27 april 2024, 18:53:36

Even voorstellen: Casper

Gestart door casper, 17 mei 2003, 09:18:06

« vorige - volgende »

casper

17 mei 2003, 09:18:06 Last Edit: 18 juni 2003, 22:44:04 by casper
Hoi,

Als nieuwkomer op het forum wil ik me bij deze graag even voorstellen. Mijn naam is Casper en afgelopen maandag bereikte ik de respectabele leeftijd van 50 ...... dagen! :D  In deze in mensenogen korte periode heb ik al heel wat meegemaakt. Mijn verhaal begint op 23 maart 2003, de dag dat ik in het West-Brabantse Bergen op Zoom mijn knusse eitje verliet en de eerste stapjes in de buitenwereld zette.



Eerst m'n eitje openen en dan lekker onderuit zakken!

Ik ben de eerst geborene uit het allereerste nestje van mijn moeder Japie-Jo en mijn vader Zwartje; onze verzorgster Mandy was daardoor even bang dat ik niet genoeg te eten zou krijgen. Gelukkig viel het allemaal reuze mee, papa en mama voerden me prima, mijn krop was altijd mooi gevuld, en ik groeide als kool!


Hier was ik net 8 dagen oud

Het ging zelfs zo goed dat ik er binnen een week een zusje en broertje bij had: Waldo en Yao heten zij. Hieronder zie je een familie portret, wij drietjes onder de vleugel van mama die ons zo lekker warm houdt.


Die wijsneus rechts, dat ben ik ;)

Papa staat er niet op, er was geen ruimte meer voor hem in het nestblok. Maar hier is nog een mooie foto van papa en mama samen, lekker knus naast elkaar, de verliefdheid straalt er gewoon af  ::)


Mijn trotse ouders Zwartje en Japie-Jo

Mijn oma (van moeders kant) woont trouwens ook bij papa en mama in de voliere, maar omdat ze zelf ook een nestje had, kon ze helaas niet op kraamvisite komen :(


Oma Marrie in de verdediging

De volgende dagen verliepen eigenlijk een beetje saai, alsmaar in het nestblok, geen raampjes om naar buiten te kijken en steeds wachten tot papa of mama terugkwam met wat lekkers te eten. Wel werd ik er af en toe uitgehaald voor een fotosessie; de lezers van het dagboek forum wilden graag weten hoe wij ons in het Bergen op Zoomse allemaal ontwikkelden   :-/


15 dagen oud



23 dagen oud

Na 26 dagen had ik echt genoeg van het nestblok, we waren flink gegroeid, het werd mij veel te krap en ik kreeg het benauwd :(  Hoogste tijd dus om de wereld te gaan verkennen! Hieronder zie je me in de grote voliere (achterin het midden) met mijn vader Zwartje links en moeder Japie-Jo, te herkennen aan haar mooie cinamon veren, schuin rechts van mij.


He, he, eindelijk dat nestblok uit!

Diezelfde avond nog ging ik mee naar binnen, met Mandy het huis in. Een beetje vreemd en eng, maar toch wel gezellig, met Paco de bulldog, Chico de papegaai en twee andere jonge valkparkietjes waar ik leuk rondjes mee kon vliegen.


28 dagen oud, binnen bij Mandy.

Maar zoals gezegd, ik wilde meer zien van de wereld; mijn volgende doel werd Rotterdam, grote havenstad en thuisbasis van een niet onaardig voetbalclubje. Op 21 april, mijn derde dag binnen, kwam Paul 's avonds langs en hij nam me mee in de auto naar Rotterdam-Zuid. Bij aankomst wist ik niet wat ik zag, zo'n 15 valkparkieten in alle kleuren en leeftijden die naar eigen keuze door de hele kamer mochten vliegen. Het leek wel of de mensen bij de vogels inwoonden :D :D :D

