Timmio en Alanya zijn er! fotos/filmpjes bij mandy

Gestart door Lin, 26 augustus 2005, 18:59:56

« vorige - volgende »

zazoe

Hoi Lin!

Doe je een beetje voorzichtig met jezelf?  :)

Naira is werkelijk prachtig, ik vond de foto waar ze op het stuur zit geweldig, dat zie je niet vaak! :D

Succes met de vogelbende en met je werk!

Liefs, Sanne.

Lin

Hey,

ayla was vorige week 2 jaar geworden. De dag is nog onbekend het is de 23e of de 24e. Voordat ik haar kreeg heb ik bijna een half jaar voorbereid door alles te lezen.Toen ayla kwam was ik dus al een stapje vooruit.

mijn eerste post over de voorbereidingen. Zijn mijn voorbereidingen goed geweest?
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,3219.0.html

Nadat ik eindelijk de stap had genomen wilde ik graag een lutino. een albino was te hoog gegrepen dacht ik toen. Een aangezien ik gek ben van wit en grijs. Werd ze niet een albino maar een lutino. Later kwam natuurlijk tiamo die een witmasker is.

Maar toen bleek het gereserveerde valkje net overleden te zijn toen ik haar kwam halen
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,3312.15.html

Gelukkig vond ik een oudere lutino die ontzettend lief was.  Ze was al 13 weken oud en is geboren op 23/24 september. Een paar dagen voor mijn verjaardag haalde ik haar op. Meteen vanaf de eerste dag bleef ze altijd bij me. Ook al rende ik naar de wc ze bleef bij me. Ongelovelijk lief. De mensen waar ik ayla vandaan had waren ook al ontzettend lief. Ik heb ze vaak fotos en verhalen gestuurd want ze waren erg aan de 'witte' gehecht vooral de kinderen.

Later kwam tiamo erbij. Samen kregen ze in januari een nest met ongelovelijke leuke verrassingen. Na de nestjes wilde ik haar weer sproeien was al een geruime tijd geleden ook al voor de nestjes. maar ze zijn er erg bang voor. Ik keek naar haar en zag een kale rug. Samen met rianne ben ik naar de DA geweest. Ze bleek een ernstige ziekte te hebben gehad. Toen ik daar stond met rianne was het een ontzettende schok dat ze misschien zo ziek kon zijn. Terug in de auto kon ik wel gaan huilen. Mijn hele hart brak ik was er ontzettend kapot van.

hier zie je de plek op haar rug nadat ik die nat had gemaakt.

en hier vind je info over de ziekte
http://www.hareco.nl/index.htm en dan links onderaan

Gelukkig is ze eroverheen gegroeid alleen heeft ze wel een kale plek op haar koppie wat ze voorheen niet had en een kale plek op de rug en onder de vleugels. Het bleek dus niet meer in haar lichaam aanwezig te zijn. Dat betekend dat ik volgens jaar weer een nestje kan hebben en dat ze gelukkig blijft leven.

Hier zijn nog een aantal fotos en filmpjes over haar. ik wilde nog voordat Gerdsa op vakantie dit laten zien maar ben helaas te laat.

Ayla, zoals altijd een beetje rommelige houding. Links zie je de fotos van Grisha die ik van Gerda heb gehad.

Ik en ayla!!

een filmpje
http://www.youtube.com/?v=6fVCrf6_kqw

en te kroelen.
http://www.youtube.com/?v=o7NOTueJ2oM

Ayla is gewoon een heel lief valkje. Al zou je haar een jaar geen aandacht geven dan blijft ze zo tam. Ik noem ayla trouwens altijd " de moeder" als ik wat uitleg. dat geeft wel eens aparte situaties. vooral als ik zeg dat is de moder en tiamo.  Verder ben ik heel blij dat ze er nog is en dat ze een leuk mannetje heeft.

In januari beginnen we weer met een nestje, zoals jullie weten. Mochten er al reserveringen zijn dan hoor ik het wel.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

He wat leuk, een 'special' over Ayla. :) Leuke foto ook van jullie beiden, allebei het 'koppie scheef' ;D

Lin

Citaat van: Caroline op 25 september 2005, 10:54:38
Hoi Lin,
ik was vrijdag aan het lezen in je oude dagboek(fanatiek hè) en toen las ik op Blz. 92  12 mei bij een foto dat je Ayla kreeg toen zij 13 weken was, en dat ze geboren is op 23 september 2003. Ik dacht ook toevallig zij was die dag dus 2 geworden, nu lees ik in je nieuwe boek dat ze de 24 ste jarig is. Ik denk Lin is iemand van de kleine details, ik ga vragen hoe het zit.  ??? ???

