3 mei 2025, 22:09:38

Grasje kan ineens niet meer vliegen

Gestart door Ankie, 9 september 2005, 21:17:02

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi allemaal

Toen ik vanavond mijn vogels ,2 grasjes en 2 valkjes,
uit hun kooien liet  ,zag ik  dat 1 van mijn grasjes problemen heeft met vliegen. Hij probeerd het wel maar
het is net of hij geen kracht heeft in zijn vleugels en het richtingsgevoel kwijt is. Hij is flink in de rui ,eet en drinkt goed en maakt verder ook een goede indruk. Wat me ook opviel is dat het lijkt alsof zijn ene vleugel korter is dan zijn andere.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?

Groeten van Ankie

Lin

Hey,

Zijn de veren gewoon niet uitgevallen door de rui?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ankie

Hoi Lin

Daar heb ik ook wel aan zitten denken ,maar ik heb al heel lang grasjes en ze zijn regelmatig in de rui ,maar hebben nog nooit daardoor problemen gehad met vliegen.
Ik hoop wel dat het zoiets is ,want dan is het snel weer over.

Groet van Ankie

Kirsten

Hoi Ankie,

Ik denk inderdaad ook de rui, kijk het even aan en als je het niet vertrouwd kan je altijd feld nog even bellen,. Zorg in ieder geval voor wat vitamine als je het gevoel hebt dat ie het wat zwaarder heeft,. De rui kan voor vogels echt zwaar zijn.
Je zou ook wat extra lijnzaad door het voer kunnen doen, schijnt ook goed voor de rui te zijn,.en in het algemeen voor de bevedering.

Succes,
Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ankie

Hoi Kirsten

Dank je wel voor de tip.
Ik ga vandaag gelijk lijnzaad halen en zal het door het voer doen.Als het erger wordt of ik vertrouw het niet zal ik zeker
Feld bellen.

Groet van Ankie