7 mei 2025, 16:26:58

bang voor trosgierst

Gestart door Kelly, 31 augustus 2005, 21:14:34

« vorige - volgende »

Kelly

Hallo,
ik heb nu 2 weekjes een valkje van 9 weken.
Hij is erg bang. Maar hij is zelfs bang voor trosgierst, als ik dat in z'n kooi doe vladderd ie door z'n hele kooi.

Ik ben er erg onzeker over.
Kelly

~Natas~

Hoi Kelly,

Dat je valkje nog wat bangerig is voor trosgierst is niet echt om je zorgen over te maken.
Wat je wel kan doen is om misschien de trosgierst op de grond neer te leggen zodat je valkje er zelf naar toe kan gaan.
Want trosgierst is het lekkernij van een valk   :P
Of geef trosgierst in kleine beetjes, misschien vind je valkje het wel te groot en is hij daar bang voor.
Succes ermee,

Groetjes,

Natas

Kelly

Bedankt,
Jonas heeft er al van gegeten.
Hij vind het ERG lekker, allleen alS ik met me hand in de kooi ga dan vladderd ie nog door de hele kooi.
Moet ik dan heel lang me hand in de kooi doen zodat ie eraan went? en dan elke dag 10 minuutjes ofzo?

Ik wil em zooo graag tam
Kelly

Rianne

Hoi,

doe een stukje trosgierst in je hand en steek je hand een klein stukje in de kooi.
Als hij niet schrikt probeer je steeds een stukje verder te gaan.
uiteindelijk zal hij de trosgierst uit je hand eten. Maar geduld is erg belangrijk! Blijf rustig tegen je valkje praten, zo bouw je een vertrouwensband op.

Kelly

Jonas heeft uit me hand gegeten,
En wel een half uur tegen Jonas gepraat.
Ik heb het niet met trosgierst gedaan maar met het stengeltje van trosgierst daar is Jonas HELEMAAL GEK OP :o ;D.

Alleen ik wilde even z'n eten wat bijvullen, en toen schok Jonas Van ene vogel en vloog uit de kooi!!
Hij knalde overal tegen aan. Ik was helemaal over stuur. Hij viel op de grond knalde tegen het raam! ZOO ZIELIG.
Ik belde me moeder op en toen zag ik jonas gewoon aan een touwtje knagen :o. Helmaal vrolijk!?!! :o Heel raar.
Ik heb Jonas gevangen, Met een theedoek.
Hij zit nu in ze kooi te eten, Maar is nu wel weer een stukje banger. Ik had em met een plantenspuit(schone) nat gemaakt. Hij vond het heerlijk want hij was helemaal uit geput van al dat vliegen. Hij is nu aan het eten.
Ik hoop dat jonas het snel vergeten is. En niks gebroken heeft want ander zat jonas nu wel op de grond. Hij doet alsof er niets is gebeurd :o ???. Heel raar.
Maar ik laat jonas even lekker uitrusten.

Kelly
Mail terug aub

Rianne

Jammer dat Jonas schrok. Dat had je niet van tevoren kunnen weten.
Maar Jonas kan nog wel tam worden hoor, je moet alleen weer van voren af aan beginnen. :)

~Natas~

Hoi,

Ja ik kan dat gevoel hoor.
Als een valkje van schrik overal tegen aan vliegt, en dan zich ter pletter vliegt tegen het raam.
Het is een naar gezicht hoor.
Maar zo te lezen heeft je valkje er niks aan over gehouden gelukkig.
Je hebt nu wel een "kleine kans" dat Jonas wat banger is geworden, maar dat moet snel over gaan door weer zijn vertrouwen te winnen en weer veel tegen hem aan te praten.
Haal je vlakje er pas weer uit als hij jou weer vertrouwt en zijn omgeving goed kent.
En als Jonas zijn kooi niet in wil, lok hem dan met trosgierst op je hand en probeer Jonas zo in zijn kooi te krijgen.
Das in inder geval beter dan vangen met een theedoek  :-[

Succes,

Natasja

kelly

bedankt,

Hij is niet veel banger dan normaal.
Hij durft wel uit me hand te eten! maar er niet op zitten ;). Dat is logisch.

Ik Ga zooo veeeeeel mogelijk tegen Jonas praten en lekkernij uit me hand laten eten.
Ik heb al wel eens een vogeltje tam gemaakt hoor. Bij me moeder. Het is echt een lieverd!

Mijn Jonasje gaat erg tam worDEN DAT WEET IK ZEKER ;D.

Kelly

Ps. hebben Jullie nog handige tips?

~Natas~

Hoi Kelly,

Wat je ook kan doen is voor je valkje fluiten.
Dat vinden ze vaak heerlijk, en dat kunnen ze eventueel na gaan doen.
Ook kan je hem lokken met een leuk speeldje, wat hij erg aantrekkelijk vind.
Zo heb je ook een kans dat hij tam gaat worden en jou hierdoor als speelkameraadje gaat zien en je gaat vertrouwen waardoor je valkje heel TAM gaat worden.
Succes ermee,

Groetjes,

Natas

kelly

Ok,
Zal ik doen ;D
Maar ik kan niet fluiten. Zal ik dan gewoon een liedje laten horen waar gefluit in te horen is?

Kelly

Lin

Ja dat kan, als je echt niks kan vinden kan ik wel zelf ingefloten melodietjes  opsturen. Maar praten is ook een goed eoplossing.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)