5 mei 2025, 14:39:41

vogel ineens schuw?

Gestart door Bianca brunn, 12 september 2005, 18:53:12

« vorige - volgende »

Bianca brunn

hallo..

onze vogel heeft 2 kleintjes gekregen nu zaten ze steeds bij elkaar maar het ging er met 1 niet goed.. dus deze is zo goed als met de hand opgevoed en was dus erg tam.. ( kwam op je hand zitten en at uit je hand etc) nu zijn ze iets meer als 8 weken en gistere is de andere weg gegaan en heb ik de gene gehouden die ik met de hand heb opgevoed..
Maar nu is hij bang?? hij schrikt van me en "loopt" weg in zijn kooi als ik me hand erin doe.. hoe kan dit en kan ik em nog steeds tam maken?

groetjes Bianca

Bianca brunn

maar hij eet trouwens nog wel wat uit me hand bv wat andijvie of appel.. maar het gaat wel wat moeizaam..  ??? ???
hij is erg angstig.. heel anstig dit doet ie vanaf dat die andere weg is..

maar komt dat dus nog goed??
Groetjes!!

Mariska

Hoi Bianca,

Zou het kunnen dat hij een beetje onzeker is nu hij alleen is?
Waren ze veel samen en zaten ze veel samen bij je?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca brunn

hey hey..

nou ze zaten de laatste week wel met z'n 2tjes samen in een hokje ja.. maar samen eruit zijn ze nooit geweest.. ja wel dat ze kleiner waren en nog niet konden vliegen hehe  :P

maar misschien is ie idd wat onzeker en bang  ???
hij is natuurlijk ineens alleen in zo'n groot kooitje ;)

Groetjes Bianca en Kokkie :D

Mariska

Hoi Bianca,

Ik vermoed dat dat het is. Of misschien is hij ergens heel erg van geschrokken. Dat kan er ook voor zorgen dat je met tam maken een stap terug doet. Gaat verder alles wel goed met hem. Eet goed, drinkt goed, speelt, zit niet bol, poept goed?
Want als dat het geval is zou ik me er niet te druk over maken. Doe vooral heel rustig met hem, praat veel tegen hem en kijk het even aan of het beter gaat.

En wie weet wie er verder nog reageerd dus kijk gewoon even regelmatig bij je topic. Komen vast nog meer tips en reacties bij.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca brunn

ja alles gaat verder toppie!  ;D
eten, drinken, vliegen, poepen alles gaat perfect..
ik zat net héél voorzichtig met em te kroelen en dat liet ie opzich wel toe maar hij schrok van een geluid van 1 van me cavia's.. haha..

Dus hij is nog wat onzeker maar ik denk dat het wel goed komt.. maar ik kijk regelmatig bij mijn topic!
Bedankt voor je tips en je reactie Mariska!

Groetjes Bianca en Kokkie :D

Mariska

Hoi Bianca,

Heel graag gedaan hoor.
Het belangrijkste is dat hij jou gaat vertrouwen en dan komt de rest vanzelf. Maak je niet te druk en blijf proberen.
Succes met Kokkie ;D. Leuke naam trouwens! Nu Peppie nog??? ha ha

De groetjes en ik hoor graag nog hoe het verder gaat.

Groetjes Mariska

Bianca brunn

hahaha die andere heette idd peppie  :P :P
en heet trouwens nog steeds zow  ;D ;D

Groetjes!!

Mariska

Hoi Bianca,

Nou dan denken wij daar hetzelfde over  ;D ;D ;D

Groetjes Mariska