

Hoi Mick,

Heb je al gekeken op de Te koop/Gevraagd pagina gekeken.
Ik vond er zo al 3. nr 631, 626, en 623. 623 Klonk wel goed. Dat was in Lanaken. En die andere 2 in Lokeren en Sint Truiden.

Groetjes Mariska

Riny

Hallo Mick en Mariska
Er zijn wel degelijk valkjes te koop die supertam zijn.
Ik maak ze zelf helemaal tam maar bij mij is het broedseizoen afgelopen.
En Bianca www.kwetterflat.nl maakt ze ook helemaal tam.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Mick,

Voor mooie tweedehands kooien zou je ook eens op marktplaats kunnen kijken. Ik had al een hele mooie gezien voor 40 euro. en die was mooi groot.

Groetjes Mariska

Mariska

Hoi Riny,

Ja zo bedoelde ik dat ook niet. Er zijn zeker kwekers die heel erg hun best doen, maar evengoed moeten ze wel aan nieuwe eigenaars wennen. Ik krijg ze van Jura ook altijd tam mee.

Groetjes Mariska

Mick

http://www.dierenspeciaalzaak.com/vogelkooienrechthoekig.htm  dat is mijn kooi nuvola daar is mijn kooi wel met hout vanbinnen ipv die plastieken dingen .... maarjah .... mijn kooi is maar 6 maanden ofzoiet ... dus die is nog nieuw maar seg ik kan dat handtam wel in keuken laten rondvliegen en sjacko mss ook binnenkort maar hij staat wel in keuken en daar word soms gerookt kan dit kwaad... ik denk dat ik gewoon valkje ga kopen en dan zien.... kun je me aub AAN ADRESSEN HELPEN

Mariska

Hoi Mick,

Rook is natuurlijk niet goed. Dat is het voor niemand. Voor ons ook niet, maar ik rook zelf ook. Wat ik wel veel doe is hier de schuifpui open zetten om te luchten. Als ze veel gaan gapen kan dat komen door een gebrek aan frisse lucht.
Maar kijk eens op de pagina te koop/gevraagd. Daar staan vollop adressen. Ik heb alleen ervaring met 1 adres in Apeldoorn. En Riny gaf aan dat Bianca ze ook heel tam maakt. Maar ik weet natuurlijk niet of zij nog wat heeft zitten.

Groetjes Mariska