5 mei 2025, 06:44:14

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

Caroline

;) Veel plezier, en tot straks dan maar, met foto's, hihi!!

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

hallo,

We zijn net thuis ppff toch wel een eind hoor.
Nuvola zit helemaal bij te komen in  de kooi heb haar/ham even thuis laten rondkijken en laat het nu even rusten want ander half uur in een doosje :-\.

Bij Jura was het mijn ogen uit kijken ;) Wat een hoop valkjes en wat een schatjes zitten ertussen. Heb ook de ouders gezien van Nuvola,maar daar is ze/hij niet door uitgebroed ze hebben het eitje in de steek gelaten en is dus door een pleeg gezin groot gebracht. :)
Als het goed neemt hubbie zo een camera mee waar ik wel normale foto's mee kan maken in het donker. Dus de foto's laten nog even op zich wachten maar ze komen en anders zeker morgen als het licht is ;D.
nu even snel wat eten naar binnen werken want de innerlijke mens begint te protesteren ;)

Maar ben helemaal happy ;D

Petra en Cheeky

Van harte meis met je prachtige nieuwe valkje NUVOLA!
Het klinkt echt schitterend, dus als ze/hij er ook zo uitziet bij jou in de kooi! Ben heel benieuwd naar foto's, maar geeft eerst maar aandacht aan je valkje, wij komen vanzelf wel weer!

Liefs
Peet

Mariska

22 oktober 2005, 22:01:11 #93 Last Edit: 22 oktober 2005, 22:05:03 by Mariska
HEEL VEEL GELUK MET

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ozzie

GEFELICITEERD MET NUVOLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;D :D ;) :) jOEPIE ZE IS ER!!!!!

Ja leuk he bij Jura, ze hebben er zoveel en zooo lief allemaal. Maar natuurlijk had je alleen oog voor Nuvola  :)

Ik wens je veel succes en geniet lekker van haar! Ik kom morgen weer ff bij je kijken!!!

Groeten, Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

valkchico

hallo,

We hebben heel rustige nacht gehad. Heb Nuvola wel voorgesteld aan Chico en Paco dit ging vlekkenloos er is geen ongetogen woord gevallen ;D.
Ze bleef gister bij thuiskomst zo stilletjes zitten dat ik haar toch maar even bij de andere onder in de kooi heb gezet en waar ze dus ook gelijk ging eten  :).Dit kan ze wel hebben omdat ze niet echt een dikkertje is. Na de maaltijd heb ik haar weer in haar eiegen kooi gezet omdat ze toch wat onrustig werd in de grote kooi. Ze heeft rustig geslapen. En vanmorgen voordat ik ze heb verschoont heb ik haar weer even bij Paco en Chico gezet om te eten dat gaat heel goed. Ze eet voornamenlijk trosgierst maar heeft ook al even in de grote vogelvoerbak gesnuffeld ;).
Hubbie natuurlijk camera vergeten ( >:( de hele week al  >:()
Dus met mijn huistuin en keukencam deze maar gemaakt.

ze eten echt als volleerd tafelgasten ;)

Hier zit Nuvola op de lamp aan de ontbijdtafel.(hij staat uit hoor anders gat ze zo staan huppen)

Paco probeert toch wel wat te imponeren even de vleugels wijd en raar staan huppen met een korte kreet ;).

Paco komt toch maar even de cam van dichtbij bekijken,maar daarna weer snel terug naar de trosgierst.

Toch steeds wat dichter naar elkaar toe ;D

Het is best grappig om te zien dat terwijl Paco altijd Chico op een afstandje houd hij Nuvola wel dichtbij laat komen.
Chico vind het wel best maar die ziet ons meer als vriendjes dan Paco geloof ik ::)
Het gaat dus heel goed Nuvola zit nu even te rusten in haar eigen kooi.
Ze mag wel steeds even bij de andere twee maar ze weet nog geen raad met de kooi dus laat ik haar slapen in de kleine kooi. Misschien als ze wat serker is dat ze beter weg weet in de grote ???.

tot later  een heel gelukkige Esther

p.s. ik noem Nuvola voor het gemak maar een haar/zij om nou de hele tijd zij/hij te schrijven schiet ook niet op ;)

DANK  JULLIE WEL :-*

Mariska

Hoi Esther,

Nou dat ziet er goed uit.
Zelfs samen bij het trosgierst met Paco :o ;)
En het is best goed mogelijk dat hij meer in Nuvola ziet als in Chico.
Ik ben in ieder geval heel blij voor je.
En hoe was het verder bij Jura?
En met wie had jij stiekem gezoend?
Met Ozzie zeker, dat is zo'n lekkere kusser :-* ;)
Hij kan ook heel mooi fluiten.
Ik dacht gisteren nog aan je, toen jij bij Jura en Herman zat heb ik een mail naar hun gestuurd met leuke foto's.
Dat vinden ze leuk.
Nou we horen het wel weer van je!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Petra en Cheeky