De volgende dag was de meest kritieke in mijn leven tot nu toe. Ik werd wakker met een enorm hongerig gevoel, dook meteen in de zaadbak maar kreeg die zaadjes nog steeds niet goed gepeld!!! In Bergen op Zoom had ik er ook al last mee, maar Mandy had me daar laten mee eten van de pap  die voor de andere kleintjes bedoeld was. Grote paniek dus in Rotterdam :o  Er werd al snel een papje voor me gemaakt, maar uitgehongerd als ik was begon ik spoedig opnieuw te zeuren. Alle valkparkieten werden hoorndol van me, behalve eentje, Kippie! Hij was een kleine 4 weken eerder vader geworden van mooie Snowie (die helaas een paar dagen na mijn komst kwam te overlijden :'()  Mijn geklaag wekte bij Kippie duidelijk het vader instinct: hij begon me spontaan te voeren!  Dat was voor iedereen een hele opluchting  8)  Daarna liep alles eigenlijk op rolletjes. Ik vloog wat door het huis, sliep af en toe in bed, en als ik honger had was Kippie altijd in de buurt om wat eten bij te bedelen.



35 dagen oud, even eten bij Kippie ;)

Een dikke twee weken is dat zo gegaan, maar toen was ik inmiddels zoveel gegroeid en aangesterkt dat ik weer verder wilde: aan de ene kant was het best leuk in Rotterdam, maar aan de andere kant ook wel heel druk; er werd soms flink geduwd om de beste plekjes te bemachtigen!  Na veel zeuren en aandringen (Paul wilde me eerst niet laten gaan >:( )  kreeg ik het toch voor elkaar: ik mocht naar Big City Amsterdam, welgelegen aan het IJ leven zij daar vrij en blij! Op 12 mei 's avonds kwam ik daar aan, precies op tijd om in mijn nieuwe huisje mijn 50ste dag te vieren!



50 dagen oud, dat vraagt om een Toast(je)!

Inmiddels ben ik hier dus al weer een dag of vijf en het bevalt me prima. Ik mag vaak uit de kooi en heb dan alle ruimte om te vliegen; 11 meter van voor naar achter, met de bochten mee maakt dat rondjes van zo'n 25 meter, en dan doe ik er, zeker als ik net uit de kooi kom, twee of drie achter elkaar! Verder is er van alles te zien en te slopen (als valkenman zit me dat in het bloed  :D :D)  Het toastje van de foto boven had ik binnen de kortste keren verpulverd. ;D



Een toastje? Met sesam zaadjes? Aanvalluh !!!



Verstoppertje spelen vind ik ook heel leuk; het baasje
roept maar ik geef geen kik  :P

Nou dit was zo'n beetje wat ik te vertellen had, het is al met al toch wel een lang verhaal geworden, ik heb lamme pootjes van al het typewerk :D  Hoogste tijd om m'n stok op te zoeken, maar niet voordat ik iedereen  bedankt hebt die me tot hier toe heeft geholpen: allereerst mijn ouders Zwartje en Japie-Jo en mijn pleegvader Kippie voor de warmte en het steeds maar aanslepen van voer, dan  Paul en zijn vriedin voor de gastvrije opvang in het Rotterdamse en last maar zeker niet least, Mandy voor al haar goede zorgen en het bijhouden van een leuk dagboek met prachtige fotos uit mijn eerste levensmaand!  8)

Groetjes en tot een volgende keer,

      C a s p e r

Speedy

Wat een super schatiig verhaal.
Heel leuk, nou Casper je hebt maar geboft.

Dikke knuf,
Trudie

Mandy

Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ;) ;D :D :P :-*

Wat een ontzettend leuk en mooi verhaal heb je er van gemaakt Paul, verkoop je ook de filmrechten!? :D

Wat ben je toch een maffe kerel hé, hartstikke leuk joh!

Ik heb het met veel plezier gelezen en ik denk dat vele anderen dat ook wel zullen doen.

