Punky en Minggu krijgen weer een nestje

Gestart door Kolkkie, 6 september 2005, 09:50:22

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Punky en Minggu waren net een het wipwappen dus heb ik een foto kunnen maken van het eitje.

Wat ik zo prachtig vind aan Minggu is dat ze boven het toilet haar megaflats laat vallen.
Ze wil nl. niet in de kooi poepen.
Als ze moet zie ik een duidelijke bobbel verschijnen en Minggu loopt dan ook erg zenuwachtig over de stok heen en weer.
Ik haal haar dan uit de kooi vandaan en houd haar snel boven de wc.
Vervolgens doet ze wat ze moet doen en dan zet ik haar weer in de kooi.
Zo zijn wij allebei weer blij, de kooi blijft zo een stuk schoner en ook het vieze luchtje zit dan niet in mijn kamer.

Hier nog de foto van het eitje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lin

Hey,

ik blijf het een apart verhaal vinden dat dat gebeurt, erg handig!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Henry

he mariska

nou ik weet van wie je valkje dat heeft gekregen lol.
ik denk dat ze het hebben afgekeken toen ze bij paul op vakantie waren en het hebben afgekeken van kleintje ;D

henry

Kolkkie

Hoi Henry,

Ik weet niet of kleintje er toen al was hoor bij Paul.

Het zal denk ik wel in de familie zitten haha.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

aad

hoi Mariska

aha broertjes en zusjes in de maak hahaha
we houden het in de gaten hier ... op dit moment Luuk het aan de brabbel in het raam .. en misschien WIL ik het .maar dacht van de week echt het zogenaamde bouwvakkersfluitje te horen  ::)

Groetjes aad

Andrea

Leuk joh, al een eitje! Minggu en Punky zullen het wel weer druk krijgen. Maar kleintjes op komst is altijd leuk. Ik ben benieuwt...

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Aad,

Ik heb hier ook een brabbelkont in de vorm van Yoshi. Die zit ook veel te brabbelen, maar verder is Yoshi nog aardig stilletjes.
Wel is ie nu in de rui, dus ik hoop dat er wat grotere verenpennen uit gaan vallen zodat ik het toch een keer zeker kan weten wat Yoshi nou is.

Groetjes,

Mariska

Gerda

Hoi Mariska,

Toen ik dat las van keurig poe[en op de wc, moest ik ook meteen aan Kleintje denken. Het blijven zusjes, dus...
Of Paul heeft ze goed opgevoed. Dat heeft ie bij Grisha vergeten. Het is een lekkere kroelkont, maar het maakt haar niets uit om je daar ook iets voor terug te geven. Een mooi gedraaid drolletje  :P :P

Ik blijf het volgen hoor.
Groetjes Gerda

Petra en Cheeky

Ha Mariska,

Wat handig, een valkje dat het zelf aangeeft als het naar het toilet wil... hoe leer je dat aan?  ;D ;)

Enne... mooi broedhok hoor! Een zielig eerste eitje? Daar moeten nog meer bij!  :P

Groetjes,
Petra

Kolkkie

Hoi Petra,

Ik heb het haar niet aangeleerd hoor, dat deed ze vanzelf.

Als ze heel nodig moet, dan gaat ze heel zenuwachtig doen. Dan neem ik haar mee naar de wc en voila :P.
Ik heb het gewoon eens geprobeerd nadat ze eerst mijn vloer en muren had ondergepoept.

En het bleek te werken ;D.

Naar mijn idee blijft het ook niet bij het zielige eitje hoor ;). Ik zie alweer een flinke bobbel.
Het 2de eitje verwacht ik dus morgenochtend, of ze moet hem er vanavond nog uit weten te persen.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hallo allemaal,

Het 2de eitje is net gelegd. Minggu was dus vlugger met het leggen dan ik had verwacht.
Mocht het eitje bevrucht zijn, dan zal hij rond de 29ste uitkomen.

Groetjes,

Mariska

Petra en Cheeky

Dat heeft ze dan knap snel voor elkaar.... ze hoorde zeker dat ik 1 eitje wel erg zielig vond...  ;)

Kolkkie

Hoi Petra,

Bij het vorige nestje had ze dit ook al eens gepresteerd. Maar ze zal je vast en zeker wel gehoord hebben ;).

Groetjes,

Mariska

Carin

Hoi Maris,

Super van je tweede eitje!! Ik ben benieuwd hoe groot het nest nu gaat worden!

Over fluiters gesproken, ik denk dat Calimero toch een mannetje is ipv een pop! Hij fluit echt de hele dag door....
Ook wordt hij echt geel. Geel masker en geel over zijn lijf!

Groetjes Carin en de vogelclub

Rianne

Een tweede eitje, spannend! Succes ermee! :)