7 mei 2025, 00:41:26

Hoe het gaat...

Gestart door Tara, 22 augustus 2005, 15:12:59

« vorige - volgende »

Rianne

Ik zie waar je 'de fout' ingaat. Je stuit juist op teleurstellingen omdat je zo je best doet om geaccepteerd te worden. Het klikt met iemand, of het klikt niet. Ik maakte me daar ook heel druk om toen ik 15/16 was, vroeg me steeds af wat ik kon verbeteren tot ik op een gegeven moment zoiets had van 'ik denk hetzelfde over jou als jij over mij' en begon mezelf en m'n leven te accepteren. Tja, heb je een keuze?
Ik kan hier wel weer het hele 'het is de leeftijd' verhaal neer gaan zetten, maar dat ken je zelf ook wel denk ik. Het botste ook altijd tussen mij en m'n moeder, tot ik op mezelf ging wonen. Nooit meer woorden gehad, gek he?
Ik kan vanaf hier heel makkelijk adviezen gaan geven, alsof het niks voorsteld. Maar ik begrijp dat je het er heel moeilijk mee hebt. Schrijf hier maar van je af hoor. :)

trienke

Hoi Tara

Ik lees je verhaal nu pas, en ik het er geen woorden voor wat je allemaal mee maakt :(

Wat zal je je op dit moment .... voelen, Ik ga je niet als een aansteller zien.

Ik wens je veel sterkte

groetjes trienke

Tara

Dank jullie maar nu is de druppel overgelopen :'(

Ze heeft me deze morgen een briefje gegeven, zal ik het even typen?

Tara,

Met je mooie manieren van gisterenavond, jouw gebrek van respect voor mij, nu mag je er zeker van zijn dat je voor twee maanden direct na je werk naar huis komt en je moet je niet komen excuseren want ik zal niet veranderen van gedacht. De volgende keer krijg je gegarandeerd mijn hand op uw kaak, je hebt een veel te grote mond en vanaf nu zal daar wat aan gedaan worden. Ik zweer het je. Je hebt genoeg kansen gehad. En nu zal ik mijn beslissing niet meer intrekken. Geloof me maar.

Het eerste wat ze dan zegt is dat ik dan mag kijken om een paar vogels weg te doen, bedoelt ze dan tien of meer. Ja hoor...

Ik zit te overwegen naar mijn vader te gaan, want momenteel mag ik wéér niks meer, helemaal niks, niet weg, niks. Als ik daar ga, mag ik praktisch alles, aangezien hij toch geen zicht voor me heeft.

Het enige, hoe moet ik al mijn vogels in één keer verhuizen, mijn werk, er zitten er daar een paar die ik niet wil missen en mijn school.... Mijn paard zal wss geen probleem zijn aangezien hij zelf paarden heeft...

Ik weet het alleen niet hoe ik het moet zeggen allemaal tegen mijn ma en vader omdat die twee in grote conflicten liggen en onlangs nog advocaten hebben ingeschakeld waarbij IK zou moeten tegenstrijden tegen m'n vader, mijn ma heeft een brief geschreven onder mijn naam, heeft gsmst met mijn gsm, al dingen die ze beter niet doet, naar mijn vader toe, wie is dan de dupe? Niet zij, ik.

Groetjes, Tara

Roosje

De volgende keer krijg je gegarandeerd mijn hand op uw kaak

Pardon?? Of jij maakt het heel bont of je moeder is ernstig in de war, dat zeg je toch niet! Ik ben ook aardig brutaal geweest 2 jaar geleden en heb ook flink ruzie gemaakt, maar dat? Dat zegt een moeder niet.

Ik weet het alleen niet hoe ik het moet zeggen allemaal tegen mijn ma en vader omdat die twee in grote conflicten liggen en onlangs nog advocaten hebben ingeschakeld waarbij IK zou moeten tegenstrijden tegen m'n vader, mijn ma heeft een brief geschreven onder mijn naam, heeft gsmst met mijn gsm, al dingen die ze beter niet doet, naar mijn vader toe, wie is dan de dupe? Niet zij, ik.

Ik vind het heel erg dat jouw moeder niet wil dat jij je eigen keuzes kan maken wat dit betreft. Ik hoop dat je vader weet dat dit niet van jou komt.