Jij ook bedankt hoor Paul! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Zeker een heel leuk verhaal maar ik ben niet de auteur ervan.
Voor de Filmrechten moet je denk ik ergens anders zijn  :D
Ik zie er foto's bij staan die ik zelf nooit gezien heb dus ik denk dat ik weet waar de schuldige van dit verhaal zich schuil houd :-)
In elk geval fijn te horen dat het goed gaat met Casper :-)

Groetjes,  Paul

casper

Hoi Mandy en Trudie,

Blij te horen dat julie m'n verhaal leuk vonden; je wilt niet weten hoeveel tijd het heeft gekost alles bij elkaar te harken  :)

Het meeste komt natuurlijk uit Mandy's "Eerste nestje" dagboek, maar omdat daar de belevenissen van zoveel valkjes tegelijk door elkaar lopen, leek het me aardig e.e.a. eens vanuit mijn perspectief op een rijtje te zetten.

En hoewel Paul met stip op nummer 1 staat waar het gaat om aantal berichten op het forum ;D is hij niet de schrijver van dit verhaal; voor de rest geld :-X :-X    :D

  C a s p e r


casper

Om alles een beetje bij elkaar te houden copier ik  even mijn belevenissen rond mijn 75ste levensdag zoals gepost hier in de koffiehoek naar deze plek.

Alle reacties copieren wordt wat teveel, die blijven bij bovenstaande link.

C a s p e r

casper

18 juni 2003, 23:05:46 #6 Last Edit: 18 juni 2003, 23:12:49 by casper
[bericht van ma. 9 juni 2003]

Hoi Allemaal,
 
Vrijdag was een bijzondere dag voor mij, een nieuwe mijlpaal in mijn leven, ik werd toen nl. 75 dagen oud! Omdat mijn baasje moest werken is er op de dag zelf niet veel van terecht gekomen, maar zondag hebben we het flink gevierd. Nadat ik baasje uit bed had gefloten, gingen we samen aan het ontbijt. Allereerst was daar een heerlijk glas melk:



Mensenkinderen groeien daar goed van en het geeft ze sterke botten; reden genoeg voor mij om het ook eens te proberen. Nu was een heel glas echt vriendelijk bedoeld van baasje, maar voor mijn kleine lijfje natuurlijk veel te veel  :-/ Toch heb ik een paar flinke slokjes genomen, en zoals je ziet moest ik me daar flink voor uitrekken, het leek wel ochtendgymnastiek :D :D :D
 
Daarna was het tijd voor iets stevigs: een lekker verse müslibol!  


Dat was echt smullen geblazen, vooral die havervlokken waren onweerstaanbaar, ik heb ze er met m'n snavel allemaal vanaf geplukt en vermorzeld. Baasje keek toen wel wat sip, zijn müslibol was helemaal kaal en zag eruit als een gewone ordinaire krentenbol ;D ;D ;D

Na het ontbijt heb ik het grootste deel van de dag fijn buiten m'n kooi doorgebracht. Lekker rondjes vliegen door de kamer, scharrelen boven op de kasten en struinen over de grond. Natuurlijk zorgde ik er wel voor dat baasje altijd in de buurt was om over me te waken, en als hij dacht te kunnen ontsnappen vloog ik hem gewoon achterna, door een deuropening naar een andere kamer. :P :P

Voor mijn eigen veiligheid moest ik tegen etenstijd weer terug in mijn kooi, zo'n gasfornuis is veel te heet en gevaarlijk. Ik had inmiddels ook wel trek in drinken en zaadjes, dus echt erg vond ik het niet. Later op de avond mocht ik er dan weer uit en nu baasje even in slaap gesukkeld is, kan ik eindelijk op Internet! :)


Zoals je ziet heb ik als rechtgeaard valkparkiet valkparkiet.com ingesteld als mijn start pagina. Een echt toffe site waar je tot in de kleine uurtjes kunt rondhangen (riep iemand daar iets over verslaving?  :D :D )

Dit was het even voor nu, ik zie m'n baasje geeuwen en z'n oogjes openen, dus ik moet snel afsluiten. Groetjes aan alle mensen, een lekkere kroel voor alle meelezende valkjes en een speciale knuffel voor Angelique voor haar verjaardag vandaag! 8)