In ieder geval gefeliciteerd met je valkje, dat je het nog maar vaak mag vieren.

Groetjes van Caroline, Binky, Fleur, Pablo & (Chica).

Ze was volgens mij de 23e jarig. Maar ik dacht samen met een beste vriend. Dus ik stuurde die de 23e een sms en ik was dus een dag te vroeg dus ik ging automatisch vanuit dat zij dan ok de 24 jarig moet zijn. Ik hou het gewoon op de 23e.

Citaat van: valkchico op 26 september 2005, 15:59:10
hallo lin,

ja ik heb het zien staan bij tammaken.
Ben er druk mee bezig alleen van aaien komt nog niets hoor ;) ben al blij als ie zonder bijten wil blijven zitten :o.  En  zit als ie op mijn schouder zit dan zit ie te blazen en bijten naar mijn haar ;D. Dus dan weer eraf en op hand.
we komen er wel. Zijn bij jou alle valkjes nou even tam??
gr esther

Hey Esther,

Laat chico maar gewoon blazen dat wordt wel minder. Of even wat lekekrs geven dan. Maar het tamste is Ayla, echt super tam, dan komt naira, Kaiyo en dan tiamo. tiamo heb ik gekregen toen hij al een half jaar was. Tammer heb ik hem niet meer gekregen helaas.

Hey Rianne, Riny, Nel, Sanne, Petra, Kirsten en valerie,

Ik zal wel voorzichtig aan moeten doen. Want om nou straks niet te kunnen werken of te kunnen kroelen is niet best. Vandaag geen last trouwens van mijn handen dus ik ben weer op het forum om te typen. Ik typ natuurlijk wel eens maar alleen reacties op IM's of belangrijke zaken.

Citaat van: Caroline op 30 september 2005, 09:38:14
Hoi Lin,

Ik heb nog een berichtje in je oude dagboek achter gelaten, ik weet niet of je die nog leest, maar ik denk, leuk dan staat die ook weer eens blz. 1. ;D

Groetjes van Caroline, Binky, Fleur, Pablo & Chica, die maandag komt. ;D ;D ;D

Hey Caroline,

Ik heb het gelezen. Wat een een werk. Ik zou het niet kunnen opbrengen om van iemand anders zoveel te lezen. Wel leuk dat je dit gedaan hebt. Ik voel me wel vereerd. Ik hoop dat je er ook wat van opgestoken heb en dat het je niet heeft verveeld! Ik vind het erg leuk van je dat je zoveel interesse hebt in mijn verhaal.

Citaat van: Sanne op 30 september 2005, 19:47:43
Hoi Lin!

Doe je een beetje voorzichtig met jezelf?  :)

Naira is werkelijk prachtig, ik vond de foto waar ze op het stuur zit geweldig, dat zie je niet vaak! :D

Succes met de vogelbende en met je werk!

Liefs, Sanne.

tuurlijk doe ik voorzichtig daarom postte ik niks. Maar ik wilde graag nog wat fotos en filmpjes maken maar de camera is helaas weg. dus dat wordt even wachten. Zal straks even een verhaal over ze schrijven. Alles goed met school?

Lin

Hey,

even wat over Kaiyo en Naira. het gaat goed met de twee. Naira zit nog wel eens bol, maar verder eet en drinkt ze goed. Ze zitten vanwege de quarantaine tijd nog steeds apart van ayla en Tiamo en krijgen deze week de laatste wormenkuur.

elke dag probeer ik zoveel mogelijk bij ze te zijn. doordat ik deze weeek last had van mijn handen ging het tam maken niet echt naar wens. Elke keer dan eerst rustig mijn hand erin en kijken hoe ze reageren. In het begin natuurlijk blazen. Het opstappen gaat goed. Alleen kaiyo wil niet vaak meteen de eerste keer. Als ik wil kroelen dan is ook Naira williger dan Kaiyo, maar kaiyo heeft er na een tijdje ook wel zin in. Als ik wegloop wordt ik natuurlijk geroepen. gelukkig maken ze niet zulke harde geluiden. in het begin deden ze dat niet en maakte ik me toch wel een beetje zorgen."s avonds dan neem ik ze mee naar de woonkamer. Eruit mogen ze niet dus dan maar met de handen in de kooi. vooral omdat het dan schemerig is gaat het beter. Dan kan ik overal kroelen en stappen ze altijd op. Overdag dan gaat dat dus moeilijker. toen ik gisteren aan het schoonmaken was zag ik wel dat Naira haar kopje boog omdat ze door kaiyo gekroeld wilde worden. dit was de eerste keer dat ik dat zag. Kaiyo heeft dat wel meerdere keren naar Naira gedaan. Maar elkaar kroelen heb ik nog niet gezien.

