3 mei 2025, 22:04:58

Misschien toch niet....

Gestart door ziralioness, 19 mei 2003, 20:00:30

« vorige - volgende »

ziralioness

Ik ben bang dat ik een verdrietige mededeling heb.. Misschien neem ik toch geen vogeltje.  :'(

Ik heb gemerkt dat ik wat angstig ben voor hun snaveltjes, als ze te dichtbij komen. De klauwtjes beangstigen me niet.
Maar ik wil mijn vogeltje niet aandoen dat ik straks bang ben voor zijn snaveltje, en dat hij/zij daarmee niet genoeg aandacht meer krijgt...

Ik weet niet of sommigen van jullie dit herkennen? Misschien zijn er mensen die dit hebben meegemaakt?
Ik vind het zo vervelend wat ik ben een echte dierenliefhebber....:'( En ik had graag het valkje in onze dierenwinkel (zie mijn laatste post onder de thread ''dierenwinkels'') willen ''redden''....

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Karin

Jammer Diane. Misschien kun je anders beter met een gewoon grasparkietje beginnen die je heel jong neemt. Als het net uit het blok is kun je hem heel tam maken en zal hij niet bijten. Valkjes kunnen wat harder  bijten. Maar ik denk dat er weinig tamme valkjes zijn die echt tot bloedens toe bijten hoor. Misschien moet je er gewoon even aan wennen. Zorg eens tijdens een vakantie voor de vogeltjes van kennissen of vrienden. Daarna kun je altijd nog beslissen of je er wel of geen één neemt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Diane,
Je zou eens bij iemand langs moeten gaan die ook tamme valkjes heeft.
Dan kan je die op je hand houden en kijken of dat beter gaat.
Voor een echt tam en jong valkje wat net is uitgevlogen hoef je zonder meer niet bang te zijn wat die kunnen helemaal nog niet hard bijten.
Als je tweifelt inderdaad niet doen want dat zou niet leuk zijn voor je valkje.

Groetjes,  Paul

Saskia

20 mei 2003, 15:24:21 #3 Last Edit: 20 mei 2003, 15:43:44 by Saskia
Ik was er eerst ook bang voor,want ik had nog nooit een tamme vogel gehad en ik was bang om gebeten te worden. maar toen ik m'n valkje eenmaal had vergat ik het totaal om bang te zijn en was ik op slag verlieft op vogeltjes.Soms hapt Elmo wel naar m'n handen,maar dat is niet hard,meer als waarschuwing dat hij het niet leuk vind.Ik durf zelfs kusjes op z'n snaveltje te geven en het is echt een lief gezicht als ze gapen dan hebben ze zo'n schattig snuitje en kroelen met je valkje is ook erg leuk.Ik kan echt niet meer zonder,ze zijn zo lief.Maar het is inderdaad een goede tip om bij iemand langs te gaan die een tamme vogel heeft als je nog twijfeld.

Lique

[shadow=lightblue,left,300]hoi diane,

Dat zou ik heel erg jammer vinden, als je alleen om de snavel geen vogel zou nemen. Je weet niet wat je mist. Het is super gezellig om je heen, ze zijn altijd blij om je te zien. Komen lekker bij je zitten, kusjes geven, knuffels halen. Als jij een keer met een super tamme valk in aanraking bent geweest, dan weet ik zeker dat je er wel eentje wil.
Ik woon in zwolle, maar als het niet te ver rijden voor je is, kan je altijd hier een keer langs komen, om 1 van de 11 valkjes te aaien hahaha. Eerst zal het even angstig voor je zijn, maar dan weet ik zeker dat je het pr8ig vindt.

Groetjes Angelique
[/shadow]

ziralioness

Hoi allemaal!

Bedankt voor het aanbod Angelique, helaas woon ik helemaal in Groningen en heb ik geen vervoer... dus dat zal helaas niet gaan. :( Maar ik ben zeker van plan om even langs te gaan bij mensen met tamme valkjes om te zien hoe ik het dan vind en of ik dan nog bang ben. :)

Saskia, ik hoop dat ik net als jij mijn angst zal overwinnen of vergeten... Ik zou echt graag een valkje willen... :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

demi

hoi diane

ik hoop echt dat je over je angst heen komt want een valkje is echt zo mooi!! echt waar ze zijn slim ondeugend en lief!!!

groetjes diana ;)

Stijn dc

hello diane

toch jammer dat je geen vogeltjes zou nemen uit angst voor hun snavel!! ik was in het begin ook bang voor hun snavel, maar nu heb ik de mentaliteit van: pijn gaat over!!
maar je moet je mss is laten bijten om te voelen dat het niet zon pijn doet

byeeee

Lique

hehe, nou niet om je bang te maken hoor, maar sommige valkjes kunnen toch echt wel heel hard bijten, ik heb het zelf ook meegemaakt met K.C. Hij beet mij ooit een keer, maar wel tot bloedens toe.
Maar de anderen zouden het niet wagen om mij te bijten. Maar misschien komt dat ook wel, omdat ik er ook absoluut niet bang voor ben.
Want ze voelen dat wel aan hoor.

ziralioness

21 mei 2003, 02:38:36 #9 Last Edit: 21 mei 2003, 02:38:48 by ziralioness
Dat is inderdaad zo.
Ik ben een keer flink gebeten door een Kaketoe... Ik denk dat een valkje niet meer pijn zal doen dan dat en de pijn is ook zeker het probleem niet. Meer de angst voor de beet zelf. Ik ben enorm pijnbestendig!

P.D.

Hoi Diane,

Ik moest ff van vrouwtje doorgeven, dat dat wel heel wat harder is, als een beet van een valkje. Neem mij nou. Ik heb nog nooit iemand gebeten.
Ja natuurlijk wel eens van mij af gesnauwd, maar dat mag ook. Maar een kaketoe hoeft niet eens kracht te zetten voor een beet, en wij, valkjes wel.

ziralioness

P.D je bent lief. Ik hoop dat ik net zo'n lief valkje als jij tref... zeg je vrouwtje maar je een extra kriebel te geven. :)

Diane

Kolkkie

Hoi Diane,

Mijn grasparkietje Witje bijt mij nog harder dan mijn valkjes. Ik moest haar net ff verplaaten naar een andere kooi omdat ik de tralies van de andere kooi ga doen. Het doet mij nu nog zeer. Je zag echt 2 van die afdrukjes van haar snavel in mijn hand staan.
Als je een tamme valk hebt, bijten ze echt niet hard. Zelfs Einstein die niet echt tam is bijt niet hard, zelfs als ik haar vast heb, en Coco doet mij al helemaal geen vlieg kwaad.
En als ze toch iets bijten betekend het wat. Ik zou het gewoon doen. Ik dacht ook dat ze hard zouden bijten, maar dat valt reuze mee.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

luukluuk

die van ons bijt ook helemaal niet ,zelfs mijn zoontje van 2 niet hoor !
ik denk als je een jonkie neemt hem hem zelf helemaal tam gaat maken jullie gewoon vanzelf aan elkaar gaan wennen ,
het is jammer ik woon in Utrecht ,anders mocht je ook bij kiki komen kijken hoor  ;D
groetjes Margot en kiki