Tot een volgende keer,
 

C a s p e r

casper

Hoi Allemaal,

De tijd vliegt voorbij, het lijkt zo kort geleden dat ik 75+ werd, maar inmiddels ben ik de magische grens van 100 dagen al weer dik gepasseerd en ben nu hard op weg naar de 4 maanden! Het gaat prima met mij, lekker gezond en met m'n baasje kan ik het ook steeds beter vinden :)  Negen weken ben ik al weer bij hem en langzamerhand begint het dagelijks leven een vast patroon aan te nemen. 's Ochtends gaan we gezamenlijk aan het ontbijt. We beginnen met een sneetje brood voor baasje, met een lege maag kan hij me immers slecht verzorgen. Alleen heeft die rare warme bakker allemaal sesamzaadjes op het brood geplakt, en die moet ik er natuurlijk wel eerst allemaal afhalen voordat baasje kan gaan eten (wie is hier nou de zaadeter, hij of ik? :D)

Sesamzaadjes, lekker!


Hé baas, hij is helemaal kaal, goed zo?


Oh, oh, daar was ik er toch bijna eentje vergeten!

Als baasje z'n buikje vol gegeten heeft, is het tijd voor het echte vogelvoer. Water met vitamine druppels, gemengd zaad met een paar vette maar oh zo heerlijke zonnepitten, verse groentemix (stukjes sperciboon, witte kool, prei, ui) en niet te vergeten eivoer. Het is allemaal zo lekker dat ik vrijwel nooit kan wachten tot baasje ermee klaar is en het in de kooi hangt. Integendeel, zodra ik hoor dat hij eivoer in een bakje rul maakt, vlieg ik naar hem toe, land op z'n hand en ... aanvallen! ;D :D


Na het ontbijt is het tijd voor sport en spel. We beginnen natuurlijk met vliegen: pootjes stevig op de rand van een kast, diep voorover buigen, vleugeltjes wijd uitstrekken, dan loslaten en als een speer door de kamer 8)  Speeltjes zijn er genoeg in mijn kooi, maar eigenlijk beschouw ik de hele kamer als mijn speeltuin. Reuze leuk om over de kasten rond te struinen, glazen omver te trekken, pennen naar beneden te gooien enz. ;)  Om mij een beetje in toom te houden, heeft baasje een schommeltje opgehangen naast een plastic, zilverkleurig sneeuwkristal. Ik keek er al tijden verlekkerd naar, maar er was op geen enkele fatsoenlijke manier bij te komen, in volle vlucht landen was domweg onmogelijk. Nu vlieg ik zo het schommeltje op, en kan dan lekker m'n snavel in dat gekke ding zetten :)


Even kijken, is baasje nog in de buurt?


Ja? dan gaat de snavel in het kristal!


Even een moment van rust ...

Op zich vermaak ik me zo prima, en zou de hele dag wel in de kamer willen doorbrengen, maar iedere ochtend komt er toch weer dat moment dat baasje naar z'n werk moet en me terug wil hebben in de kooi :(  Op een enkele uitzondering na, wanneer hij me verrast terwijl ik voor een paar slokjes drinken naar binnen ben gegaan, is het iedere keer hetzelfde ritueel: baasje roept, ik ga op z'n hand zitten, hij beweegt richting kooi en terwijl zijn hand door het luikje gaat, kruip ik over z'n arm van de kooi weg en vlieg dan naar een andere plek :D :D  Dit herhaalt zich een paar keer, tot baasje er genoeg van heeft en met een snelle, vloeiende beweging zijn hand met mij erop de kooi in krijgt. Dan geef ik me gewonnen, spring van de hand op een stok en ga lekker eten van al het verse voer ::)


In de avond kom ik er meestal rond of na etenstijd weer uit. Net als in de ochtend vlieg ik wat rondjes en kan me lekker bezighouden met het "speelgoed" in huis, maar als het wat schemerig wordt ga ik ook wel bij baasje op z'n hand, arm of schouder zitten en daar lekker m'n verenpak op orde brengen. Op die momenten ben ik ook in voor een partijtje kroelen met de baas, hij kan dan alles met me doen, kopje naar links, kopje naar rechts, naar boven, naar onder ... zolang zijn vinger het werk doet vind ik het allemaal prima! 8)