Verder happen ze nog wel naar elkaar, maar dat doen ayla en tiamo ook. Elke ochtend kijk ik of ik een slaappatroon ontdek maar elke ochtend zitten ze ergens anders. Wel zie ik dat ze toch elke ochtend meer bij elkaar zitten. Geen grote vooruitgangen maar ook geen achteruitgang. volgende keer hoop ik mijn camera te hebben om wat te filmen en fotos te maken.

Oh ja Lique en Peter de ring is geweldig ze vechten om het hoogste plaatsje!

Groeten, Lin

Caroline

Hoi Lin,  ;D

Even snel want het is al laat, maar het is een feit, mijn dagboek is zojuist geopend,  ;) ik dacht het is nu 1 oktober 2005, een mooie datum dus waarom niet gewoon nu.
Ik weet alleen nog niet hoe ik dit in mijn handtekening kan vermelden, zoals jullie dit allemaal zo mooi hebben, ik weet niet eens wat het topic, noemen jullie dat zo,  ??? is.

Maar dat leer ik allemaal nog wel en anders vraag ik het gewoon.

Groetjes van een trotse Caroline, Binky, Fleur, Pablo & Chica.
En een nieuw dagboek en een nieuwe reservering  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Petra en Cheeky

Ha Lin,

Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met je nieuwkomertjes! Logisch dat niet elk valkje hetzelfde karakter heeft! Ook qua tam maken, zal er wel degelijk verschil in zitten. Ik zou dat zelf wel leuk vinden, je moet dan toch per valkje ontdekken wat de manier is van aanpak!  ;) Dat vond ik ook zo'n uitdaging bij die van ons! En als het dan resultaat heeft, dan voel je je echt heel warm van binnen, yess!

Volgens mij heb jij dat ook wel! ;) Ik ben ook heel benieuwd naar de recente foto's, maar denk ajb eerst aan jezelf!

Groetjes,
Petra

Lin

Hey Caroline,

ik duik zo even in je dagboek in. Eindelijk begin je er een!  ;D

Hey petra,

Heb je het verhaal over ayla ook gelezen? stukje terug?

Petra en Cheeky

Citaat van: Lin op  2 oktober 2005, 15:26:12
Heb je het verhaal over ayla ook gelezen? stukje terug?

De special over Ayla bedoel je, Lin? Ja, die heb ik gelezen, ook dat ze de tamste van al je valkjes is! Of bedoelde je iets anders?

Lin

hihi nee dat bedoelde ik. Even kijken of het niet te verdekt stond tussen mij reacties.

Riny

Hallo Lin en Rianne
Jullie hebben natuurlijk de tamste valkjes van iedereen.
dat moet wel want niet ieder valkje heeft een vrouwtje wat er een hele studie van heeft gemaakt.
Maar we hebben geluk dat jullie het op het forum hebben gezet,kunnen wij lekker de kunst bij jullie afkijken.

Van alle valkjes en die op het forum komen.
Ook van de baasjes en vrouwtjes.

bobbie

Hoi Lin,

Zo aandoenlijk zoals je schrijft over Ayla. Ze zit diep in je hart, dat is wel duidelijk. Dat zal met de rest van de birdies ook wel zo zijn, maar hierbij voel ik iets speciaals (of ik moet me vergissen).

Groetjes, Nel :)

valkchico

hallo lin,
bij jou gaat het tam maken dus toch ook wel heel verschillend per vogel? :o. Ik heb hier wel gemerkt dat het dag afhankelijk is of ze wel  of geen zin hebben :-\. als ik het goed begrepen heb mogen ze volgende week samen?of nog niet? Ben benieuwd hoe dat gaat en hoe ze elkaar vinden?
ayla is een bijzondere vogel voor je zeker zoals je over haar hebt geschreven.is ook wel een schatje. ;D
g
gr esther

Lin

even snel voordat ik naar mijn werk ga.

Ik kreeg gisteren een IM rianne vast ook wel. Deze Im was afkomstig van Kim.

Dit kreeg ik:

Citaat van: Kim
Lin,

Dit is het resultaat van het stappenplan....

Het werkt! Bedankt!

groeten Kim

Citaat van: Kim

Al ver gevorderd, zoals je ziet!

Echt super bedankt lin!

Groeten Kim

Leuk he??? erg leuk dat ik deze IM kreeg. Rianne heeft hem als het goed is ook gehad.

Rianne

Klopt, ik ben erg trots op het resultaat! :)