Moet nu gaan, maar ik hou je in de gaten.

gonnie

Hoi Tara
meisie toch wat vreselijk wat ik nu lees , ik heb een dochter van net 17 jaar , en het heeft ook wel gebotst , maar ik wist de reden, en langzaam aan gaat het steeds beter, ik ben altijd blijven praten, dat je moeder een brief schrijft aan jou in plaats van te praten ,kan gewoon niet, je bent geen klein kind meer. en straffen door je je dieren af te nemen is geestelijke mishandeling en mag ook niet.
kan je wel goed met je vader praten en mogen jullie elkaar wel , ga dan naar je vader , ik denk dat je meer dan welkom bent.
heb je niet een vertrouwens persoon , het is belangrijk dat je dit deelt met iemand, een maatschappelijk werkster of zo,  je hebt echt nu iemand nodig ik hoop echt dat je het je lukt ,en je kan altijd hier op het forum alles kwijt , soms is dat nodig heb ik ook gehad het mmat niet uit wat het is we proberen je zoveel mogenlijk te helpen.Heel veel sterkte
groetjes gonnie

Rianne

Hier sta ik echt even van te kijken... je ouders zijn gescheiden en je moeder gebruikt jou in de strijd tegen je vader... Bel je vader eens op en leg de situatie uit, of gaat dat niet?

Tara

Roosje,
ik heb dat briefje letterlijk overgetypt, dus ik heb het er niet bonter op gemaakt, dat briefje zal ik ook bij me houden, als bewijs, als ik het ooit nodig heb....

Ze heeft me kapot gemaakt, ik denk toch een sms naar mijn pa te sturen, of hij plaats heeft voor een dochter en een veertigtal vogels. Lukt wel... Maar ben wel even bang...

Ahja, wat heb ik er anders aan, als niemand nog wat zegt tegen me thuis... Ik durf alleen niet te zeggen dat ik daarheen ga, misschien ook met een briefje.....

Verder kom ik wel overeen met mijn vader, maar als hij dronken is, kan hij wel raar doen.... Maar ja... Ik zal veel vrijer zijn als ik daar zou gaan wonen, zoals nu.... Ik mag niet weg....

Dank jullie voor de steun in elk geval,
ik heb anders niet echt iemand die ik écht kan aanspreken, mijn allerbeste vriendin luistert ernaar, maar twee sec. later is het allemaal weer alles die rond haar draait, dus ja....

Groetjes, Tara

Rianne

Dat is dan ook weer vervelend, als je vader drinkt (begrijp ik dat goed??).
Maar het houdt wel wat in allemaal, verhuizen...
Ik begrijp ook uit je verhaal dat er met je moeder niet te praten valt, dus een brief terug schrijven heeft ook geen zin, van wat ik begrijp zou ze er alleen maar kwaad om worden.

trienke

Wat vervelend dit allemaal.

Ik wens je veel sterkte

groetjes trienke

gonnie

Hoi Tara
nou dat is dan ook al niet zo`n mooie vriendin , zeg je dan niet hallo ik, heb je toch even langer nodig praat nu eens met mij, over mij help me.
moeilijk als je niemand hebt om mee te praten. maar bij je vader heb je het dan ook niet al te gemakkelijk als hij veel drinkt , heeft je vader geen goede vriendin ?
mijn vader dronk vroeger ook , en werd dan heel lastig , dat vond ik ook altijd moeilijk , je valt zo van de regen in de drup zo lijkt me.
heb je nog broers of zusjes ?
als je alleen bent is het erg zwaar voor, je denk goed na voor je een stap zet.maar dat doe je al merk ik .
Groetjes gonnie