Aan het eind van de avond brengt baasje mij en m'n kooi naar zijn slaapkamer om daar de nacht door te brengen. Het liefst doe ik dat hoog op een kast in een donker hoekje, maar baasje is het daar meestal niet mee eens en zet me terug in de kooi; nou ja, is ook wel gezellig hoor :)  Baasje doet dit trouwens niet alleen voor de gezelligheid, maar vooral uit bezorgdheid. Bij hem wordt het niet zo snel licht als in de woonkamer, zodat ik in deze korte zomernachten beter aan mijn slaap toe kom. Verder is het is al een keer gebeurt dat ik 's nachts ergens van schrok en wild door de kooi ging fladderen; omdat ik niet zo gek ver van het bed stond werd hij er wakker van en kon me snel gerust stellen. Daarma is het niet meer voorgekomen, maar baasje slaapt nu toch lekkerder met de gedachte dat hij het hoort mocht er 's nachts wat misgaan. :-/

Ik hoop dat jullie nu een beetje een idee hebben hoe ik mijn dagen doorbreng. Natuurlijk verloopt niet iedere dag via zo'n vast patroon, baasje blijft zich regelmatig verbazen over mijn acties, maar daar schrijf ik later wel over.

Groetjes,

                               C  a  s  p  e  r[/b]

Mandy

Hoi Casper,

Dit verhaal en die mooie foto's van je doen je pleegmoeder weer goed hoor! ;)
Ik ben blij dat het zo goed met je gaat, je wordt al echt een grote jongen of meisje? Heb je zelf al ontdekt wat je bent...?
Maakt niet uit, je bent in ieder geval een knapperd! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Schitterned verhaal, wat jij allemaal meemaakt.
En heel leuk die bewegende beelden.

Groetjes,
Trudie

casper

Hoi Mandy,

Aan mijn verenpak is nog niet veel te zien, er zitten een paar toefjes fel geel op mijn kopje (boven en links/rechts van mijn snavel), maar zo prachtig geel als volwassen mannetjes ben ik zeker niet.

Wel kan ik heel hard fluiten (zeker als ik baasje uit het oog ben verloren) en ik begin ook al af en toe een paar toontjes van hem na te doen. Vandaar dat we er hier toch vanuit gaan dat ik een jongetje ben.

Maar het maakt niet uit hoor, zoals het er nu voor staat heb ik baasje met mijn charme offensief allang voor me gewonnen, of ik nu uiteindelijk man of pop blijk te zijn ;-)

Groetjes,

C a s p e r

Paul

Hoi Casper,
Ik zie dat je het erg naar je zin hebt in dat verre Amsterdam.
Ook die bewegende gifjes zijn echt heel leuk gemaakt, je brengt me op een idee :-)
Ik kom in elk geval een keertje snel kijken hoe het met je gaat en of je je oude verzorger nog kent :-)

Groetjes, Paul

binkie

hallo casper

geweldeg hoor dat je het met jouw baasje al zo naar je zin hept daar ;-)
en leuk om te lezen hoe het je vergaat zo hebben we tog nog ene beetje kontakt :)

nou moet ik geloof ik maar ffies lief gaan doen enzo
dan mag ik fast wel
mee rijden als mijn baasje bij jouw baasje komt kijken hoe jij het naar je zin hept
dat zou gezelleg zijn tog :):):)

groetjes en krabbeltjes
binkie

Kolkkie

Hoi Caser,

Wat sta je toch weer superleuk op de foto's zeg.
Sesamzaad is zeker jouw grote verslaving :). Wat kan jij daar veel van eten joh. Ik zat er ff van te kijken.
Volgens mij ben je een beetje erg ontdeugend he, zomaar wegvliegen als je baasje weg moet. Ik kan het me ook wel een beetje voorstellen. Zit je de rest van de dag in een kooi. Bah.
Ik hoop voor je dat je grote liefde meekomt naar Amsterdam. Kunnen jullie ff gezellig bijkletsen. Het zal allemaal wel goed komen.

Kriebels,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Hahahahaha, moet je ook maar eens proberen Mariska!
Ik kan het sesambrood niet aanslepen hierzo! :P
Zijn ze allemaal verzot op, dat wordt hier met de pap lepel ingegoten! Figuurlijk hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl