Punky en Minggu krijgen weer een nestje

Gestart door Kolkkie, 6 september 2005, 09:50:22

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Ik heb Punky en Minggu weer bij elkaar gezet in de kooi met natuurlijk een broedblok eraan.

Ze hebben een aantal maanden rust gehad omdat ze beiden erg waren afgevallen en tenslotte kwam de rui ook nog eens om de hoek kijken.
Om dan te gaan kweken leek mij een slecht idee.

De laatste tijd waren ze al regelmatig aan het paren in de kamervoliere, maar omdat er geen nestgelegenheid was, kwamen er geen eitjes.

Nu ze beiden uit de rui zijn hebben ze er denk ik erg veel zin in.
Toen Punky het broedblok zag, ging hij meteen opgewonden geluidjes maken.

Vrijdagavond heb ik de kooi gereed gemaakt en heb ik Punky en Minggu in de kooi gezet.
Als snel zaten beiden in hun nieuwe broedblok.
Zaterdagmorgen was het meteen al BINGO. Een hoop gepiep en kippetje zitten van Minggu en daarna de beroemde 18+ activiteit.
Vaak doen Punky en Minggu het vroeg op de ochtend en wat later in de middag.

Als het goed is kan het eerste eitje aan het einde van deze week verschijnen in het blok.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Rianne

Gerda

We wachten allemaal in spanning af!!!

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Mariska
Vinden Punky en Minggu het wel goed dat jij hun hele sexleven aan ons doorverteld?
Hopelijk krijg je mooie jonkie's.
Groetjes Riny :D :D :D

~Natas~

Hoi Mariska,

Wat spannend allemaal.
Ben erg benieuwd wat voor mutatie eruit komt.
Succes ermee en ben erg benieuwd.

Groetjes,

Natas

Carin

Hoi Maris,

Je vertelde het zondag al, maar het blijft super dat je weer jonkies krijgt!

Hoe is het trouwens met je? Al een beetje opgeknapt nu?

Groetjes Carin en dr vogelclub

Andrea

Hoi Mariska,

Weer dikke 18+ activiteiten daar. ;D Ik heb ze bezig gezien afgelopen zaterdag en als ze zo zijn doorgegaan van de week, kun je idd snel eitjes verwachten. Leuk hoor.
Ik heb gister het blok bij mij verwijdert. Ma had toch geen aandacht bij de (nep) eieren meer en Pops slaapt nu op de stok. Maar vanmorgen waren er bij mij ook weer 18+ activiteiten. Zucht... Ik hoop dat ze geen eieren op de grond gaan leggen, want ik vindt het voorlopig wel even goed geweest, aangezien ze net een nestje hebben gehad. Maar zij denken er anders over ::)

Ik ben benieuwt wanneer er eitjes zijn bij Punky en Minggu 8)

Was je ziek of zo?

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

8 september 2005, 16:19:04 #7 Last Edit: 8 september 2005, 16:22:23 by Kolkkie
Citaat van: Riny op  6 september 2005, 18:50:36
Vinden Punky en Minggu het wel goed dat jij hun hele sexleven aan ons doorverteld?
Hopelijk krijg je mooie jonkie's.

Citaat van: *Natas* op  6 september 2005, 22:02:56
Hoi Mariska,

Wat spannend allemaal.
Ben erg benieuwd wat voor mutatie eruit komt.
Succes ermee en ben erg benieuwd.

Hoi Riny en Natas,

Bij mij komen er wildkleurtjes en lutino's uit. En als het meezit ook iets met Cinnamon, maar dat is nog even afwachten allemaal.
Het kunnen Cinn. lutino's worden of cinnamons.
Het is nl. niet helemaal duidelijk hoe het met de split cinnamon van Punky zit.
Dat is afhankelijk van X1 en X2.
Maar daar kom ik in verloop van tijd vast wel een keer achter :D.

En wat het sexleven betreft, het lijkt hun geen bal uit te maken :P ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

Citaat van: Carin op  6 september 2005, 23:16:22
Hoi Maris,

Je vertelde het zondag al, maar het blijft super dat je weer jonkies krijgt!

Hoe is het trouwens met je? Al een beetje opgeknapt nu?

Groetjes Carin en dr vogelclub

Hoi Carin,

Ik vind het idd super dat er weer jonkies aan zitten te komen. Punky zat al zo vaak in de richting van het blok te kijken en als ik het blok eens aan de kant schoof (stond op de grond), gaf hij een heel piepconcert.
Nu zitten ze er beiden regelmatig in en ze verdedigen de kooi erg fel.
Zelfs Yoshi, hun bloedeigen jong, kan niet meer bij hun in de buurt komen.

Ik ben verder weer opgeknapt. Zondagavond lag ik echt helemaal plat en ik ben vandaag weer aan het werk gegaan.
Vanavond ben ik er ook weer op trainen, dat luie, zieke zweet eruit werken :D.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

10 september 2005, 09:21:28 #9 Last Edit: 13 september 2005, 16:32:39 by Kolkkie
Hallo allemaal,

Vanmorgen vroeg is het eerste eitje gelegd, precies een week nadat ze hun eerste 18+ activiteit hebben gehad.

Zowel Punky als Minggu zitten er al fanatiek op te broeden.

Ze hebben nu een groter broedblok tot hun beschikking, maar ik heb het gevoel dat ik gewoon hun oude had kunnen gebruiken.
Ze zitten nl. beiden in een klein hoekje te broeden.

Hier de data met de waarschijnlijke uitkomstdat, mits de eitjes natuurlijk bevrucht zijn.

1ste ei, gelegd op 10-9, verw. uitkomst 28-9
2de ei, gelegd op 11-9, verw. uitkomst 29-9
3de ei gelegd op 13-9, verw. uitkomst  1-10

Groetjes,

Mariska

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kolkkie

Hallo allemaal,

Punky zit hier bijna de hele buurt bij elkaar te fluiten van geluk ;D.

Ik heb net even een foto gemaakt van Minggu op het eitje :).

Hier de foto :).

Groetjes,

Mariska

Lin

Hey Mariska,

Ik ga je zeker weer volgen. Hartstikke leuk! En mooi groot broedhok heb je ik zie wel eens anders  ::)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carin

Heey Maris,

Super dat je eerste eitje weer gelegd is!! Ik ga het zeker volgen! ;)

Morgen ballen tegen Wilp, ik zie je dan!

groetjes Carin en vogeltjes!

Kolkkie

Citaat van: Lin op 10 september 2005, 15:46:56
Hey Mariska,

Ik ga je zeker weer volgen. Hartstikke leuk! En mooi groot broedhok heb je ik zie wel eens anders ::)

Groeten, Lin

Hoi Lin,

Dank je ;).

Mijn eerste blok vonden sommigen een beetje aan de krappe kant, dus heb ik besloten om er zelf 1 in elkaar te timmeren.
Uiteindelijk heeft mijn vader het gedaan, hij was er al aan begonnen eer ik eraan kon beginnen.

Hij is inmiddels al flink verbouwd door dit stelletje slopers. Zo blijft er weinig van over haha ;D.

Groetjes,

Mariska