Timmio en Alanya zijn er! fotos/filmpjes bij mandy

Gestart door Lin, 26 augustus 2005, 18:59:56

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Lin
Wat een gedoe midden in de nacht bij jou?
Maar je hebt een prachtige fotoreportage gemaakt van al je valkjes.
Ik hoop echt dat al je dromen uitkomen.
groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Lin,

Heerlijke foto's!!!
Wat een knappertjes allemaal.

Deze van Yasuo is echt geweldig. Hij kijkt zo superslim uit zijn oogjes!!!

Ja dat was geen verslag van een rustig nachtje slapen. Hopelijk gaat dat vannacht beter!!

Groetjes Gerda

Caroline

Ho Lin,

Over 2 weken alweer een ei!!  :o :o

Spannend!! En niet te veel albino's en lutino's hoor, heel veel Grisha's!!  ;D

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Leuke foto's en filmpjes weer! :) Heb je wel een lichtje branden 's nachts? Dat helpt hier enorm!

Lin

Citaat van: Ankie op  2 december 2005, 18:23:01
Hoi Lin

Fijn om weer wat van j te horen en dat alles lekker gaat met jou en je valkjes !
Ze zien er prachtig uit je filmpjes zijn heel aandoenlijk !!
Genieten hoor !
Af en toe zijn het net kinderen ,moet je s'nachts ook je bed voor uit !

Ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren bij jou en ga je zeker weer volgen !
Mooi ook die pop cinnemon primerose ,maar is het nog niet zeker dat je die erbij kan hebben dan?
Hoe bevalt het samenwonen?

Groet van Ankie

Hey allemaal,

Samen wonen gaat super! alleen het inrichten zijn we het niet altijd over eens. vooral de kooien op de vogelkamer namen teveel ruimte in beslag. Daar moeten we het dus over hebben. Verder hebben we nog maar 2 avonden niks gedaan. echt elke keer bezig geweest. Maar het is wel heerlijk hoor! Zelfs het koken lukt allemaal nog niks aangebrandt!

En die cinnamon primrose gaat nog steeds door.  voor diana wel moeilijk maar ze kan altijd langskomen als ze wil.

Hey Gerda,

Leuk valkje hoor, wel een lieverd. en ik vond die foto van Naira zo mooi die laatste van haar een beetje de houding van grisha.
Citaat van: Caroline op  3 december 2005, 00:02:48
Ho Lin,

Over 2 weken alweer een ei!!  :o :o

Spannend!! En niet te veel albino's en lutino's hoor, heel veel Grisha's!!  ;D

Groetjes van Caroline  :D

Ik hoop ook op niet teveel lutinos. Alhoewel ik gisteren zag dat iemand aan wie ik veel guppen heb verkocht een jonge lutino zocht. Misschien wordt dat nog wat. Maar ik heb hem eerst alle nadelen verteld. Kijken of hij dan nog wil. en ja ik hoop over twee weken een ei, maar kan natuurlijk ook langer duren.

Citaat van: Rianne op  3 december 2005, 10:03:12
Leuke foto's en filmpjes weer! :) Heb je wel een lichtje branden 's nachts? Dat helpt hier enorm!

oh muppet! Goed lezen. Het kwam niet door angst, of door schrikken maar door ruzie. tiamo jaagde Kaiyo telkens weg bij Ayla. dit bleef doorgaan omdat tiamo jaloers was en nu het broedblok hangt. Het was dus niet omdat het te donker was en ze ergens van schrokken.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Maar als het donker is, zien ze toch niks? Hoe kunnen ze dan ruzie maken? *blond*

Lin

Citaat van: Rianne op  3 december 2005, 10:24:56
Maar als het donker is, zien ze toch niks? Hoe kunnen ze dan ruzie maken? *blond*

bljkbaar toch wel iets, ik denk door de lantaarnpaal. Maar  ik was er toen bijgebleven en ze bleven ruzien en fladderen ook ton het licht aan was. overdag jaagde tiamo hem ook al weg. Het was dus niet schrikken. tiamo is duidelijk in de broedstemming.

Rianne

Lin

Citaat van: Rianne op  3 december 2005, 10:35:30
Gunstig ;D

inderdaad, zo lief dat ene filmpje van tiamo in het broedblok. Zo gaat het dus de hele dag door.  ;D

Lin

Oh ja volgens mij heb ik nog niet verteld dat ik hopleijk volgend jaar twee valkjes kan ophalen bij mandy. Dit wordt het koppel dan voor in mijn voliere.

Ouders:

Vader
Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont

Moeder
Witmasker Bont Cinnamon

Nageslacht:

Jonge man
50.0 % Witmasker Bont Cinnamon split to {X1:Gepareld}
50.0 % Witmasker Cinnamon split to Bont {X1:Gepareld}

Jonge pop
50.0 % Witmasker Bont Cinnamon Gepareld
50.0 % Witmasker Cinnamon Gepareld split to Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom

Misschien dat ik er al eerder eentje vind maar dat denk ik niet. Dan is de voliere wel vol met valkjes.

Rianne

Ayla en Tiamo blijven toch binnen? Dan heb je 3 koppels buiten. Of wil je er nog andere vogels bij houden?

Lin

Het liefste wil ik aparte vluchten per koppel

Koppel 1: Kaiyo en de cinnamon primrose

Koppel 2: Naira en Yasuo

Koppel 3:Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont
Witmasker Bont Cinnamon

als er ruimte is:
Koppel 4: fallow gepareld
fallow

vlucht 5: grasparkieten koppel + nog een ander vogelsoort.

Maar ja eerst de eerste 3 maar...

Ik moet nog eerst uitzoeken hoe dat zit met aparte vluchten, hoeveel ruimte per koppel. Wie weet dit?

Groeten, Lin

Rianne

Mijn voliere word maar 1.80 breed, dan zou ik 60 cm breedte hebben per vlucht. De diepte is 2 meter, dan zit je op 65 cm ongeveer. Dan moet je nog per vlucht een binnenhok hebben en een broedblok op kunnen hangen. Tja, met aparte vluchten weet je wel dat ze niet vreemd kunnen gaan, maar je moet er wel de ruimte voor hebben.

Lin

mmm.. ik wil ze wel graag apart, dat voorkomt zoveel problemen. ik zal het eens vragen bij huisvesting.

Rianne

Ik heb al eens zitten rekenen, en op zich is het bij mij niet zo'n groot probleem als ze eens vreemdgaan.