Nuvola is vast ook een zij, met zo'n mooie mysterieuze naam!
Leuk dat de andere valkjes zich niet agressief tegen haar gedragen en haar gewoon rustig accepteren! Da's altijd fijn, als de rust maar in de kooi blijft! En af en toe happen naar elkaar, hoort er gewoon bij, zolang het maar geen oorlog wordt!  Je moet trouwens nog wel even Nuvola in je onderwerpnaam zetten, het staat zo kaal Chico onze lutino en Paco.... ! Dan voelt ze zich helemaal thuis!  ;) ;D

Groetjes,
Peet

Mariska

Hoi Esther,

Daar ben ik weer!
Jura (nou Herman eigenlijk) kan jou waarschijnlijk wel vertellen hoe groot de kans is op een man of pop.
Bij mij was het ook zo goed als zeker dat het een pop was.
Albinomannen kweken schijnt ook niet zo eenvoudig te zijn.
Vraag me niet waarom?
Zover ben ik ook nog niet doorgeleerd ;D ;)

Groetjes Mariska

Ozzie

23 oktober 2005, 15:02:38 #99 Last Edit: 23 oktober 2005, 22:34:27 by Ozzie
Hallo Esther,

wat leuk om de eerste belevenissen van "Nuvola en Co" te lezen en de foto's te zien. Goed ook dat ze toch al eet, Rocky at bij mij de eerste dag niks. Maar goed, zij had ook "rolmodellen" bij haar in de kooi he?  ;)

Leuk, en blijf lezen want ben erg benieuwd hoe het gaat!

Succes en groeten, Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

valkchico

Hallo ,

heb gelijk geluisterd Petra!!

Is een goed idee Mariska zal het in de mail vragen ben van plan om morgen ook wat foto's te sturen en even te zeggen dat het hartsikke goed gaat.

De rust in de kooi blijft sinds vanmiddag zit Nuvola op de onderste stok in de kooi ze gaat nog niet hoger maar daarom komt Paco maar wat lager zitten ;)

Nuvola heeft ook even voor het raam gezeten.(zonder rode lamp) ze vond het wel een beetje eng maar ze is echt niet snel bang.

Chico bezig met het proberen om een gedroogde boterham te verorberen .(vind ze leuk ;D)

Paco is echt het eetmaatje van Nuvola

Zit nu alleen te dubben of ik Nuvola vannacht in de grote kooi zal laten slapen of toch nog maar even appart ???
iemand een sugestie?
Het viel me vandaag op (in de ene zonneschijn die scheen) dat Chico steeds meer gele veren terug krijgt in de rui.
Ze blijft nog wel jeuk houden af en toe gaat ze ineens staan wapperen met staart en vleugels met een kleine schreeuwpartij erbij. Heel leuk als ze net op je schouder zit ;)

gr Esther

p.s. zien eten is eten zei Jura tegen mij. mmmm nu weet ik waarom ik te veel kilo's heb ;D

Mariska

Hoi Esther,

Zou ik zeker doen die mail sturen.
Ze hoort graag hoe het gaat.
Ik bel altijd even de volgende dag, maar nu ze me beter kent heb ik van de week na 2 dagen een uitgebreide mail gestuurd met foto's.
En Herman kan je zeker vertellen hoe groot de kans op een pop is. Ja of niet, want als het familie van Kaily is weten ze er misschien niet veel van. haar ouders zijn aangekocht en hebben ze nog geen kleinkinderen van.
Maar vraag het maar gewoon.

Groetjes Mariska

Petra en Cheeky

Wat een lieve foto's van Paco en Nuvola aan de trosgierst en Chico met de boterham en Nuvola voor het raam!

Hoezo je zinnetje "heb gelijk geluisterd, Petra?"? Misschien ben ik een beetje blond, maar ik weet even niet meer waar het bij hoort? Je onderwerp is nog niet aangepast, dus dat is het niet.... spannend...!

Groetjes,
Peet

valkchico

hallo,

uuhh Petra nee hoor ik ben hier de hooooog blonde had wel nieuwe titel getikt maar niet opgeslagen :-[ :-[

weltruste allemaal Esther

Caroline

Lieve foto's!!  :D

Groetjes van Caroline  :)

PS. het is gelukt hoor, je onderwerp is veranderd, hihihi  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.