27 april 2024, 14:37:06

Wil iemand mijn valkjes hebben?

Gestart door Valerietje, 22 augustus 2005, 21:15:00

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Valérie,

aangezien ik je nog niet heb gezien op msn, wil ik het hier nog even kwijt ook,
als je geen thuis vindt voor Lucy en Tixie mogen ze er ook gerust bij, aangezien ik later toch een opvang wil houden voor ook valkjes met een handicap, en heb er al drie met een handicap, dus die mogen er gerust bij.

Groetjes, Tara

Valerietje

Citaat van: Inger m op 24 augustus 2005, 12:49:25
Hoi Valerie,
Jammer dat je de vogels weg moet doen, maar ga de schurftmijt ONMIDDELIJK behandelen. Hiermee laat je de vogels toch geen jaar rondvliegen? Schurftmijt is prima te behandelen in alle stadia. Het gaat om een mijt die je moet doden. Ivomec (injectie of spray) werkt hier prima tegen. Ook vaseline of epitholzalf plaatselijk insmeren werkt goed. Ik vind het zelf nalatig als je de vogels niet direct behandeld (en wat voor dierenarts heb je?!).

Schurft is wel besmettelijk voor andere vogels, maar ws zijn de jongen vatbaarder. Hoe behandel je de jongen?

Succes met het vinden van een nieuw tehuis, dat verdienen deze vogels wel!

gr Inger


De jongen hebben het nog nooit gehad omdat ik die met schurfmijt even opzij deed.


hoi tara,

Ik vind het zeer leuk dat je Lucytje en haar vriendje ook wilt meenemen.. heel erg bedankt.. ik ben zeker dat ze bij u goed zitten.

maar we moeten nog steeds afspreken.. en ik ben er de hele dag niet want ik moet gaan werken.. ik ben alleen s'avonds op msn en zondag en maandag zowat de hele dag.

groetjes,

Valérie

Valerietje

Citaat van: Inger m op 24 augustus 2005, 12:49:25
Hoi Valerie,
Jammer dat je de vogels weg moet doen, maar ga de schurftmijt ONMIDDELIJK behandelen. Hiermee laat je de vogels toch geen jaar rondvliegen? Schurftmijt is prima te behandelen in alle stadia. Het gaat om een mijt die je moet doden. Ivomec (injectie of spray) werkt hier prima tegen. Ook vaseline of epitholzalf plaatselijk insmeren werkt goed. Ik vind het zelf nalatig als je de vogels niet direct behandeld (en wat voor dierenarts heb je?!).

Schurft is wel besmettelijk voor andere vogels, maar ws zijn de jongen vatbaarder. Hoe behandel je de jongen?

Succes met het vinden van een nieuw tehuis, dat verdienen deze vogels wel!

gr Inger



Epithozalf vinden we niet hier in België?
Ivomec hebben we gevonden maar het is in hele groten maten en het kost 120 euro?:s
Dan is er nog vaseline maar hoe kan ik dat over het hele lichaam smeren??:s


Tara

Hoi Valérie,

merk dat ik je weer heb gemist op msn,
morgen moet ik 's avonds werken, zondag de hele dag,
plz we moeten snel kunnen afspreken dat ik ze snel kan behandelen.

Die vaseline over de schurft smeren, best bij de snavel lijkt mij, daar moest ik Musli behandelen.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Klopt zoals Tara zegt. De vaseline over de schurftplekken smeren. Dit verstikt de mijten waardoor ze sterven. Dit moet je 1-2 dgs behandelen en het werkt perfect! Ik heb vogels ook zo behandeld en dat gaat prima.

Ivomec is bedoeld voor landbouwhuisdieren. Het is daardoor idd in vrij grote en dure verpakking verkrijgbaar. Een ivomec injectie kun je bij een dierenarts halen voor de vogel. Ik heb het zelf nog nooit bij vogels gebruikt.

Succes!

gr Inger

nb. Heb je er een foto van?
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Citaat van: Inger m op 26 augustus 2005, 21:32:23

nb. Heb je er een foto van?


Zoniet maak ik er dan wel voor je zodra ze bij mij zijn.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Is goed! Ik ben wel benieuwd hoe schurft er naar een jaar uitziet!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Ik ook wel,
met Musli heb ik het meteen behandeld ook, dat het alleen een beetje om de bek ging,
maar ik moet wel zeggen dat ik het niet raar vind dat het valkje schurft gekregen heeft, want ik denk dat het in de familie zit, Laiko heeft er ooit een beetje last van gehad, dan haar zoon Musli best wel veel toen, om de bek, toch meer dan Lai, en nu de dochter Spirit ook, dus ik vind het niet raar dat ze het gekregen heeft.

Groetjes, Tara