5 mei 2025, 16:26:57

niezen

Gestart door eer, 29 augustus 2005, 19:11:28

« vorige - volgende »

eer

hoi ik heb een vraagje ik heb 2 valkjes waarvan 1 er 10 weken oud is en de ander 7 weken ik voer ze beide nog pap nu zit de jongste steeds te niezen en heeft steeds 1 oogje dicht. nu lees ik overal druivensuiker geven maar is dat gewone druivensuiker die wij ook eten of speciale en wat kan ik er nog meer aan doen hij zit heel zielig en stilletjes en zo is hij normaal helemaal niet wie geeft me raad dank je wel groetjes erika krokie en micky

saskia_w

ik geef gewoone opgelost in water maar mijn vogels zien volwassen en met handopvok moet je goed uitkijken ze zijn heel kwetsbaar (miscien een berigtje bij handopvok)

groetjes saskia

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

eer

hoi allemaal hier met erika ik heb 2 valkjes van 10 weken en 1 van 7 weken oud die ik nog pap voer.nu zit mijn ene valkje de jongste steeds te niezen en met 1 oogje dicht. ze is niet echt levendig normaal is ze best brutaal maar zit nu maar stilletjes. wou vanmorgen niet eten vanmiddag kreeg ik er 2 spuitjes in en de laatste ga ik zo geven dus ik hoop dat ze eet. nu las ik iets van druivensuiker is dat normale die wij ook eetn of is die speciaal voor valkjes en wat zou ik nog meer kunnen doen wie geeft mij raad groetjes erika krokie en micky

saskia_w

hopelijk weet iemand hiet het. heb je de krop wel 1 keer per dag leeg gehad? ik zou naar de da gaan wel neer een die er veel van weet

groetjes saskia

Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up

Unanswered questions
will catch up to you.
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will finish...

eer

ja kroppen zijn goed leeg maar het probleem is meer dat niezen wil niet dat tie ziek word

eer

hoi allemaal ik heb twee valkjes waarvan er 1 begint te niezen en erg stilletjes is voor zijn doen kan iemand me raad geven wat ik moet doen dank je wel groetjes erika :'(

Targetta

Hallo Erica,

Ik zou er mee naar de dierenarts gaan en goed uitkijken met je andere valkparkiet.

Karin

Zeker naar een dierenarts gaan, meteen morgen, niet afwachten hoor. En zoek er eentje die verstand heeft van vogels.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Annouschka

Hoi,

nou, volgens mij is die dat al hoor, als ie stilzit, bolzit en zoveel niest, ga vandaag nog langs bij de DA want eer een valkje laat zien dat ie ziek is, moet het al heel erg zijn.
Wacht er niet mee af want het kan heel erg snel gaan.  Bovendien zit ie nog op handopfok wat nog een groter risico is dan met een valk die al zelfstandig eet, ik heb het hier zelf gehad vorig jaar met Solo, gelukkig kon ie weer naar de kweekster toe want hij wou ook niet meer eten en had dus een luchtwegeninfectie, hij is heel erg ziek geweest, bijna was ik hem kwijt maar dankzij haar goede zorgen is hij nog steeds bij mij.

groetjes

Karin

Eer, je hebt dezelfde vraag op 3 verschillende plekken op het forum gezet, dus ik heb ze even alle 3 samengevoegd, zodat het overzichtelijk blijft, anders wordt het zo'n rommeltje  ;D Nu heb je ook alle antwoorden bij elkaar.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eer

hoi allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. nou ik ben vandaag gelijk naar de dierenarts gegaan en ze heeft een longontsteking :'(.ik heb een kuurtje voor 14 dagen wat ik 1x per dag moet geven, als ze het tot vrijdag zaterdag uit houd dan komt ze er door heen duimen jullie voor me want ik wil der niet kwijt. dank je wel en allemaal een dikke kus groetjes erika krokie en de zieke micky

eer

Citaat van: Karin op 30 augustus 2005, 18:16:20
Eer, je hebt dezelfde vraag op 3 verschillende plekken op het forum gezet, dus ik heb ze even alle 3 samengevoegd, zodat het overzichtelijk blijft, anders wordt het zo'n rommeltje  ;D Nu heb je ook alle antwoorden bij elkaar.

Groetjes, Karin.dank je wel karin heel erg tof van je ik heb in het forrum gemeld wat er was met mijn valkje dus je leest het daar wel groetjes

saskia_w

hoe gaat het met je valkje?

groetjes saskia

Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up

Unanswered questions
will catch up to you.
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will finish...

eer

hoi saskia wat aardig dat je er om vraagt, nou het ging wat beterder maar vanmiddag had ze het weer heel erg benauwd en ben ik weer naar de dierenarts geweest waar ze een peniciline injectie heeft gekregen. ze zit gewoon naar adem te happen ik vind het zo zielig. ik hoop zo dat ze het red.ze eet wel goed maar zit af en toe heel bol op de grond. en een poosje later is ze weer druk aan het doen en aan het spelen. dat begrijp ik dus niet.misschien weet jij daar over meer?
ik hoop dat ik je weer lees vind ik wel leuk . en vertel eens wat meer over jou valkjes hoe jij het allemaal doet met ze .misschien kan ik nog wat van je leren dank je wel groetjes erika

saskia_w

ik had 2 handopvok valkjes maar ze hadden een darm bakterie
ofzo en zijn dood gegaan  :'(  :'(  :'(  ze haden dat bij de kweker al en die bood een nieuwe aan maar dat wou ik niet
ik wil geen handopvok meer

groetjes saskia

Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up

Unanswered questions
will catch up to you.
Don't go...