Lin

Hey Tara,

Probeer nog een laatste maal te praten met je moeder.. Misschien is er iets met haar aan de hand en richt ze het op jou. Veel mensen die zich niet goed voelen reageren op andere mensen af. En bel je vader op en vertel alles net smsen wants traks stuurt je vader wat terug en leest je moeder het. Dan heb je nog meer ruzie. Zeg ook dat het jou vogels zijn en zij het recht niet heeft om ze weg  te halen. Probeer verder te vragen wat jij kan veranderen zodat alles goed komt. Probeer iets aardigs te doen en je moeder te overdonderen misschien denkt ze dan wel weer even wat anders. probeer positief te blijven. als je zelf negatief ben dan hebben ook veel mensen geen zin om positief tegen jou te doen. Ga met een glimlach naar je werk en kijk vanuit de ogen van je bazen. Wanneer zijn ze kwaad op je.. bijv. Probeer situaties niet meteen negatief op te vatten en denk er makkelijk over.. Misschien denk je er over een tijd makkelijker overna. Omdat alle sop je afkomt zie je elke tegenslag als ontzettend erg.

dit zijn heel veel probeer..dit en dat.. dit is wat in me opkomt. Als je dit gewoon probeert kan je tegen al die personen zeggen dat het niet aan jou ligt want jij deed aardig en jij probeerde erover te praten enz. anders blijven ze je de schuld geven dat je bijv. nooit wil praten enz.

dit komt recht uit mijn hart.. je weet dat ik heel driect ben maar ik probeer je alleen maar te helpen anders had ik wel niks geschreven.

Ik wens je veel succes met d stappen die je gaat ondernemen en weet dat ik je niet de schuld geef maar alleen probeer te zorgen dat anderen je niet meer de schuld kunnen geven door dit te gaan doen.

Jeetje wat een verhaal....  :-[

Groeten, Lin

p.s. je verhaal kwijt kunnen is beter dan opproppen dus vertel gewoon wat je dwars zit. Wij vinden je heus geen aansteller want anders reageerde we niet op je om te helpen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi Tara,

Je moeder maakt het wel bont zeg. Maar ik ben het ook met Gonnie eens dat naar je vader toe gaan die drinkt ook niet de ideale oplossing is.

Ik kan me goed vinden in de woorden van Lin. Laat alles bij je binnen komen en laat het bezinken. Dan komt er vanzelf wel boven borrelen wat de beste optie is.

Heel veel sterkte,

groetjes, Nel

Petra en Cheeky

Ha Tara,

Weet je, als ik dit zo lees heb je volgens mij niet heel veel opties. Ik ben het met Gonnie en Nel eens dat naar je vader gaan, de toestand alleen maar erger zou maken, want dan hoef je bij je moeder al helemaal niet meer aan te komen. En je moet dan maar weer afwachten hoe alles bij hem gaat.

Nee, ik heb maar 1 advies momenteel voor je en dat is je tijdelijk even heel erg koest houden. Gewoon rustig blijven (wat ze ook zegt of doet) en een beetje op de achtergrond. Misschien dat dat je moeder net even het beetje rust geeft dat ze nodig heeft en dat jij daarmee weer wat credits opbouwt bij haar. Uiteraard moet je ook weer niet tegen jezelf ingaan, maar gewoon even rustig houden.  Niets vragen, niets eisen, gewoon je eigen gangetje gaan.

In deze situatie helpt praten met je moeder toch niet. Ik begrijp dat je helaas ook geen andere betrouwbare mensen in je omgeving hebt, bij wie je voor echte steun terecht kunt. Jammer! Kijk, hier kun je altijd je verhaal kwijt, maar je echt helpen kunnen wij helaas niet. Dat moet toch deels van jezelf komen en deels van je eigen omgeving. Mocht het toch nog verder escaleren, praat dan eens met je huisarts. Die heeft een vertrouwensfunctie en mag je moeder hier niet over inlichten. Vraag hem eens om advies.

Heel veel sterkte ermee! Enne... praten (lees: schrijven) mag altijd! Je ziet het: er staan veel mensen voor je klaar. Niet in de laatste plaats ikke  :-*

Petra

Roosje

Ik ben blij dat er zoveel mensen zijn die je advies geven...Want ik kan het niet, ik vind het zo erg voor je. Maar als ik er dan over nadenk word ik eigenlijk alleen maar boos op de mensen die je zo behandelen, en ja, daar hebben we ook niets aan he. Hou ons op de hoogte en zorg goed voor jezelf!

Christine

tara ik weet niet wat ik moet zeggen maar ik wens je alleen veel sterkte toe dikke knuffel en  :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**