3 augustus 2025, 16:01:05

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

Hallo,

he Wendy heb bij jou ook al gereageerd. Maar wil je veel sterkte wensen deze week de laatste loodjes.
houd vol hoor!!!!

Bij mij gaat alles zijn gangetje behalve dat ik op het moment een pestvalkje aan mijn arm heb hangen (Chico) ze wil perse een de knoop van m'n trui hangen :(.
Ze hebben net weer netjes wacht gewisseld dat gaat voorbeeldig ik ga zo weer verder met het schoonmaken van hun kooi. (even koffie break)

gr Esther

Caroline

Begin  nu wel heel erg benieuwd te worden naar de eventuele donsjes.  :D

En jij??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

Hallo,

Ja ik word wel heel nieuwsgierig, maar daar in tegen heb ik steeds wat minder hoop.
En dan lees ik weer bij Nel en krijg helemaal de kriebels.

gr Esther

Ozzie

Hoi Esther,

bedankt en: spannend hoor, ik ben heel benieuwd of er wat uitkomt. Ik kom van de week nog ffies bij je neusen.

Bedankt nogmaals en succes,

liefs Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Riny

Citaat van: valkchico op 12 maart 2006, 13:30:38

Ja ik word wel heel nieuwsgierig, maar daar in tegen heb ik steeds wat minder hoop.
En dan lees ik weer bij Nel en krijg helemaal de kriebels.

Hoy Esther
Daar hoef jij niet de kriebels van te krijgen.
Ieder koppel is anders.
Gewoon proberen rustig te blijven.
Want of je het gelooft of niet ,de valkjes voelen het feilloos aan.
Voor wanneer waren jou eitjes uitgerekend?
Groetjes Riny :D

valkchico

Hallo,

HAllo Riny wij zijn ongeveer 14 maart uitgerekent. Ik weet het niet precies omdat er een eitje kapot was gegaan er van uitgaande dat dat het eerste eitje was de 14e.
Ik houd het wat ruimer en verwacht deze week dat er wat gebeurt ;D.
Als er niets uit de eitjes komt stoppen ze toch gewoon zelf met broeden (dus als de uitkomtijd voorbij is)??

Chico is vandaag erg aanhankelijk gebleven zelfs bij Ruud,die er gek van word ;D.
zelfs bij het voor bereiden van het eten >:(.Heb haar wel tig keer terug gezet. En zoals het hoort wint de aanhouder en bleef ze uiteindelijk uit de keuken :P.

gr Esther

Riny

Hoy Esther
Het ene valkje gaat eerder van het nest af als het andere.
Laat de eitjes ,als ze niet kapot zijn, maar gewoon liggen als de tijd om is.
Ze geven het vanzelf wel een keer op.
En je weet ook niet precies wanneer ze zijn gaan broeden.
Als het werkelijk het eerste eitje is wat kapot is gegaan komen er ook weer 2 dagen bij ,voor dan het eerste jong geboren wordt.
Ik duim voor je .

valkchico

Hallo,

we laten moeder natuur maar haar werk doen. Ik weet dat het laatste ei geledg is op 1 mrt dus ik laat het maar op zijn beloop. En als ze op 1 april nog zitten plaats ik wel een bordje dat het tijd word om te stoppen voor het masker ;D.

Komen de eitjes eigenlijk ook twee dagen na elkaar uit? of gaat dat gelijkmatiger dan het leggen?
Want dan heb je best een groot leeftijdsverschil in 1 nest als je een groot nest hebt dan.

gr Esther

Riny

Hoy Esther
De eerste 2 eitjes komen meestal daags na elkaar uit,dit heeft ook te maken met wanneer ze zijn begonnen met broeden.

valkchico

Hallo,

even een nest update :).
Er is gister 1 eitje kapot gegaan ik heb het open gemaakt en dit was het niet bevruchte eitje.
Ik heb de rest bekeken en houd het er op dat er nog 1 eitje een klein kansje heeft maar de andere twee ook niet.
Ik laat ze voorlopig maar gaan. Als ze stoppen is het ook goed.

Vanmorgen lekker lauw water neer gezet en daar hebben Chico en Nuvola greetig gebruik van gemaakt. En aangezien het voor Nuvola de eerste keer was heb ik het toch maar even op de gevoelige plaat vast gelegd.

Nuvola zat bijna te slapen

van boven kijk ik neer op een waterhoentje ;)

Chico is helemaal doorweekt :D.

een nog beetje natte Nuvola

met een stukje druiventak in haar snavel

gr Esther

Monky

Hi Esther,
Jammer van het eitje. Laten we hopen dat die andere wel uit komt.

Wat een lieve foto's. Je ziet ze gewoon volop genieten  :-*

Groetjes,
Monky

imv

Hoi,
Als ik zo de foto's van jou wie dan heb ik zelf óók zin om in bad te gaan  ;D. Ze zien er zo gezellig uit warm uit!

Groetjes,
IRene

ps Houd jij je hoofd nog een beetje boven water?

Caroline

Hoi hoi!!

Wat een heerlijke foto's heb je weer gemaakt.

Balen van het eitje maar gelukkig niet bevrucht, het was natuurlijk erger geweest als een bevrucht eitje voortijdig was beschadigd.

Hoe is het verder met je, zie je overal nog een beetje een eind in??

Liefs Caroline 

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

Hallo,

vandaag alweer een hoop te regelen :(. Ik had eigenlijk verwaacht dat ze zouden stoppen met broeden,maar ze stoppen nog niet  :-\.

Vanmorgen kwam Chico van de eitjes af en dan gaat Nuvola achter haar aan vliegen. vloog Chico tegen het plafond met haar koppie :(. De veertjes vlogen in het rond heb nu een skinhead vogeltje :-X. Er kwam geen bloed bij kijken gelukkig en ze heeft ook nergens last van maar ziet er wel wat bloot uit ;D.

Met mij gaat het redelijk ik loop op de automaat (wel met lange tenen).Hebben weer gesprekken op school gehad over joost en hij gaat i.p. naar vmbo-gl (insula).Nu hopen dat ze er daar mee eens zijn.
Volgende week weer gesprekken Bas. pppffff zo af en toe......
Vanmiddag happen voor mijn tandjes ;D.
morgen ga ik mee daar het beverpad in de bieschbos met klas van Pim. Dan ben ik morgen dus bijna helemaal niet thuis.
tussen de mid logo en 16.30 fysio met Pim.
Was het weer even. Ik zal vandaag foto maken van mijn kojak.

nu kijken of ik weer telefoon kan krijgen ::)

gr Esther

Caroline

Jeetje wat een leventje heb jij ook hè, ik voel zo met je mee.

Wat houd de school van Joost precies in?? Is dit de 2 de oudste??

Je schreef in mijn dagboekje over een kindertijdschrift, i.v.m. Pim maar helaas kan ik dit niet lezen, ik heb die tijdschriften niet.  Hoe gaat het verdermet Pim, lukt het hem omeen beetje mee tekomen??

EN volgende week weer gesprekken over Bas, gaan die ook over schoolproblemen??

Nou meid, heel veel sterkte, geniet morgen een beetje van je uitje op het beverpad, en ik ben heel erg benieuwd naar de foto's van Kojak. Hihihi!!

Gelukkig geen bloed of andere problemen.

Liefs Caroline  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.