27 april 2024, 12:35:33

Wil iemand mijn valkjes hebben?

Gestart door Valerietje, 22 augustus 2005, 21:15:00

« vorige - volgende »

Valerietje

Hoi,

Ik ben op zoek naar nieuwe baasjes voor mijn valkjes, grasjes en ratjes omdat ik niet meer voor ze kan zorgen...
Ik werk nu en woon nu bij m'n vriend en ik heb geen tijd meer voor ze. voor enkele heb ik al een baasje gevonden.. maar sommigen gaan wss nooit een baasje vinden.. ook niet voor gratis.

De valkjes waar ik ni vanaf zal geraken zijn:

Lucy een lutino pop van 2002 die blind is en die haar mannetje plukt.
Tixie een wilkleur man van 2004 die geplukt word door lucy.
Spirit een wildkleur popje van 2003 met schurfmijt en een doorgroeiende bek.
Lokky een geparelde man van 2003 de grote broer van Spirit met schurfmijt.

De Grasjes waar ik ni vanaf zal geraken zijn:

2 lutino grasparkieten van dit jaar die niet kunnen vliegen en wss nooit zullen kunnen vliegen en niet op stok kunnen zitten

Dan zijn er de " normale gevallen" die een huissie zoeken:

Valkjes:
Hermes een Cinnamon bonte man van 2002
Thunder een Fallow man van 1999

Grasjes:
Een Lutino man van 2003 (heel goeie kweker)
Een Groen/gele pop met bruine vlekjes van 2004
Een koppeltje blauwe/paarse pop en blauwe man met witte vleugels met zwarte stippels, bijde van 2003

Ratjes:

14 ratjes zoeken een huissie

Ik heb dumbo's, rex, husky's, agouti's, blauwe husky's,zwarte,bruine,...


Wie word het nieuwe baasje van mijn hele lieve beestjes?

Alvast bedankt,

Valérie

Valerietje

PS: de beestjes zijn af te halen in Leuven of in Namen
indien je ze niet kan komen afhalen breng ik ze wel maar moet je de vervoerkosten zelf betalen..

Karin

Misschien is het handig als je even neerzet waar je woont en of de valkjes tam zijn. Ene.... schurftmijt, daar kunnen ze vanaf komen hoor. Ga daar eens mee langs de dierenarts, die kan hem daar een injectie tegen geven. Voor de ratjes kun je beter even een rattenforum zoeken. Dan heb je meer kans op liefhebbers.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dat was tegelijk ;) Dat ligt in België hè ? Misschien heb je een opvang bij jullie in de buurt die ze op kunnen vangen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Misschien heb je hier iets aan : http://www.rattenopvang.com/
En als ze je niet kunnen helpen weten ze wellicht een opvang bij je in de buurt. Hier kun je je grasjes opegeven voor een goed tehuis : http://www.grasparkiet.com/    . Voor de valkjes ben je bij valkparkiet.com bij het goede adres ;) Maar vertel even wat meer over je valkjes, tam, karakter enz.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerietje

Spirit en Lokky komen van bij tara.
Spirit is met de hand opgevoed geweest en is nog een beetje tam.
voor de rest is geen enkele van hen tam
Ik weet dat schurfmijt te behandelen is maar die schurfmijt is al heel erg gevorderd en ze kunnen er bijna niet meer van vliegen..
ik zie ze om de 2 weken 1 dag omdat ze bij m'n ouders zitten..
ik kan niet voor ze zorgen dus zoek ik iemand die wel voor ze kan zorgen.
de meesten van hen hebben al eens jongen gehad die allemaal heel gezond waren en mooie grote valkjes zijn geworden.

Valerietje

Over de opvangen voor de ratten is het zowat onmogelijk rond deze periode.. ze zitten allemaal vol wat heel jammer is.
maar met tijd en gedult vind ik wel iemand :)

Roosje

Die schurftmijt moet je wel behandelen hoe ver het ook gevorderd is! Breng ze dan naar een dierenarts, die kan ze misschien even opvangen om te behandelen als jij het niet kunt.

Tara

Valérie,

ik zou graag hebben dat de valkjes die van mij afkomstig zijn, terug naar mij gaan, dat zou ik heel graag hebben van je. Ik zorg wel voor hun beterschap, meer kan ik helaas niet hebben momenteel want heb zelf overbevolking, maar we zijn aan't verbouwen.

Hermes en Thunder wil ik er ook nog bijnemen.

Groetjes, Tara

Tara

Ik heb trouwens behandeling voor schurftmijt aub Valérie doe me dit niet aan, wil ze graag terug, als je ze wegdoet, dan liefst mij.

Ik zorg wel voor ze... Zijn tenslotte mijn kleintjes...

Karin

Natuurlijk wil je ze terug Tara, dat zou ik ook willen als een jong van mij herplaatst moet worden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Ik snap 1 ding niet, waarom heb je ze nooit behandeld voor die schurftmijt? Het is best besmettelijk, straks hebben ze het allemaal!

Valerkietje

Toen ik het opmerkte was het al erg gevorderd en een dierenarts van onze buurt zei dat het al te ver gevorderd was en dat het te laat was om ze te behandelen..
Schurfmijt is volgens mijn eigen ervaringen alleen besmettelijk op babyvalkjes maar niet op volwassenen.
ze hebben al jaren schrufmijt omdat ik dacht dat het onbehandelbaar was geworden.
en geen enkel van m'n vogels hebben het overgekregen.
en als er baby's waren deed ik die met schurfmijt even in een kamer volliere.

Hey tara,

ik vind het goed dat je ze terug neemt.. en ze geneest
ik had het gehoopt dat je wel wou terug naar hun oude baasje:)
Je had me er 3 gegeven.. waarvan eentje (twinky) een koppeltje is met een van m'n ander valkjes (Pidbull) die blijft mij m'n vriend als je dat niet erg vind...
Hermes en Thunder mogen er wel bij.

Ik hoop dat je m'n valkjes goed zal verzorgen en dat ze verder gelukkig kunnen zijn bij je..

als je wil spreken we verder af op msn

groetjes,

Valérie

Tara

Hoi Valérie,

da's goed dan,
ik hoop je snel te spreken dan.

De verzorging zullen ze zeker hebben.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Valerie,
Jammer dat je de vogels weg moet doen, maar ga de schurftmijt ONMIDDELIJK behandelen. Hiermee laat je de vogels toch geen jaar rondvliegen? Schurftmijt is prima te behandelen in alle stadia. Het gaat om een mijt die je moet doden. Ivomec (injectie of spray) werkt hier prima tegen. Ook vaseline of epitholzalf plaatselijk insmeren werkt goed. Ik vind het zelf nalatig als je de vogels niet direct behandeld (en wat voor dierenarts heb je?!).

Schurft is wel besmettelijk voor andere vogels, maar ws zijn de jongen vatbaarder. Hoe behandel je de jongen?

Succes met het vinden van een nieuw tehuis, dat verdienen deze vogels wel!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.