3 mei 2025, 09:33:39

bloedend vleugeltje

Gestart door woodstock, 7 september 2005, 19:45:43

« vorige - volgende »

woodstock

hallo,help,

heb sinds 3 weekjes n valkje,ik heb haar toen n vleugel laten knippen om haar makkelijker tam te krijgen.
nu was ze vanmiddag aan die geknipte vleugel aan t bloeden ze zat er ook telkens met de snavel aan.
het bloeden is nu gestopt,t is gestold.
moet ik  toch iet mee doen.
hoe komt dat doet t pijn omdat ie weer wat aan t groeien is ofiets.
????????????????????????

Rianne

Misschien heeft ze haar vleugel wel gestoten en bloed het. Ik zie het hier wel eens bij m'n albino, die is soms zo wild. Het bloed dan aan de schouder.

woodstock

t kan dus een kwaad verder,kunnen ze eigenlijk ook gestoken worden door mugge,ondekte gisteravond veel muggen in de kamer.

Rianne

Dat weet ik niet, muggen komen wel op lichaamswarmte af maar of ze valkjes echt kunnen prikken... ???
Als het verder niet blijft bloeden denk ik niet dat het kwaad kan. Trekt of pulkt je valkje aan de plek?

woodstock

af en toe zit ze er nog aan ja,maar t bloedt niet meer.

~Natas~

Hoi,

Tis ook logisch dat je valkje er aan zit.
Hij zal er best last van hebben, of het doet toch iets van pijn waardoor ze eraan gaan zitten.
Hoe ziet de wond er nu uit dan?
Hou in de gaten of het niet gaat onsteken (rood worden)

Groetjes,

Natas

woodstock

t zijn zo te zien de uiteindes van de afgeknipte vleugels de pennen(of hoe noem je dat) van de vleugel.

lopen hier dus adertjes door ofzo???

woodstock

ze plukt zich wel ns vaker overal,maar ze heeft nergens kale plekjes.er liggen dan allemaal super kleine stukjes(denk)veertjes onder haar.

is dit normaal????

Lin

Hey,

Misschien heb je wel verkeerd gekortwiekt.. Had je het al eens eerder gedaan? De meste mensen kortwieken trouwens hun valkje aan twee kanten anders als ze wil vliegen aaat het helemaal fout.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

woodstock

de kweker heeft woodstock gekortwiekt aan een kant,en dat is al drie weekjes geleden,maar t heeft niet meer gebloed.'
heb t voor de zekerheid met n wattestaafje en wat dettol schoon gemaakt en dat liedt ie gewoon toe.
dus het gaat goed.

weet trouwens niet of t n hij of n zij is,af en toe wel ns lastig, haha,maar ja.

ik vindt deze site trouwens echt super handig voor zoiets er staat zoveel info op,echt super

Rianne

Hoi,

het is voor een valkparkiet beter om aan 2 kanten gekortwiekt te zijn omdat ze dan beter hun evenwicht kunnen bewaren. Laat het doen door een DA of een ander ervaren persoon. :)

woodstock

ik moet zeggen dat ze niet echt last heeft van haar evenwicht ze is echt superhandig.

zag alleen net na t douchen(had r meegenomen)dat ze aan d'r zijkant,onder de geknipte vleugel zeg maar n kaal plekje heeft,ze plukt daar ook wel.kan ik hier iets aan doen.

ze plukt zich wel meeren liggen konnstand kleine witt veertjes denk ik onder haar.kan ik hier iets aan doen.
is hier iets voor.

hanneke

Lin

Hey,

Zijn die witte donsjes geen jeugdrui? Veel jonge valkjes hebben dat.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

SuzanneS

Wat betreft het bloeden nog, de kakariki van mijn ouders had 2 jaar geleden ineens een wondje aan z'n pootje. Elke keer zat hij er maar aan te pulken dus bloedde het daardoor. Na een paar dagen is het gewoon mooi geheeld dus volgens mij doen ze dat om het schoon te houden ofzo... maar ook omdat het jeukt. Wat ik bedoel; volgens mij kan het niet echt kwaad, ik zou het een kleine week aan kijken als iemand dit met z'n vogeltje meemaakt.

woodstock

hallo

Lin,over die jeugd rui,zou kunnen,ik heb er geen verstand van,maar krijgt ze daar dan ook n kaal plekje van,en wat is het verschil tussen jeugdrui en gewone rui eigenlijk???

grtjs hanneke