8 mei 2025, 08:58:43

in de  rui

Gestart door luukluuk, 21 mei 2003, 15:56:46

« vorige - volgende »

luukluuk

ik heb een vraagje ons valkje is in de rui ,maar nu zie je dat zijn nieuwe veren donkerder zijn is de kleur na  elke rui anders ? of heeft dit ook met de leefdtijd te maken ,ik weet nl niet echt hoe oud onze is er is toen 1 jaar gezegt ?
groetjes Margot en Kikki

Karin

Na de eerste rui krijgen ze hun "volwassen kleur". Misschien dat je valkje dus wat jonger is dan 1 jaar. Volgens mij ( maar verbeter me maar als het niet klopt  ;D ), blijft de kleur daarna gewoon na iedere rui gelijk.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

luukluuk

je ziet bij haar echt dat de nieuwe veren donkerder zijn ,dus als ik het goed begrijp is dit pas haar eerste rui !
kan je trouwens wat kopen dat ze sneller door de rui heen helpt ?
hoe vaak zijn ze in de rui ?,eens per jaar toch ? is het niet zo als bij honden in het voorjaar en najaar ?
groetjes Margot en kiki

Kolkkie

Hoi Margot,

Je zou wat vitamines in het water kunnen doen, en eivoer verstrekken. Ook kan je ter bevordering van de veergroei je valkje eens natmaken. Het beste kan je het doen met een plantenspuit op de nevelstand. Denk dan wel aan de aan het tijdstip dat je het doet, want een valk moet nog kunnen drogen en zich gepoetst hebben voor het donder wordt.
De temp. van het water is ook belangrijg, nl. niet te warm en niet te koud.
Coco en Einstein zijn bij mij 2 keer per jaar in de rui. En de tijd kan ook varieren. Coco en Einstein waren vrij vroeg meet ruien dit jaar.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006